Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har just bytt en glödlampa på min bil. En Totota Avensis Touring från 2008. Jag blöder och är fullt kapabel att mörda. Om jag var ansvarig för kärnvapnen hade ett gäng missiler varit på väg till Toyotafabriken just nu.

  • Medlem
  • 2012-10-05 15:28

Är väl inte Toyotas fel att du är en dålig mek?

Ursprungligen av pmarriott:

Har just bytt en glödlampa på min bil. En Totota Avensis Touring från 2008. Jag blöder och är fullt kapabel att mörda. Om jag var ansvarig för kärnvapnen hade ett gäng missiler varit på väg till Toyotafabriken just nu.

Ursprungligen av jhm:

Är väl inte Toyotas fel att du är en dålig mek?

Nu anser jag mig vara en händig jävel. Jag anser att en glödlampa på en bil ska kunna bytas av tant Agda, 86 år, utan problem. Det är något fundamentalt fel på en konstruktion som kräver att man klättrar in i bagageutrymmet på bilen och sliter och svär i en kvart för att få något på plats som man inte kan se och där kablarna så korta att det inte går att manövrera in skiten på ett smidigt sätt.

  • Medlem
  • 2012-10-05 15:40

Haha, här var det verkligen någon som var cranky. Riktigt gamla bilar var gjorda för att vara lätta att både serva och byta glödlampor på. Ju modernare bil desto jävligare blir det. Nuförtiden byter jag inte ens glödlampor själv, det får killarna på Toyota göra, men av din berättelse ovan, minns jag en Corolla jag hade (en '94:a tror jag) där man trots demontering av batteri och lite sådant, skar sönder sig fullständigt för att byta lampa. Så jag vet precis vad du menar. (Även om det var lite roligt att retas med dig.)

Ursprungligen av pmarriott:

Nu anser jag mig vara en händig jävel. Jag anser att en glödlampa på en bil ska kunna bytas av tant Agda, 86 år, utan problem. Det är något fundamentalt fel på en konstruktion som kräver att man klättrar in i bagageutrymmet på bilen och sliter och svär i en kvart för att få något på plats som man inte kan se och där kablarna så korta att det inte går att manövrera in skiten på ett smidigt sätt.

Ursprungligen av jhm:

Haha, här var det verkligen någon som var cranky. Riktigt gamla bilar var gjorda för att vara lätta att både serva och byta glödlampor på. Ju modernare bil desto jävligare blir det. Nuförtiden byter jag inte ens glödlampor själv, det får killarna på Toyota göra, men av din berättelse ovan, minns jag en Corolla jag hade (en '94:a tror jag) där man trots demontering av batteri och lite sådant, skar sönder sig fullständigt för att byta lampa. Så jag vet precis vad du menar. (Även om det var lite roligt att retas med dig.)

Nu hade jag faktiskt i normalfallet kört till Toyota och låtit dem byta, men jag behövde några torkarblad till familjevolvon också så jag passade på att köpa lampa och torkarblad på samma gång. Dessutom är det lika skadligt för blodtrycket att försöka ta sig ner till Toyota en fredageftermiddag i trafiken här som att ge sig på ett egenhändigt byte.

  • Medlem
  • 2012-10-05 15:49

Kör du inte till Toyota i Lund?

Ursprungligen av pmarriott:

Nu hade jag faktiskt i normalfallet kört till Toyota och låtit dem byta, men jag behövde några torkarblad till familjevolvon också så jag passade på att köpa lampa och torkarblad på samma gång. Dessutom är det lika skadligt för blodtrycket att försöka ta sig ner till Toyota en fredageftermiddag i trafiken här som att ge sig på ett egenhändigt byte.

Ursprungligen av jhm:

Kör du inte till Toyota i Lund?

Jo, men jag jobbar i andra änden av stan. På fredagar är det pop-a-vein-in-your-forehead-varning på trafiken här.

Ursprungligen av pmarriott:

Nu anser jag mig vara en händig jävel. Jag anser att en glödlampa på en bil ska kunna bytas av tant Agda, 86 år, utan problem. Det är något fundamentalt fel på en konstruktion som kräver att man klättrar in i bagageutrymmet på bilen och sliter och svär i en kvart för att få något på plats som man inte kan se och där kablarna så korta att det inte går att manövrera in skiten på ett smidigt sätt.

Toyota vill tjäna pengar, svårare än så är det inte. Sen får du "anse" vad du vill

Ursprungligen av PeeMaN:

Toyota vill tjäna pengar, svårare än så är det inte. Sen får du "anse" vad du vill

Tycker snarare att man blir med bemött med en kom-inte-hit-med-din-trasiga-glödlampa-attityd när man rullar in för att få det gjort hos Toyota.

  • Medlem
  • 2012-10-15 22:52

Beror lite på vem du pratar med.

Ursprungligen av pmarriott:

Tycker snarare att man blir med bemött med en kom-inte-hit-med-din-trasiga-glödlampa-attityd när man rullar in för att få det gjort hos Toyota.

  • Medlem
  • 2012-10-05 15:53
Ursprungligen av pmarriott:

Har just bytt en glödlampa på min bil. En Totota Avensis Touring från 2008. Jag blöder och är fullt kapabel att mörda. Om jag var ansvarig för kärnvapnen hade ett gäng missiler varit på väg till Toyotafabriken just nu.

Rikta en missil till en viss fransk bilfabrik också. För att byta glödlampa bak på vår kombi fick man demontera lampglaset som sitter fäst på insidan av karossen...

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-10-05 17:00
Ursprungligen av wlao:

Rikta en missil till en viss fransk bilfabrik också. För att byta glödlampa bak på vår kombi fick man demontera lampglaset som sitter fäst på insidan av karossen...

Skicka en till VW också, jag hade en Passat 2004 som verkstaden behövde 1,5h för att byta en xenon-lampa.
Kofångaren fram behövde demonteras innan man kunde komma åt lampan..

Ursprungligen av wlao:

Rikta en missil till en viss fransk bilfabrik också. För att byta glödlampa bak på vår kombi fick man demontera lampglaset som sitter fäst på insidan av karossen...

Det får man iofs göra på vår förra Peugeot men det var inget större problem. Den satt bara med en skruvmutter och sedan var det lätt. Annars så det med viss förhoppning som jag har LED lampor bak på den nuvarande

det värsta som jag hört är VW som på någon modell krävdes att man var två personer till och med på verkstaden för att byta lampa. Jag läste iofs bara om det så jag vet inte om det är sant.

edit: nu läser jag vad mattil skriver så...

  • Medlem
  • 2012-10-05 17:52

Var det inte även gamla paddan, som man var tvungen att ta loss ena framskärmen för att byta oljefilter på?

Ursprungligen av wlao:

Rikta en missil till en viss fransk bilfabrik också. För att byta glödlampa bak på vår kombi fick man demontera lampglaset som sitter fäst på insidan av karossen...

  • Medlem
  • 2012-10-05 15:56

Detta gör mig jäkligt kokt faktiskt. Bytte e-postadress i mitt Apple-ID för kanske ett år sedan, och sedan dess vill iTunes allt som oftast att man loggar in en två, tre gånger samt att appstore ger mig nedanstående. Man kan ju bli vansinning för mindre... (Mig veterligt har jag bara ETT konto för iTunes, AppStore etc. och det är mitt Apple-ID.)

  • Medlem
  • 2012-10-05 16:11

Verkar ju vara moment 22 det här (laddade ner uppdateringen från Apples hemsida).

EDIT: -Lösningen blev att kasta iPhoto, starta om datorn och sen installera programmet från AppStore igen.

Senast redigerat 2012-10-05 16:29
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-10-12 13:49

Windows 8 som virtuell maskin på en Mac är ju toksvårt att ta sig fram i. Aktiva hörn? Ja, lycka till o träffa rätt på en pixel sånär.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-12 14:05

Nobels fredspris till EU gör mig riktigt, riktigt sur.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-10-12 14:11
Ursprungligen av PJW:

Nobels fredspris till EU gör mig riktigt, riktigt sur.

Och nästa år tilldelas det mänskligheten…

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-12 14:24
Ursprungligen av reboot81:

Och nästa år tilldelas det mänskligheten…

Undrar vad båtflyktingarna tänker om årets pris. Eller romerna i forna östblocket, eller de homosexuella i samma sfär? Fred? Skrattretande.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-10-12 16:22
Citat:

Undrar vad båtflyktingarna tänker om årets pris. Eller romerna i forna östblocket, eller de homosexuella i samma sfär? Fred? Skrattretande.

Eller folket i Vitryssland som fortfarande riskerar dödsstraff.

Ursprungligen av reboot81:

Och nästa år tilldelas det mänskligheten…

Nästa steg är väl att dela ut det till föremål eller fenomen. Frihetsstatyn i New York, kanske? Eller Higgs-partikeln? Eller till kärleken?

Ursprungligen av PJW:

Nobels fredspris till EU gör mig riktigt, riktigt sur.

Det är min teori att norrmännen i ett utslag av sitt ständiga och tröttsamma mindervärdeskomplex gentemot Sverige bestämt sig för att en gång för alla torpedera den enda företeelse där Sverige ännu har ett bättre rykte än Norge - Nobelpriset. En förvånansvärd mängd av de senaste årens hialösa fredspriser kan bara förklaras och förstås som aktivt sabotage.

Senast redigerat 2012-10-12 20:54
Ursprungligen av PJW:

Nobels fredspris till EU gör mig riktigt, riktigt sur.

Sur...
jag vet inte, jag tokgarvar åt det...

Norrmännen ger den organisation de inte själva betror med ett medlemskap fredspriset.
Ngn i Oslo ligger i fosterställning och paddlar med fötterna just nu - av skratt.....

  • Medlem
  • 2012-10-12 21:19

Det är ju knappast första gången som fredspriskommittén trampar i klaveret. Var det förra året som Obama fick priset? Killen som leder flest krig runt om i världen.

Ursprungligen av Dalle:

Det är ju knappast första gången som fredspriskommittén trampar i klaveret. Var det förra året som Obama fick priset? Killen som leder flest krig runt om i världen.

Vad kan man säga om norska Nobelpriskommiten?
Fa* (vågar inte skriva svärord längre på 99) vet alltså, men jag känner ngt slags "Äh, de är så stela i Stockholm de där Svenskarna, vi är lite mer ball och kan ju passa på göra något KUL av det hela...."

  • Medlem
  • 2012-10-15 09:58

Datorstrul på jobbet, nätverket ligger nere, och för varje minut som går ökar risken för övertid i veckan.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-10-17 09:37

Tid för meniskoperation på fredag...då blir jag dunderförkyld och måste ställa in...:mad:
Nu får jag vänta 1 1/2 månad på ny tid...och gå omkring och ha ont...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-10-17 12:24
Ursprungligen av lasselu:

Tid för meniskoperation på fredag...då blir jag dunderförkyld och måste ställa in...:mad:
Nu får jag vänta 1 1/2 månad på ny tid...och gå omkring och ha ont...

Fasen vad tråkigt :/
Har gjort 2st atroskopi i vänsterknät, samt en i höger knä. Känner igen viljan att få ordning på knän :/

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-10-20 21:44

Apple vill installera en ny säkerhetsuppdatering, About Java for OS X 2012-006 , men vad den gör är att ta bort funktioner och sedan överlåta ansvaret till användarna att återställa funktionerna igen (och själv ta ansvar för det, så Apple slipper).

Vad är nästa programvara som tas bort, Safari?

Svagt Apple..

Bevaka tråden