Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tim Cook ber om ursäkt för iOS 6-kartor i öppet brev

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lund
  • 2012-10-17 09:11
Ursprungligen av Patrick Danielsson:

Hur menar du med 0 kr, du köper en iPhone med medföljande programvara. Om man köper en telefon utan något som helst innehåll, så förstår jag att man inte kan förvänta sig något.

Jag syftade på majoriteten som inte har köpt en iPhone 5 utan som har köpt en 3GS/4/4S och sedan valt att uppgradera till iOS, för 0 kronor.

Ursprungligen av hugin:

Jag syftade på majoriteten som inte har köpt en iPhone 5 utan som har köpt en 3GS/4/4S och sedan valt att uppgradera till iOS, för 0 kronor.

Fortfarande ett felaktigt antagande eftersom man köper en iPhone med utsikten att kunna uppgradera sitt OS ett antal generationer, alltså en del av det ursprungliga köpet. Jag har köpt min iPhone 5 och förväntar mig kunna köra iOS 7, 8 och kanske rentav 9 på den. Jag har alltså i mitt köp av iPhone 5 betalat även för dessa framtida versioner och dess funktioner.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-29 18:08

Kartorna kallas in längre för "The most beautiful…" längre. Bra att de tar åt sig av kritiken och rättar till felen. Jag kan tänka mig att maps-teamet har långa arbetsdagar just nu.
Apple no longer calls iOS6 Maps ‘the most beautiful, powerful mapping service ever’ | 9to5Mac

Jag har imorse noterat flera förbättringar. Navigerade för skojs skull till jobbet med den och nu navigerar den till exempel hela vägen fram till kontoret, istället för att påstå att jag nått målet så fort jag svänger in på gatan, trots att knappnålen sitter rätt på kartan.

Undrar om detta hade skett om Jobs hade varit kvar vid rodret. Tror inte det...

You'll be forever missed Steve.

Jag tror det är Steve som givit order om att Google ska ut ur iOS så fort som möjligt till i stort sett vilket pris som helst.
Värre saker hände faktiskt när Steve fortfarande var med i matchen.

Ursprungligen av theplague:

Jag tror det är Steve som givit order om att Google ska ut ur iOS så fort som möjligt till i stort sett vilket pris som helst.
Värre saker hände faktiskt när Steve fortfarande var med i matchen.

Det strategiska tvivlar jag inte på utan HUR.

Lyssna på Larry Ellison när han berättar om hur fanatisk Steve var gällande Apple Store och hur han inte ville att någonting inte skulle vara 100%.

Tror du verkligen han hade accepterat Apple Maps som det släpptes? Det tror inte jag.

Det stora misstaget var att ta in Google i första läget och det gjorde Jobs. Jobs var ingen gud, han gjorde misstag som alla andra utan gjorde också misstag såsom theplauge skriver.

Hur som helst - han finns inte längre så det är bara att titta framåt istället.

Ursprungligen av BlackSmp:

Hur som helst - han finns inte längre så det är bara att titta framåt istället.

Du har helt rätt. Detta kan appliceras inom andra områden också...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-17 11:00

Där håller jag nog inte med dej. Eftersom du inte vet om du kommer att kunna köra iOS 7, 8 eller 9, så menar du att du redan nu betalar för något du inte kan få? Låter inte så smart...
Jag ser nog uppgraderingarna med de nya funktioner som en bonus, och gratis.

Ursprungligen av kenjon:

Där håller jag nog inte med dej. Eftersom du inte vet om du kommer att kunna köra iOS 7, 8 eller 9, så menar du att du redan nu betalar för något du inte kan få? Låter inte så smart...
Jag ser nog uppgraderingarna med de nya funktioner som en bonus, och gratis.

En del av fördelarna med just iOS är ju att man kan uppgradera. Detta i jämförelse med Android-lurar där det är högst tveksamt om du får lov att tanka in kommande versioner. Med en iPhone av senaste modell är du mer eller mindre säker på att kunna tanka in åtminstone de kommande 2 generationerna av iOS. Om iPhone 5 inte skulle klara av iOS 7 skulle det bli ramaskri. Jag utgår från att 5:an får vara med om minst iOS 8.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-18 08:29

Det gör jag också, men att säga att man redan nu betalar för funktioner som (kanske) kommer i en kommande uppgradering man inte vet om man får tillgång till, det tycker jag är skillnad. Men kanske hårklyverier

Ursprungligen av kenjon:

Det gör jag också, men att säga att man redan nu betalar för funktioner som (kanske) kommer i en kommande uppgradering man inte vet om man får tillgång till, det tycker jag är skillnad. Men kanske hårklyverier

Jag tycker definitivt att möjligheter till framtida uppgradering är en del i underlaget man värderar när man ska bestämma sig för vad man ska köpa. Om jag skulle köpa en ny GPS skulle jag till exempel värdera hur leverantören hanterar kartuppdateringar mycket mer än tekniska specifikationer på själva enheten och dess pris. Inte bara slå till på den som ser bäst ut för stunden och sedan bli glatt överraskad om den gick att uppdatera.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-18 08:45

Givetvis, samma för mej. Men diskussionen gällde ju om man redan hade betalat för något framtida, eller om det är en bonus. Jag håller på det senare. Jag betalar för det jag köper idag. Ev uppgraderingar som kommer senare ser jag som gratis, inte redan betalda. Delvis beroende på att jag inte vet om det blir en, två eller tre uppgraderingar...

Ursprungligen av kenjon:

Givetvis, samma för mej. Men diskussionen gällde ju om man redan hade betalat för något framtida, eller om det är en bonus. Jag håller på det senare. Jag betalar för det jag köper idag. Ev uppgraderingar som kommer senare ser jag som gratis, inte redan betalda. Delvis beroende på att jag inte vet om det blir en, två eller tre uppgraderingar...

Man vet aldrig. Går att alltid att jämföra med detta: Jelly Bean for Galaxy S III coming soon… or in coming months

Citat:

Samsung in August “confirmed that an update should be headed to your device here ‘very soon’ containing none other than Android 4.1 Jelly Bean.

Today Samsung said it “continues its commitment to bringing the latest innovation to market with the rollout of Android 4.1, Jelly Bean, the latest version of the world’s most popular smartphone operating system, to all Galaxy S III smartphones in the U.S. in the coming months.”

So Android’s top selling device still isn’t using its latest operating system? How can that happen?

Meanwhile Apple released iOS 6 and the iPhone 5 in September. They’ve sold millions of iPhones and 100 million devices were updated to iOS 6 in the first weekend. That’s how an update is done.”

Ursprungligen av kenjon:

Givetvis, samma för mej. Men diskussionen gällde ju om man redan hade betalat för något framtida, eller om det är en bonus. Jag håller på det senare. Jag betalar för det jag köper idag. Ev uppgraderingar som kommer senare ser jag som gratis, inte redan betalda. Delvis beroende på att jag inte vet om det blir en, två eller tre uppgraderingar...

Nej, det står visserligen inte i produktspecifikationerna för iPhone. Men baserat på tidigare erfarenheter så är det ett rimligt antagande man kan göra som köpare att den ska klara minst 2 nya generationer.

Bevaka tråden