Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av PeeMaN:

Ännu en fördomsfull person som tror att Flashback är ett ställe med enbart Sverigedemokrater, rasister och idioter.
Hade fan högre tankar än så om dig Goflorp.

Nu avsåg jag jämförelsen med flashback pga ämnena som börjar dyka upp på 99, inget annat.

Sitter hemma med 38,7 i feber, men hur som helst.
Att 99.se skall balla ur till ngt fullständigt utan styrsel, där Macar och Apple diskuteras lite i ena hörnet
och att vi i övrigt blir lite av Familjeliv.se och Flashback är väl inget sträva efter.
De båda ställena fyller ju sin funktion och gör jobbet så mycket bättre.

Flashback är ju ett tudelat ställe, jag älskar det för att man diskuterar vad som helst där, även sådant som kanske är obekvämt.
Jag hatar det för att anonymiteten även lockar fram det sämsta ur de sämsta där.
En del av användarbasen borde sitta inlåst... andra delar är rena genierna.

Familjeliv, där hänger jag aldrig, varken kan eller vill uttala mig om dem, men diskussionerna rör familjen, barn, vardag etc.

Varför vi här på 99Mac skall diskutera religion etc övergår mitt förstånd.

99Mac är fullständigt roderlöst och söker sitt syfte - för det har inget i dagsläget.

Ursprungligen av Goflorp:

Nu avsåg jag jämförelsen med flashback pga ämnena som börjar dyka upp på 99, inget annat.

Sitter hemma med 38,7 i feber, men hur som helst.
Att 99.se skall balla ur till ngt fullständigt utan styrsel, där Macar och Apple diskuteras lite i ena hörnet
och att vi i övrigt blir lite av Familjeliv.se och Flashback är väl inget sträva efter.
De båda ställena fyller ju sin funktion och gör jobbet så mycket bättre.

Flashback är ju ett tudelat ställe, jag älskar det för att man diskuterar vad som helst där, även sådant som kanske är obekvämt.
Jag hatar det för att anonymiteten även lockar fram det sämsta ur de sämsta där.
En del av användarbasen borde sitta inlåst... andra delar är rena genierna.

Familjeliv, där hänger jag aldrig, varken kan eller vill uttala mig om dem, men diskussionerna rör familjen, barn, vardag etc.

Varför vi här på 99Mac skall diskutera religion etc övergår mitt förstånd.

99Mac är fullständigt roderlöst och söker sitt syfte - för det har inget i dagsläget.

Loungen har varit öppen länge. Du har själv skapat trådar och hållit liv i luckan härinne länge (se vem som skapat denna tråd exempelvis). Men nu plötsligt vill du ha ett forum som strikt diskutterar Apple. Det framstår som att OT-trådar är okej, sålänge DU tycker att de ämnen som diskutteras är okej.

Det är ju faktiskt ingen som tvingar dig att ge dig in i diskussionerna vettu

Tintin är förövrigt föråldrad. Jag gillade den när jag var ung för 40 år sedan men läser verkligen dagens ungar Tintin? Sedan så är det inget snack om saken, vissa album är väldigt fördomsfulla men det är inget unikt för serier från den tiden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-27 22:20

När vi ändå är inne på ämnet så är Flashback förmodligen det mest kraftfulla verktyget vi har idag i Sverige. En otrolig kompetens blandad med allt möjligt elände.

Men jag är ändå förbannad på att jag inte kan uppdatera min iPad 1 till iOs6 så jag kan få värdelösa kartor!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-27 22:42

Få saker gör mig så förbannad som välmenande bokbål.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2012-09-28 00:40

På lillgrabben som verkar tro att man kan vakna och få välling hur många gånger som helst på en natt. Så jag bestämmer mig nog för att det är slut på nattflaskor fr.o.m. nu (lär bli en tung natt)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-28 01:30
Ursprungligen av andas:

På lillgrabben som verkar tro att man kan vakna och få välling hur många gånger som helst på en natt. Så jag bestämmer mig nog för att det är slut på nattflaskor fr.o.m. nu (lär bli en tung natt)

Visst är det skönt med 99mac?

Blev ordentligt sur igår, är nu sur därför.

Ursprungligen av klarabara:

Blev ordentligt sur igår, är nu sur därför.

Är du sur för att du blev sur eller är det kvardröjande surhet från igår?

  • Medlem
  • 2012-09-28 14:16

Kjam!

Ursprungligen av klarabara:

Blev ordentligt sur igår, är nu sur därför.

pmarriott: lite av båda men främst det första.

jhm: tack, jag behöver en sådan.

surar för att frugans iPhone5 hade ett antal tydliga märken från verktyg som använts vid tillverkningen...
lite glad för att min var felfri

(som den gentleman man är erbjöd jag mig att byta lur med henne)

Ursprungligen av Gusten68:

surar för att frugans iPhone5 hade ett antal tydliga märken från verktyg som använts vid tillverkningen...
lite glad för att min var felfri

(som den gentleman man är erbjöd jag mig att byta lur med henne)

du vill inte byta med mig?
hade tyvärr lika otur som din fru.

och ja, är sur som ... för det.

Ursprungligen av tqila:

du vill inte byta med mig?
hade tyvärr lika otur som din fru.

och ja, är sur som ... för det.

lite mindre sur nu..men inte var det kul...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-29 09:00

Goflorp gör bara som han ska när han har feber och är sur - han håller sig till sin egen riktigt sura och bittra tråd

Krya på dig!

Sant att vi har lite sur&glad-trådar, men när det skall bli politik och religion...har vi inte hamnat väldigt långt från sur&glad då?

Jag är nog bara allmänt lack på att 99 spelat ut sin roll.

Allmäntjötet tar alla på FB, småsladdret på Twitter, Svåra diskussioner på Flashback, PC/Android på Sweclockers.
Mac pratas det på MacWorld.se, jaha, vad skall vi prata om då?

samtidigt finns det 50 personer i en kärna som är här ofta. Annars är det "1 enda inlägg", 99.se förmår inte locka väldigt många till ens ett tack för svar.

Jag har ryckt in i 10 000 nybörjartrådar, jag har förklarat massor, alla ni andra i kärnan har gjort detsamma.
Man har hjälpt, skrivit samma saker 10 000 gånger.

Dator har blivit så mainstream, så enkelt och självklart med mac att vi verkar ha gjort oss själva överflödiga.

Eller?

Ursprungligen av Goflorp:

Sant att vi har lite sur&glad-trådar, men när det skall bli politik och religion...har vi inte hamnat väldigt långt från sur&glad då?

Jag är nog bara allmänt lack på att 99 spelat ut sin roll.

Allmäntjötet tar alla på FB, småsladdret på Twitter, Svåra diskussioner på Flashback, PC/Android på Sweclockers.
Mac pratas det på MacWorld.se, jaha, vad skall vi prata om då?

samtidigt finns det 50 personer i en kärna som är här ofta. Annars är det "1 enda inlägg", 99.se förmår inte locka väldigt många till ens ett tack för svar.

Jag har ryckt in i 10 000 nybörjartrådar, jag har förklarat massor, alla ni andra i kärnan har gjort detsamma.
Man har hjälpt, skrivit samma saker 10 000 gånger.

Dator har blivit så mainstream, så enkelt och självklart med mac att vi verkar ha gjort oss själva överflödiga.

Eller?

Jag måste faktiskt ge dig medhåll på några punkter.
Känner också att "alla frågor besvarats" och att man (jag) mest diskutterar i trådar som rör nya/kommande produkter, samt vissa socialtrådar i loungen.

  • Medlem
  • 2012-09-29 18:26

Andra paret med bluetooth-lurar i 2500 kronors-klassen som inte funkar.

Ursprungligen av Dalle:

Andra paret med bluetooth-lurar i 2500 kronors-klassen som inte funkar.

Berätta mer....

  • Medlem
  • 2012-09-30 08:34
Ursprungligen av Goflorp:

Berätta mer....

Har skrivit om det här: http://www.99mac.se/tillbehor/298302-erfarenheter-harman-kardon-bt.html

Rolig-Lördag-tips

Jag är som sagt inte frisk själv - feber, förkyld osv...

Åk till veterinären med sjuk hund, töm inflammerade analsäckar där.
Det luktar hallon, lovar! som rosor....
Mera som rötet kletigt stinkande snor.

Billigt är det också. Du kan få en Weekend i NewYork till samma pris.

Ursprungligen av Goflorp:

Rolig-Lördag-tips

Jag är som sagt inte frisk själv - feber, förkyld osv...

Åk till veterinären med sjuk hund, töm inflammerade analsäckar där.
Det luktar hallon, lovar! som rosor....
Mera som rötet kletigt stinkande snor.

Billigt är det också. Du kan få en Weekend i NewYork till samma pris.

Jösses! Du måste berätta hur söndagen blev sen också.

Själv tillbringade jag lördagskvällen med att bättra på hörselskadorna med den ljuva stämman av kolik.

  • Medlem
  • 2012-09-29 22:29

..och komma hem med doggy bag

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-10-02 23:14

Jag upptäckte just att Apple med iOS 6 fipplat bort smidigheten att bläddra fram konktater via grupper.

Ursprungligen av filuren:

Jag upptäckte just att Apple med iOS 6 fipplat bort smidigheten att bläddra fram konktater via grupper.

Nu har du väl fel? Det går visst men det som de har gjort är att krångla till det så att det kräver fler tryck än tidigare.

Eller är just att de har gjort det krångligare som du är sur över? Jag läste inlägget som att det inte gick längre överhuvudtaget.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-10-03 12:56
Ursprungligen av BlackSmp:

Nu har du väl fel? Det går visst men det som de har gjort är att krångla till det så att det kräver fler tryck än tidigare.

Eller är just att de har gjort det krångligare som du är sur över? Jag läste inlägget som att det inte gick längre överhuvudtaget.

Precis. De har krånglat till det, eller fipplat bort smidigheten, som jag kallade det.

Tidigare
Tryck på grupp och gruppens kontakter visas. = Ett tryck

Nu
Bocka av grupp vars kontakter du inte vill se, bocka för grupp vars innehåll du vill se, tryck sedan på klar. = Fail!

wtf?!

ok. det blir en 4s för mig. :/

Att den nya ledningen för 99mac plötsligt bestämt att inläggsantalet inte ska visas längre samt att alle medlemmar numer endast tituleras "medlem" pisses me off!

just inläggsantal kan vara nice att se... synd att de tog bort det..

De har gått från att välja till att filtrera... fail!

Bevaka tråden