Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .

lllleeesssss...

  • Medlem
  • 2012-09-16 14:23

"Tillfälligt fel" hos Viaplay. Och detta precis under DTM.

Inte sur kanske men lite irriterad på mig själv. Ställde en kastrull, med lock, med lite nyponsoppa på plattan...o lämnade den/glömde den....Lägenheten fylldes med rök som doftade bränd nyponsoppa och brandvarnaren pep (nu vet jag iaf att den funkar :/).

Öppnade upp mina två fönster, öster och väster, på vidaste gavel o hade fläkten igång en stund också. Nu är allt utvädrat men varför lär jag mig inte...? Datorn är en farlig lockelse

Allt är utvädrat men det luktar fortfarande lite svagt av bränd nyponsoppa. Kunde förstås vara värre, det kunde lukta starkt av bränd nyponsoppa...

Senast redigerat 2012-09-18 09:46
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Inte sur kanske men lite irriterad på mig själv. Ställde en kastrull, med lock, med lite nyponsoppa på plattan...o lämnade den/glömde den....Lägenheten fylldes med rök som doftade bränd nyponsoppa och brandvarnaren pep (nu vet jag iaf att den funkar :/).

Öppnade upp mina två fönster, öster och väster, på vidaste gavel o hade fläkten igång en stund också. Nu är allt utvädrat men varför lär jag mig inte...? Datorn är en farlig lockelse

Allt är utvädrat men det luktar fortfarande lite svagt av bränd nyponsoppa. Kunde förstås vara värre, det kunde lukta starkt av bränd nyponsoppa...

Det kunde varit ännu värre. Du kunde gått hemifrån. Rökskadad lägenhet ackompanjerad av en anmälan om allmänfarlig vårdslöshet är inte det roligaste.

Ursprungligen av pmarriott:

Det kunde varit ännu värre. Du kunde gått hemifrån. Rökskadad lägenhet ackompanjerad av en anmälan om allmänfarlig vårdslöshet är inte det roligaste.

Du har så rätt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-18 19:14
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Datorn är en farlig lockelse

Lite tur i oturen då att du förhoppningsvis satt framför OSX - du hade kunnat sitta framför en Windowsburk

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-09-18 21:34

Trist att den anrika elektronikkedjan Expert har konkat. Står SIBA näst i tur?

Alltså allvarligt..Microsoft Outlook Webbapp-helvete. Varför hatar jag dig så mycket?

Åh det kan ha varit för att jag..
1. ..inte kunde klistra in en lista på 542 personers e-post-adresser från numbers direkt i "bcc"-fältet, den kunde inte ta bort "stilen" i det fältet. Däremot kunde jag klistra in i sökfältet?

2. När jag väl tänkte skicka fanskapet från en PC för allehanda andra bekymmer så fanns inte ett BCC-fält i Outlook.

3. "Outlook" i mitt brev till supporten var röd-markerat, tydligen felstavat.

4. Fanskapet ville inte låta mig bara skicka till alla direkt utan jag var tvungen att godkänna dem en och en, "för min egen safety". Så jag satt i en timma och en kvart och klickade var 6:e sekund på en "proceed"-knapp.

ALDRIG igen.

Ursprungligen av klarabara:

Alltså allvarligt..Microsoft Outlook Webbapp-helvete. Varför hatar jag dig så mycket?

Åh det kan ha varit för att jag..
1. ..inte kunde klistra in en lista på 542 personers e-post-adresser från numbers direkt i "bcc"-fältet, den kunde inte ta bort "stilen" i det fältet. Däremot kunde jag klistra in i sökfältet?

2. När jag väl tänkte skicka fanskapet från en PC för allehanda andra bekymmer så fanns inte ett BCC-fält i Outlook.

3. "Outlook" i mitt brev till supporten var röd-markerat, tydligen felstavat.

4. Fanskapet ville inte låta mig bara skicka till alla direkt utan jag var tvungen att godkänna dem en och en, "för min egen safety". Så jag satt i en timma och en kvart och klickade var 6:e sekund på en "proceed"-knapp.

ALDRIG igen.

Vet inte om du kör samma som vi kör på jobbet. Men vår Outlook webmail fungerar kanon och gör allt det du vill utan problem.

Själv har jag sjukt ont i underarmen. Fått någon jävla sträckning i någon muskel i afton! :/

Mja, min skola har ju "diverse restriktioner". Vilket gör att vi inte kan ladda ner attachments till exempel. Jag bara väntar på alla mail från andra studenter som inte kan ladda ner sina "kvitton" på medlemsskap i kåren eftersom skolan inte vill att man ska få öppna sådant.

Supporten är lite som irrationella föräldrar som inte låter en använda pennor, för de kan man skada sig på men låter en leka med vinkelslipen för den vibrerar så sött.

det vill säga; det enda nätet som fungerar är guest, vilket är numera känt att man aldrig _aldrig_ ska använda någon som helst inlogg på eftersom Linux-studenterna SER ALLT. Så safe.

Ursprungligen av klarabara:

det vill säga; det enda nätet som fungerar är guest, vilket är numera känt att man aldrig _aldrig_ ska använda någon som helst inlogg på eftersom Linux-studenterna SER ALLT. Så safe.

Använd VPN-tunnel.

Har en myggjävel i sovrummet. Det är för böveln nästan oktober! Flyg och dö, som dina gelikar gjorde för en månad sen. Minst.

  • Medlem
  • 2012-09-22 23:41

Hämta luftvärnskanonen! ;=)

Ursprungligen av pmarriott:

Har en myggjävel i sovrummet. Det är för böveln nästan oktober! Flyg och dö, som dina gelikar gjorde för en månad sen. Minst.

  • Medlem
  • 2012-09-23 02:44
Ursprungligen av pmarriott:

Har en myggjävel i sovrummet. Det är för böveln nästan oktober! Flyg och dö, som dina gelikar gjorde för en månad sen. Minst.

Var positiv, gläd dig över myggan. Den indikerar sommar!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-23 03:06
Ursprungligen av pmarriott:

Har en myggjävel i sovrummet. Det är för böveln nästan oktober! Flyg och dö, som dina gelikar gjorde för en månad sen. Minst.

Jag -– som skåning – spenderar varje sommar i Jämtland ( på landet utanför Strömsund) och jag vet vilket skit mygg kan vara. Bortsett från de där dödande kassetterna man sätter i vägguttaget så har jag alltid ett elektriskt racket till hands. Det är kul, nördigt och effektivt. Och när man får träff så smäller det och ryker iband. Ju större flygfä, desto större effekt. Störtlöjligt och helkul.

It just work.. Inte när det gäller Aperture 3.4...

Edit: på lite bättre humör efter 3 återställningar av fotobiblioteket och 3 försök till att återinstallera Aparture så gjorde jag en reparation av biblioteket innan jag uppgradera och så fungerade allt som det skulle

Det gick inte åt så mycket tid, tur att Time Machine fungerar som den ska i alla fall men när jag har 65 GByte stort bibliotek så tar det en stund att återställa:)

Senast redigerat 2012-09-23 10:27
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-09-24 18:53

H A T A FOTBOLLS-DERBY I RÖVSTADEN GÖTEBORG

/Hemma från bilkö

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-09-25 10:55

H A T A POLITISKT KORREKTA INTENDENTER I RÖVSTADEN STOCKHOLM

Kulturhusets konstnärlige ledare kastar ut Tintin - DN.SE

Ursprungligen av planB:

H A T A POLITISKT KORREKTA INTENDENTER I RÖVSTADEN STOCKHOLM

Kulturhusets konstnärlige ledare kastar ut Tintin - DN.SE

Det är faktiskt ganska absurt. Då kan vi svarlista Pippi Långstrump på samma gång. Hennes farsa är ju negerkung i söderhavet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-25 11:13
Ursprungligen av pmarriott:

Det är faktiskt ganska absurt. Då kan vi svarlista Pippi Långstrump på samma gång. Hennes farsa är ju negerkung i söderhavet.

Nu har den PK-tokige fått på tafsen av sin mer mogne chef, tack och lov halleluja

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-25 12:02
Ursprungligen av planB:

H A T A POLITISKT KORREKTA INTENDENTER I RÖVSTADEN STOCKHOLM

Kulturhusets konstnärlige ledare kastar ut Tintin - DN.SE

Nu verkar det som de dragit tillbaka beslutet. Men om Tintin ska censureras för något är det väl den alkoholiserade kaptenen.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-09-25 12:19

Sverige har en oerhört lång tradition av inte kunna hantera ideologiska motsättningar, alltifrån det Lutherska enhetssamhället och framåt. Jämför den politiska offentligheten i Sverige med t.ex. Holland eller USA.

Ursprungligen av planB:

Sverige har en oerhört lång tradition av inte kunna hantera ideologiska motsättningar, alltifrån det Lutherska enhetssamhället och framåt. Jämför den politiska offentligheten i Sverige med t.ex. Holland eller USA.

hur tänkte du nu? Jag upplever att de har precis samma problem i USA - med precis samma ord, och färg(er).
The N-word, de går som katten kring het gröt så fort det kommer på tal.
/m

  • Medlem
  • 2012-09-25 20:18

Vissa personers syn på sjuka är ruskigt likt Hitlers.
Skillnaden är att det är i Sverige istället för i Tyskland, och 70 år senare.

Ursprungligen av Dalle:

Vissa personers syn på sjuka är ruskigt likt Hitlers.

Godwins lag!

...och nu spårar 99.se ett macforum ut till Hitler och "vissa personer..." och "Det här jävla landet"-diskussioner.
Fan, åk till Flashback för helvete om ni vill diskutera sånt.

Blir mer och mer trött på det här stället.

Ursprungligen av Goflorp:

...och nu spårar 99.se ett macforum ut till Hitler och "vissa personer..." och "Det här jävla landet"-diskussioner.
Fan, åk till Flashback för helvete om ni vill diskutera sånt.

Blir mer och mer trött på det här stället.

Ämnet i 99Lounge är fritt och till stora delar oreglerat. Du behöver inte läsa.

Ursprungligen av Dalle:

Vissa personers syn på sjuka är ruskigt likt Hitlers.
Skillnaden är att det är i Sverige istället för i Tyskland, och 70 år senare.

Ursprungligen av Goflorp:

...och nu spårar 99.se ett macforum ut till Hitler och "vissa personer..." och "Det här jävla landet"-diskussioner.
Fan, åk till Flashback för helvete om ni vill diskutera sånt.

Blir mer och mer trött på det här stället.

Vad betyder detta, vad menar ni?

  • Medlem
  • 2012-09-26 06:20
Ursprungligen av Goflorp:

...och nu spårar 99.se ett macforum ut till Hitler och "vissa personer..." och "Det här jävla landet"-diskussioner.
Fan, åk till Flashback för helvete om ni vill diskutera sånt.

Blir mer och mer trött på det här stället.

Vänta nu Goflorp.

1. Jag är inte ens medlem på den offentliga toaletten flashback. Dra inte alla över en kam.
2. Det lättaste om man inte gillar ett inlägg och vill att inlägget ska försvinna i mängden är att inte kommentera det, vilket du precis gjorde.

Ursprungligen av Goflorp:

...och nu spårar 99.se ett macforum ut till Hitler och "vissa personer..." och "Det här jävla landet"-diskussioner.
Fan, åk till Flashback för helvete om ni vill diskutera sånt.

Blir mer och mer trött på det här stället.

Ännu en fördomsfull person som tror att Flashback är ett ställe med enbart Sverigedemokrater, rasister och idioter.
Hade fan högre tankar än så om dig Goflorp.

Bevaka tråden