Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99s motorsport-tråd (utan resultat!)

Tråden skapades och har fått 728 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-09-21 22:45

Måhända loppen är spännande i Singapore, men själva banan är ju skittråkig. 90-gradersböjar och chikaner utan nån som helst rytm. När jag ser ett varv från ombordkameran blir jag bara uppstressad av ryckigheten och avsaknaden av "flow".

Jag längtar också efter Kimis första seger för säsongen, men förhoppningarna är dämpade tyvärr. :/

Ursprungligen av Vassius:

Måhända loppen är spännande i Singapore, men själva banan är ju skittråkig. 90-gradersböjar och chikaner utan nån som helst rytm. När jag ser ett varv från ombordkameran blir jag bara uppstressad av ryckigheten och avsaknaden av "flow".

Jag längtar också efter Kimis första seger för säsongen, men förhoppningarna är dämpade tyvärr. :/

Jo, den kan vara tråkig som bana, men vad man sett hittills i år så vet man aldrig.
Den kräver sjukt mycket driving-skills och många depå-stopp.

Allt kan hända, Kimi har banrekordet har jag för mig.

/Evig optimist

  • Medlem
  • 2012-09-22 06:45

Jag och en vän kollar ibland på F1 tillsammans. Och vi har så totalt olika syn på F1. Han tycker att banorna automatiskt är tråkiga om de inte har hög toppfart, men jag tycker en bana är rolig när den är teknisk och kräver mycket av föraren.
Vill man bara ha hög toppfart kan man kolla på Top Fuel istället.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-09-22 14:42

Singapore kan bjuda på fina, mindre, krascher, som idag på 3:e träningen när Webber studsade in i väggen och skadade bakhjulet (och kanske mer därtill).
Det var två eller tre bilar som tog stryk under 3:e träningen.

Totalt sett en snabb bana med en hel del svårigheter att överkomma.

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2012-09-22 15:57

Hmm Alonso sätter alt på ett kort 3 min återstår i kval ...... gogo

  • Medlem
  • 2012-09-22 20:22

Jag hoppas på Pastorn i morgon, det vore kul om han fick vinna en gång till.

Ursprungligen av Dalle:

Jag hoppas på Pastorn i morgon, det vore kul om han fick vinna en gång till.

Helt klart, hoppas han inte gör något tokigt.

  • Medlem
  • 2012-09-22 20:45

Jag gillar Singapore skarpt, banan är teknisk, orytmisk och kräver full koncentration från förarna. Det räcker med att de slappnar av i en halv sekund så sitter de som ett frimärke i muren! Att kunna kontrollera bilarna i höga farter med endast några centimeter till muren, under press, varv efter varv... Det är det som skiljer en F1-förare från övriga racerförare.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-09-22 23:43

Jag tror på Hamilton, han är supervass i dessa situationer. (Om nu inte pastorn ställer till det i starten)

  • Medlem
  • 2012-09-23 10:00

Bara Alonso inte tar några poäng så blir jag glad.

(För spänningens skull)

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-09-23 13:38

Men jag hoppas på Kimi, en full pott vore roligt!

  • Medlem
  • 2012-09-23 13:56
Ursprungligen av mattiL:

Men jag hoppas på Kimi, en full pott vore roligt!

Visst vore det kul, men med tanke på deras avsaknad av fart under kvalet kommer det bli en omöjlig uppgift. Hamilton var alltså snabbare på de hårda däcken än Kimi på de mjuka...

(Ber om ursäkt om detta kan tolkas som "resultat")

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-23 22:18

Någon som vet om man kan se loppet på nätet? Vill inte vänta tills reprisen 00.00. Svårt att söka när man inte vill se resultatet. Har bara hittat BBC men de kräver att man är ui UK.

Jag använder den här. Du kan titta alla tävlingar IRL.
bbc-player.com/ten.html

Men du kan gå in bara cirka fem minuter före sändningen. De visar kval också. Troligtvis träningen också. Fem minuter gäller där också.
Bilden är inte så jättebra men det går att titta alla fall. Rätt så mycket reklaminslag men annars helt okej med tanke på att den är gratis.

Senast redigerat 2012-09-29 20:52
Ursprungligen av xms67:

Någon som vet om man kan se loppet på nätet? Vill inte vänta tills reprisen 00.00. Svårt att söka när man inte vill se resultatet. Har bara hittat BBC men de kräver att man är ui UK.

På vipbox.tv så kan du följa en stream från SkyF1 24/7!

Ursprungligen av Scuderia-F1:

På vipbox.tv så kan du följa en stream från SkyF1 24/7!

(Kan du ge en exakt länk? Måste man ladda ner nån jox för att kunna se streamen?)

Jag har hittat den:
vipboxsports.eu/watch/32669/1/sky-f1-live-stream-online.html

  • Medlem
  • 2012-09-24 06:32

Finns det ingen VPN du kan använda så det ser ut som du sitter i UK?

Finns den här också:
Sky Sports F1 Live Stream Online

… och säkert minst ett dussin till. Det lär finnas HD-streamar också, men då måste man nog hämta något sidprogram för att det ska funka.

Hur som helst, det verkar bli en spännande race. Kom ihåg att ställa väckarklockan på 07.50 om ni vill se Suzuka live.

  • Medlem
  • 2012-10-13 20:29

Undra hur Grosjean ska lyckas ställa till med en krasch i morgon. Har borde ju trots allt ha förutsättningarna att lyckas ta sig igenom första kurvan. Kraschar han en gång till under säsongen hoppas jag Lotus plockar in en annan förare.

Ursprungligen av Dalle:

Undra hur Grosjean ska lyckas ställa till med en krasch i morgon. Har borde ju trots allt ha förutsättningarna att lyckas ta sig igenom första kurvan. Kraschar han en gång till under säsongen hoppas jag Lotus plockar in en annan förare.

Tänkte just precis på det, han lär lyckas ställa till det igen, vika över till smutsiga spåret och tvinga ut Alonso och gänget utanför banan. Kaboom.

Hoppas verkligen han försvinner från F1.

  • Medlem
  • 2012-10-13 20:36

Man kan ju tycka att branschen borde vara ganska självsanerande på dåliga förare. Grosjean är Kimis raka motsats. i Japans GP fajtades Hamilton och Kimi in i första kurvan i typ 250 km/h, det var ett par centimeter mellan dem, men Kimi såg till att reda ut situationen med bravur.Grosjean styr in nosen i vilket getingbo som helst, och tänker inte längre än var frontvingen räcker.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-10-13 20:54

Den här gången står väl Grosjean direkt bakom Kimi, hoppas han inte kör över Kimi..

  • Medlem
  • 2012-10-13 21:02

Stämmer bra. Jag tror morgondagens kamp om segern blir en ren uppgörelse inom Red Bull. Men eftersom Vettel behöver varenda poäng han kan få kan jag redan nu gissa hur det kommer att gå, med eller utan stallorder...

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-10-13 22:44

Jo, om inte Alonso eller Kimi tar starten så blir det väl att Webber stannar före målsnöret för att spara soppa eller något sådant..

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-10-13 23:12

Kom ihåg att det här är tråden utan resultat. Även om inga direkta resultat har skrivits här så förekommer ganska klara antydningar. Nu har jag redan sett kvalet (i efterhand nu under kvällen), men jag vill kunna kika in i den här tråden i fortsättningen utan att riskera att se spoilers. Med en ettåring springandes omkring här hemma är det ofta svårt att se kval och lopp live...

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-10-13 23:28

Racen i Japan och Korea VILL man väl inte se live, i svinottan som de visas..

Inspelat är bra!

  • Medlem
  • 2012-10-20 20:12

DTM-final i morgon. Tråkigt att alla säsonger snart är slut. Tack och lov är uppehållet inte så långt.

  • Medlem
  • 2012-11-16 06:21

Äntligen dags för USAs GP, jag har längtat! En HELT ny bana där ingen har kört förut, ingen har data från tidigare lopp vad det gäller inställningar på bilarna etc. Alla kör alltså på mer eller mindre lika villkor, den som lyckas anpassa sig bäst efter omständigheterna vinner.
Men banan kommer nog att vara som en skridskobana i början, helt nybyggd, och som jag har förstått det är detta den absolut första tävlingen på banan? Vilket borde betyda att det inte finns något som helst gummi i asfalten = hal bana. Intressant också att få se vilka däck som kommer användas, jag tror det blir medium och soft. Vad tror ni andra? Är det bara jag som är smått lyrisk över detta? O:-)

Kommer bli helt otroligt häftigt på nya banan. Och den verkar vara något i hästväg dessutom.
Har satt alla helgens events på reminders, från träning 1 till race på söndag så jag inte missar något.

  • Medlem
  • 2012-11-16 09:25

Första träningen börjar idag klockan 16, jag slutar idag klockan... 16!
Förarna har fått ett set extra däck till träningen att förfoga över. Kan ju behövas då banan är sprillans ny med totalt noll grepp.
Men vad tror ni man kommer att använda för däck? Jag chansar på medium och soft.

Bevaka tråden