Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Photostream 1000 bildet

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har lyckats ta 1000 bilder, vilket min Iphone klart talar om för mig.
Problemet är att bilder från kamerarullen inte överförs till Photostream.

Någon annan som har råkat ut för detta eller som vet vad man skall göra
för att det skall fungera igen ?

Överförs bara via WiFi. Jag utgår från att du klickat i att använda Bildström i berörda enheter.

@Zimmerman

Naturligtvis !
Har fungerat tills nu

Ursprungligen av MalcomX:

Jag har lyckats ta 1000 bilder, vilket min Iphone klart talar om för mig.
Problemet är att bilder från kamerarullen inte överförs till Photostream.

Någon annan som har råkat ut för detta eller som vet vad man skall göra
för att det skall fungera igen ?

Hade jag haft 1000 bilder så hade jag sett till att koppla upp mig mot datorn och använda iPhoto eller Bildinsamling för att tanka över bilderna.
Det är ju inte så kul om du blir av med dem....

Det är rätt lätt gjort, bildström i all ära, men att bara ha dem på ett annat ställe OCKSÅ känns bra.

@Goflorp

Så klart har jag överfört bilderna via Iphoto och dessutom har jag tankat alla bilder till annan HDD också

Problemet är bara det jag beskriver i mitt första inlägg

Ursprungligen av MalcomX:

Jag har lyckats ta 1000 bilder, vilket min Iphone klart talar om för mig.
Problemet är att bilder från kamerarullen inte överförs till Photostream.

Någon annan som har råkat ut för detta eller som vet vad man skall göra
för att det skall fungera igen ?

Den har helt enkelt fastnat och även om jag startar om Iphone, så förs inte de senaste tagna bilderna över från kamerarullen till Photostream.

Ursprungligen av Goflorp:

Hade jag haft 1000 bilder så hade jag sett till att koppla upp mig mot datorn och använda iPhoto eller Bildinsamling för att tanka över bilderna.
Det är ju inte så kul om du blir av med dem....

Det är rätt lätt gjort, bildström i all ära, men att bara ha dem på ett annat ställe OCKSÅ känns bra.

Löses väl enklast genom Iphoto eller Aperture som kopplas till bildströmmen. Då lagras bilderna permanent på de datorerna.

Den metoden kör jag med.

Jag ligger iofs uppe i 916 bilder själv just nu. Skulle kanske prova att knäppa en drös för att se vad som händer vid 1000 bilder?

Tillägg: Nu uppe i 1001 bilder (mer exakt 971 bilder, 30 videos), nu väntar jag en stund för att se om de förs över till bildströmmen. Bildströmmen är maximerad och den puttar ut gamla bilder för fullt för att hålla sig på 1000 bilders gränsen för bildströmmen

Rapport kommer i morgon om jag har samma problem, nu går jag och lägger mig, det här kommer att ta en stund:)

Senast redigerat 2012-08-04 00:19

Nope, det fungerar bra. Bildströmmen uppdateras även när jag har passerat 1000 bilder på telefonen.

Nu (lördag) har även min Photostream börjat fungera igen, efter att ha hängt sig sedan i torsdagskväll

Jag har inte gjort något för att den skulle fungera, så jag vet inte vad som var felet

1
Bevaka tråden