Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99s motorsport-tråd (utan resultat!)

Tråden skapades och har fått 728 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ett inlägg raderat med hänvisning till forumets regler §1.6.

Vill också upplysa om att frågor berörande moderering tas privat med ansvarig moderator.

/ Mod

Senast redigerat 2012-07-26 15:02
  • Medlem
  • 2012-07-26 15:21

Ojoj, nu blev det känsligt här! (Men vi fortsätter med en god ton hoppas jag?)
Jag skrev "En stor V8a som drar minst 3 liter per mil" och syftade på bränsleförbrukningen. Eller skulle jag ha skrivit: En stor V8a med en bränsleförbrukning på 3 liter per mil, blandad körning med 98 oktan svensk blyfri bensin och "ägg under pedalen"? Hade det varit tydligt då?
Frågar man Katten så var det ju någon jänkare som var först med skivbromsar, men vad jag har hört så var det Jaguar E-type som var första serietillverkade bilen med skivor. Upplys mig om jag har fel.

Ursprungligen av Dalle:

Ojoj, nu blev det känsligt här! (Men vi fortsätter med en god ton hoppas jag?)
Jag skrev "En stor V8a som drar minst 3 liter per mil" och syftade på bränsleförbrukningen. Eller skulle jag ha skrivit: En stor V8a med en bränsleförbrukning på 3 liter per mil, blandad körning med 98 oktan svensk blyfri bensin och "ägg under pedalen"? Hade det varit tydligt då?
Frågar man Katten så var det ju någon jänkare som var först med skivbromsar, men vad jag har hört så var det Jaguar E-type som var första serietillverkade bilen med skivor. Upplys mig om jag har fel.

Nu när jag tittar tillbaka på vad du skrev och jag citerade så känns det som en sådan där dröm som man haft men den känns som verklighet, eller var det tvärt om...

Hatten av, jag läste helt fel, men ser det så klart att jag läste "motor på..."

Citat:

Men vi fortsätter med en god ton hoppas jag?

Goes without saying! Självklart!!

Nu ska vi ut till Nifsta gård nifstagk.se

Later dudes!!

Jo, nu är Fritz ute och drar för stora växlar på mitt citat som slutade för tidigt och tippade bort "per mil" men sak samma

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-07-26 16:29

Korrekt vore väl att använda standardmåttet i EU-regionen och ange förbrukningen som minst 30 l/100km..

  • Medlem
  • 2012-07-26 16:36
Ursprungligen av mattiL:

Korrekt vore väl att använda standardmåttet i EU-regionen och ange förbrukningen som minst 30 l/100km..

För övrigt ett sjukt mått att mäta bränsleförbrukningen på. Har alltid tyckt det sen det infördes.

Ursprungligen av Dalle:

För övrigt ett sjukt mått att mäta bränsleförbrukningen på. Har alltid tyckt det sen det infördes.

Man var väl ute efter att slippa decimaltecknet
hursomhelt, Jag föredrar det alla gånger framför miles per gallon

Ursprungligen av Dalle:

För övrigt ett sjukt mått att mäta bränsleförbrukningen på. Har alltid tyckt det sen det infördes.

Bättre än när folk säger "jag kan köra två veckor på en hel tank"...

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag föredrar det alla gånger framför miles per gallon

Det är ev vanesak, högre siffra bättre eller sämre. Samma som att köra vänster eller höger styrt.

  • Medlem
  • 2012-07-26 21:09
Ursprungligen av Fritz the Cat:

Bättre än när folk säger "jag kan köra två veckor på en hel tank"...

Det är ev vanesak, högre siffra bättre eller sämre. Samma som att köra vänster eller höger styrt.

Milliliter per ljusår?

Ursprungligen av Dalle:

Milliliter per ljusår?

Huh?! Dela två distanser ger ju bara en ratio...

I ditt fall en väldigt liten sådan, men det kanske du hört förut...

only joking

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-07-26 17:13

Kan bara hålla med, känns överarbetat.

För att hålla mej on-topic så ser jag fram emot ett spännande speedway GP i morgon, fast jag ser som vanligt Sky Sports sändningen på söndag då svensk tvs sammandrag är värdelöst.

Jason Crump kör med ett nyckelben han bröt för precis över en vecka sedan, nyopererat med Red Bulls slantar, för att han ska ha en chans att kunna slå Monster Energy's Greg Hancock.

Eller är det bara jag på 99.se som är intresserad av speedway?!...

  • Medlem
  • 2012-07-28 22:39
Ursprungligen av keptang:

Världens dyraste Beach Buggy? Jag vet inte vad det är, men det är något speciellt med Red Bull och att köra på de mest konstiga ställena. Körde de inte på någon strand också i något reklam-jippo?

Nicky Haydens hjälm, specialmålad (Peter Fonda, "Easy Rider") för Laguna Seca!!

Ursprungligen av Dalle:

Världens dyraste Beach Buggy? Jag vet inte vad det är, men det är något speciellt med Red Bull och att köra på de mest konstiga ställena. Körde de inte på någon strand också i något reklam-jippo?

Stämmer bra, tycker det är lite kul med deras påhitt.

Ett otroligt jämt race idag igen på Hungaroring!
Nu dags för Laguna Seca.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-07-29 23:39
Ursprungligen av keptang:

Ett otroligt jämt race idag igen på Hungaroring!

Ja, det var nice. Men att välja Placido Domingo att sköta intervjuerna? Kom igen! Ta tillbaka de gamla hederliga presskonferenserna, please.

Ursprungligen av Vassius:

Ja, det var nice. Men att välja Placido Domingo att sköta intervjuerna? Kom igen! Ta tillbaka de gamla hederliga presskonferenserna, please.

Håller verkligen med ang. Intervjuerna..

YES!!!!!!!!!!!!!!

Valentino Rossi returns to Yamaha for 2013 MotoGP season - MotoGP news - AUTOSPORT.com

  • Medlem
  • 2012-09-07 22:11

Nu börjar en fullmatad motorsportshelg! F1, GP2 samt Speedway (från Sverige).

Ursprungligen av Dalle:

Nu börjar en fullmatad motorsportshelg! F1, GP2 samt Speedway (från Sverige).

Grymt trevligt, missade Spa live då jag var på en kort semster i NY, men nu laddad för Monza!

Alla event laddade med push-notiser i TV.nu-appen så jag inte missar något.

  • Medlem
  • 2012-09-07 22:47

Själv tycker jag Monza är en tråkig bana. Snabb? Ja. Klassisk? Absolut! Men inte speciellt tekniskt avancerad, den som vågar köra med lägst downforce har stora möjligheter att vinna hela klabbet. (Förutsatt att du inte sitter i en traktor, typ HRT eller motsvarande)

Ursprungligen av Dalle:

Själv tycker jag Monza är en tråkig bana. Snabb? Ja. Klassisk? Absolut! Men inte speciellt tekniskt avancerad, den som vågar köra med lägst downforce har stora möjligheter att vinna hela klabbet. (Förutsatt att du inte sitter i en traktor, typ HRT eller motsvarande)

Håller med, men 24 (ok, den här helgen 23..) förare ska göra upp om det.

  • Medlem
  • 2012-09-07 23:09
Ursprungligen av keptang:

Håller med, men 24 (ok, den här helgen 23..) förare ska göra upp om det.

Borde vara 24 eftersom Ambrosio tar Grojeans plats i Lotus denna helg.

Ursprungligen av Dalle:

Borde vara 24 eftersom Ambrosio tar Grojeans plats i Lotus.

Jo, men det är ju en parantes..

Singapore nästa söndag. Hoppas att det går bevara spänningen och att Ferrari inte dominerar där för mycket. Det skulle vara tråkigt.
Kimi har Lap Record där från 2008 = 1:45.599. Visserligen inte på Lotus, men banan borde passa honom ganska väl. Och teamet verkar vara optimistiska inför racet.

Senast redigerat 2012-09-15 17:40

Härligt med en GP-helg igen, Singapore brukar vara rätt så spännande, notifikationer för alla event i helgen är gjorda i tv.nu som alltid.
Singapore blir kul, banan brukar äta däck som kakmonstret äter kakor!

Hoppas fortfarande på Kimi's första seger.

Bevaka tråden