Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99s motorsport-tråd (utan resultat!)

Tråden skapades och har fått 728 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2012-06-24 18:33

Perfekt att kolla igenom Le Mans så här efter midsommar!

Wow! Vilket speedway GP !!!

  • Medlem
  • 2012-06-25 06:24
Ursprungligen av Fritz the Cat:

Wow! Vilket speedway GP !!!

Vänta tills du sett Valencias GP. Sen kan du jämföra.

Ursprungligen av Dalle:

Vänta tills du sett Valencias GP. Sen kan du jämföra.

Fast speedway ligger djupare för mej, jag har vuxit upp med speedway, kört själv, brorsan har kört i både elitserien, i England och U21 VM/landslaget. Speedway ligger på cerebral nivå, MotoGP i hjärtat och F1 är en lyx när tiden räcker till.

Ska kolla på BBC sändning när jag kommer hem.

Snart får jag en stund till mej själv och ska titta på F1 loppet. Har helt undgått resultat!

Wow!! (nej, har inte börjat kolla på loppet än, BBC's för-show är alldeles för intressant att skippa).

De har precis visat New Jersey med både Seb och DC som kör runt gatorna som kommer att bli banan, och jag tror att detta kan bli världens häftigaste bana!!! Bilden är på DC som gör några donuts i hyrbilen...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-25 22:04

All, det har skrivits en del om motorcyklar. Så ös på.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-25 22:32

Skapa en ny tråd för resultaten, och håll denna spoilerfri...

Ursprungligen av kenjon:

Skapa en ny tråd för resultaten, och håll denna spoilerfri...

Hade tänkt föreslå samma sak!

Ursprungligen av kenjon:

Skapa en ny tråd för resultaten, och håll denna spoilerfri...

Sagt och gjort

http://www.99mac.se/99lounge/296103-99s-motorsport-trad-med-resultat.html#post2083261

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2012-06-25 23:22

Är också tacksam om man slipper resultat, motorsport får man se när det passar.

Har gjort en rapportering (ansökan) om att lägga till "UTAN resultat" i trådens rubrik.

Först tänkte jag att det kanske var lite fräkt med två olika trådar, men finns det två trådar om öl så kan det gott finnas två om motorsport.

Ursprungligen av Fritz the Cat:

Har gjort en rapportering (ansökan) om att lägga till "UTAN resultat" i trådens rubrik.

Först tänkte jag att det kanske var lite fräkt med två olika trådar, men finns det två trådar om öl så kan det gott finnas två om motorsport.

Ordnat.

Assen MotoGP pre-race rider press conference!!

Ännu en härlig helg att se fram emot!!

Ursprungligen av Fritz the Cat:

Assen MotoGP pre-race rider press conference!!

Ännu en härlig helg att se fram emot!!

Härligt!

Sitter just nu och tittar på gårdagens Moto3 från Assen och kan säga att banor som Assen, Silverstone, Brands Hatch, Laguna Seca, Donnington och Spa m.fl. gör att Herman Tilke kunde lika gärna jobba för Micro$oft.

Riktiga banor designas inte av en tyskt konstruktör utan av naturen själv!!

  • Medlem
  • 2012-07-01 21:01

RAGGAR BÖN!!

Heliga kraft som är i motorn, hästkrafter varde ditt namn. Tillkom ditt vridmoment, ske din acceleration, såsom vid rödljus, såsom på banan. Vår dagliga kick giv oss idag, och förlåt oss våra hastighetsöverträdelser, såsom vi förlåter dom vi kör om. Och inled oss icke i hastighetskontroller, utan fräls oss från radarn. Ty vägen är din, farten och härligheten tills tanken är tom. AMEN...

  • Medlem
  • 2012-07-01 21:10

Såg en otäck krasch på SVT igår. (tror det var igår) Toomas Heikkinen kraschar i ett hopp. Otäcka bilder och enligt SVT hade han flera frakturer. Hoppas att det inte är något allvarligt.

Ursprungligen av Dalle:

Såg en otäck krasch på SVT igår. (tror det var igår) Toomas Heikkinen kraschar i ett hopp. Otäcka bilder och enligt SVT hade han flera frakturer. Hoppas att det inte är något allvarligt.

Jag har sett hur Hot Wheels loopen gick (när det gick rätt), ganska häftigt även om Moto3 och Moto2 loppen från Assen ligger i en helt annan klass!!!

Nu ska jag kolla på MotoGP loppet

  • Medlem
  • 2012-07-03 20:30

Motorhelgen är riktigt fullspäckad! MotoGP, F1, TTA osv. Surt som fan att jag missar F1-loppet på söndag eftersom jag jobbar då

Ursprungligen av Dalle:

Motorhelgen är riktigt fullspäckad! MotoGP, F1, TTA osv. Surt som fan att jag missar F1-loppet på söndag eftersom jag jobbar då

Ska bli en riktigt trevlig motorhelg!

Ursprungligen av keptang:

Ska bli en riktigt trevlig motorhelg!

Hm, vi åker på semester på lördag i en vecka och jag är inte ens säker på om det finns tv...

Fast, jag kan alltid hämta hem det jag vill se i efterhand senare, och då vi kommer hem en vecka senare så kommer det att bli en fullpackad vecka (veckan efter) med 2x MotoGP, hela Speedway World Team Cup (som eventuellt sänds på SVT) och allt annat...

Jag är i alla fall glad att jag lever i en tid där tekniken möjliggör att jag kan se på lopp i efterhand utan att själv behöva ställa in videobandspelaren...

Ursprungligen av Fritz the Cat:

Hm, vi åker på semester på lördag i en vecka och jag är inte ens säker på om det finns tv...

Fast, jag kan alltid hämta hem det jag vill se i efterhand senare, och då vi kommer hem en vecka senare så kommer det att bli en fullpackad vecka (veckan efter) med 2x MotoGP, hela Speedway World Team Cup (som eventuellt sänds på SVT) och allt annat...

Jag är i alla fall glad att jag lever i en tid där tekniken möjliggör att jag kan se på lopp i efterhand utan att själv behöva ställa in videobandspelaren...

Då har du 2 saker att se fram emot!

Åker semester på lördag, borta en vecka, och när jag kommer tillbaka så väntar 2st MotoGP tävlingar, 4st Speedway World Team Cup tävlingar (2x semi, race-off och final), Formula 1, SuperBike...

Tur jag är ledig tre veckor...

  • Medlem
  • 2012-07-06 20:35

Inte mycket bilsport, men denna tråd passar nog bäst ändå. Bilträff i stan igår, bland allt ögongodis hittade jag dessa originalbilar (!). En Ford Mustang Shelby GT 500 -68 och en Austin Healey -54.

(För att kunna köpa Mustangen skulle jag nog kunna sälja mina organ tror jag)

Ursprungligen av Dalle:

Inte mycket bilsport, men denna tråd passar nog bäst ändå. Bilträff i stan igår, bland allt ögongodis hittade jag dessa originalbilar (!). En Ford Mustang Shelby GT 500 -68 och en Austin Healey -54.

Håller med, denna tråd (utan resultat) är perfekt för all motor.

Farsan gillar Austin Healey (40-talist), men jag har svårt för Mustang...

GM och Mopar för min del!!!

  • Medlem
  • 2012-07-07 21:11

Något långsammare? Satan vad den varvade. 30 000 rpm?

Vet inte varvtalet men dagens EL-båtar är monstruösa effekter i. Detta var en EL - batteridriven båt. Lehner har stort sortiment av ruggiga motorer. upp till 50.000 varv har jag sett. Men det är inte bara mängden varv. Det är hela paketet med skrov, motor, fartreglage, batteri och propeller val.

Jag är nybörjare än så länge Har själv samma skrov som man kör med här men inte resten, dvs inte lehner

RC Princess Yacht mit Lehner 2240/7 an 6s Powerboote Heidekreis - YouTube

Här nog mer ungefär vad jag siktar på.

Keratokampos - Princess RC by Pantelis - YouTube

  • Medlem
  • 2012-07-14 12:44

Idiotiskt, dumdristigt, pubertalt. Men samtidigt så underbart på något sätt... Sådan total kontroll. Men jag undrar egentligen hur många bilar han satte i räckena.

Ursprungligen av Dalle:

Idiotiskt, dumdristigt, pubertalt. Men samtidigt så underbart på något sätt... Sådan total kontroll. Men jag undrar egentligen hur många bilar han satte i räckena.

Varvar mycket, nä. Slotracing-motorer (spårstyrd miniracing) varvar i snitt på ett varv under kval drygt 220000 varv per minut.

Bevaka tråden