Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV-serier

Tråden skapades och har fått 770 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Futurama har dragit igång igen... Bara så ni vet

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-06-30 11:01

Frun och jag betar av danska klassikern Matador på kvällarna. Briljant manus.

Ursprungligen av planB:

Frun och jag betar av danska klassikern Matador på kvällarna. Briljant manus.

Min fru är helt såld på den serien.
Enligt scenografer / regissörer etc skall det vara en av världens mest "perfekta serier" - de erkänner bara ett enda fel i serien.
Tallrikar hänger på en vägg - så har vi det idag, så gjorde man inte då.... ajsing, FEL av oss...vi beklagar.

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-06-30 12:30

Nu har vi betat av första säsongen på Revenge... kan inte vänta tills s02 drar igång! Över förväntan bra serie

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-06-30 22:24

En serie som jag fastnat för är Castle med Nathan Fillion.
Han var med i serien Firefly som också är jävligt bra.

Ursprungligen av lappen71:

En serie som jag fastnat för är Castle med Nathan Fillion.
Han var med i serien Firefly som också är jävligt bra.

Har sett alla säsongerna, och den är riktigt bra! Gillar den sexuella spänningen som de bygger upp mellan Caste och Beckett.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-07-01 16:44

Och nu har Louie börjat sändas igen, underbar komediserie. Ser fram emot att se nya avsnitt framöver.
Louie Official Website | Thursdays 10:30 Only on FX

vet inte om någon skrivit om det men Nord & Syd (Nord och syd (TV mini-series 1985) - IMDb) har börjat gå på söndagsförmiddagarna. Började den 17 juni. Den går på 8:an

Många bra skådisar som Robert Mitchum, Patrik Swayze, Kirstie Alley etc

"Revenge" var hyfsat underhållande (vet ej om den sänds i Sverige (har bara SVT och fyran och tittar sällan på TV förutom Bolibompa).
"Luck" var bra - kommer från gammal seriös spelarsläkt (poker och trav) - men serien lades ner efter att två hästar dött. Dustin Hoffman i TV-sertie - bara det! Det var nog första och sista gången vi ser honom i en såpa (han proddade Luck och det var nog bara därför han själv var med för att säkra cred).
"Suits" som fått mycket bra kritik och tittarsiffror är ren dynga - fullständig skit - iskallt - kunde inte bry mig om någon karaktär - alla är psykopater och allt är plast.
Man förstår hur bra "House" är och "Vita Huset" var när man ser en del annan dynga. Den där fängelse-serien var också bra - inte Oz - Jailbreak eller vad den hette - mycket bra skådisar. Den kollapsade när stora manus-strejken bröt ut och hämtade sig aldrig tror jag.
"Homeland" eller vad den hette var också bra.

Jag tillhör dom som tyckte att "Sopranos" var ett sömnpiller så ni ska kanske inte bry er om mina betyg :-D.
Finns det ingen riktigt sjuk humor-serie nuförtiden? En som går för långt? Varför är allt så städat nuförtiden? Finns det ingen cool plausibel agentserie?

Weeds har börjat igen.

  • Medlem
  • 2012-07-04 18:22

Bästa serien som man väntar med spänning på är Archer. Tecknat, javisst, men knappast barnanpassat...
Weeds är igång med sista säsongen - och som vanligt lämnade man oss med en enorm cliffhanger som man elegant löste i första avsnittet.

Sedan finns det mängder av engelska serier av olika varianter. Jimmy's Food Factory förklarar hur man tillverkar industrimat som Varma koppen - och hur man kan göra dem själv (eller hyfsat nära).

The Newsroom från West wing skaparen Aaron Soorkin, verkar lovande efter att ha sett de två första avsnitten.
Braking Bad drar snart (15 jul) igång igen med säsong 5. Mycket bra serie som jag verkligen rekommenderar.

Några bra serier jag följer:

  • Supernatural - riktigt bra. Börjar lite som skräck/övernaturligt i nästan fristående avsnitt, men efter nån säsong plockar den upp lite mer "röd tråd"-modellen och den har hållit på 7 säsonger nu. Påminner om Fringe, fast bättre. Blir bara bättre med tiden också.

  • House - kul läkarserie med Hugh Laurie

  • Breaking Bad - bra, spännande serie i klassisk "allt går år helvete"-stil

  • Game of Thrones - behöver väl ingen närmare presentation. Grymt bra gjord serie.

  • Futurama - från skaparna av Simpsons. Säsong 7 drog just igång.

  • Family Guy - tillhör samma kategori som Simpsons / Futurama.

  • American Dad - även den i stil med Family Guy.

  • Sons of Anarchy - crime / drama typ. Lite seg första säsong, men väldigt bra efter det.

  • Mythbusters - blanda dumheter med vetenskap är alltid skoj

  • Fringe - Spänning / övernaturligt igen, helt ok serie.

  • True Blood - vampyrserien som alla redan känner till

  • Vampire Diaries - vampyrserie, lite som True Blood med lite mer "amerikansk collage"-känsla över det. Bra ändå.

  • It's always sunny in philadelphia - Väldigt skoj komediserie

  • Walking dead - bra zombie-serie

  • Eureka - svårklassificerad Komedi / spänning, kanske. Om en stad där det bara bor vetenskapsmän / genier, så det är lite sci-fi och såklart händer det nåt h-vete varje avsnitt. Väl värd att se.

  • Top Gear får man ju inte glömma. Världens bästa (och roligaste) program för bilintresserade.

Det var dom jag kom på på rak arm. Har tyvärr sett klart allt som finns att de i ovanstående serier, så nu söker jag något nytt att plöja igenom under regniga semesterdagar Förslag?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-07-05 11:08
Ursprungligen av Kermit:

Några bra serier jag följer:

Det var dom jag kom på på rak arm. Har tyvärr sett klart allt som finns att de i ovanstående serier, så nu söker jag något nytt att plöja igenom under regniga semesterdagar Förslag?

Har du sett Six Feet Under? Annars är det en serie jag rekommenderar. Serien har ett par år på nacken (2001–2005) men håller väldigt bra. Six Feet Under (TV Series 2001–2005) - IMDb

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-07-05 11:55
Ursprungligen av joakimo:

Har du sett Six Feet Under? Annars är det en serie jag rekommenderar. Serien har ett par år på nacken (2001–2005) men håller väldigt bra. Six Feet Under (TV Series 2001–2005) - IMDb

Även Dexter är riktigt bra (Samma huvudskådespelare)

och har man inte sett Lost så har man inget att förlora nu när man kan få tag på hela serien på en gång och plöja... saknar känslan man fick i Lost... en av de bästa serierna någonsin. Speciellt de sista säsongerna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-05 12:03
Ursprungligen av kainen:

och har man inte sett Lost så har man inget att förlora nu när man kan få tag på hela serien på en gång och plöja... saknar känslan man fick i Lost... en av de bästa serierna någonsin. Speciellt de sista säsongerna.

Där ser man hur smaken kan vara forskillig...

Lost är enligt mig en av de sämsta serier som någonsin producerats Det kan har att förlora där är tid...enorma mängder tid för att se avsnitt där aldrig något händer, aldrig några avslut.

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-07-05 12:10
Ursprungligen av zinned:

Där ser man hur smaken kan vara forskillig...

Lost är enligt mig en av de sämsta serier som någonsin producerats Det kan har att förlora där är tid...enorma mängder tid för att se avsnitt där aldrig något händer, aldrig några avslut.

Har du sett alla säsongerna? Man får ju svar men det tar tid... och det är just ovissheten hela tiden som gör en stor del av känslan i serien I början på säsong 2 eller 3 så är det en 3-4 avsnitt som handlar om samma sak ur olika synvinklar... där slutade jag titta men tog upp tittandet igen efter att säsong 5 hade börjat... och jag ångrar det inte! (Alltså jag såg alla avsnitt men då behövde man inte vänta på varje avsnitt i en vecka)

Men som du skriver, smaken är som baken

Ursprungligen av kainen:

Även Dexter är riktigt bra (Samma huvudskådespelare)

och har man inte sett Lost så har man inget att förlora nu när man kan få tag på hela serien på en gång och plöja... saknar känslan man fick i Lost... en av de bästa serierna någonsin. Speciellt de sista säsongerna.

Har sett både Six feet under och Dexter. Dexter är riktigt bra (missade den i min lista), med six feet under gillade jag inte riktigt. Lost håller jag med om att den var helt ok - väldigt långdragen (få svar på många avsnitt), men mot slutet ordnade det ju upp sig hyffsat, även om den var ganska "spacead".

Jag såg även Alcatraz nyss, med Jorge Garcia (tjocka killen från Lost). Den var också helt ok, men lades tyvärr ner efter bara en säsong Väldigt irriterande med bra serier som läggs ner just när det är som mest spännande (Fast Forward, V för att nämna några till).

I alla fall, kom gärna med fler förslag, alltid kul att få bra tips.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-07-05 13:02
Ursprungligen av Kermit:

Har sett både Six feet under och Dexter. Dexter är riktigt bra (missade den i min lista), med six feet under gillade jag inte riktigt. Lost håller jag med om att den var helt ok - väldigt långdragen (få svar på många avsnitt), men mot slutet ordnade det ju upp sig hyffsat, även om den var ganska "spacead".

Jag såg även Alcatraz nyss, med Jorge Garcia (tjocka killen från Lost). Den var också helt ok, men lades tyvärr ner efter bara en säsong Väldigt irriterande med bra serier som läggs ner just när det är som mest spännande (Fast Forward, V för att nämna några till).

I alla fall, kom gärna med fler förslag, alltid kul att få bra tips.

Smaken är som sagt delad, Six feet under är nog en av mina favoritserier. Ett annat tips om du inte sett den redan är: Hell on Wheels (TV Series 2011) - IMDb

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-05 15:00
Ursprungligen av Kermit:

Väldigt irriterande med bra serier som läggs ner just när det är som mest spännande (Fast Forward, V för att nämna några till).

Ja, riktigt irriterande är det...ett annat exempel är Terra Nova, fasen att den lades ner.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-05 12:12

Nej, jag såg ett antal avsnitt under första säsongen men det var så tradit att jag la ner den serien...

  • Medlem
  • Lund
  • 2012-07-05 20:38

Kan varmt rekommendera Jutified. Justified (TV series 2010) - IMDb Timothy Olyphant som riktigt skön U.S Marshall-agent.

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-07-06 07:12

Secret Circle va ganska skön men även den blev nerlagd efter en säsgong. Å andra sidan så avslutades de flesta lösa trådar och man märkte mot slutet att serien kändes mer "B" så det kanske var lika bra att inte spåra ur den helt.
Helt klart sevärd om man gillar den typen av serier/film

  • Medlem
  • Nacka
  • 2012-07-06 11:12

Denna sommar ser vi om The West Wing från början, 2-3 episoder per kväll - förmodligen historiens bästa tv-serie

Jag såg faktiskt inte sista året. Bartlet for Presldent!

Fast jag gillar Newsroom. Hoppas att den håller samma klass som första två avsnitten. En serie i Aaron Sorkin stil på samma sätt som WW och Studio 60 om Sunset Strip

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-07-08 14:09

Är det inte konstigt att det kan komma så mycket kvalitetsserier från USA men så lite kvalitetsfilm?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-07-08 14:52
Ursprungligen av planB:

Är det inte konstigt att det kan komma så mycket kvalitetsserier från USA men så lite kvalitetsfilm?

Jag har minnet av att förut strävade skådisarna som gjorde tv att få göra filmer och dom skådisar som en gång gjort tv var slut inom film industrin (grovt generaliserande)
Men genom tex Friends så såg skådespelarna att man kunde tjäna mycket pengar per avsnitt (1M$)
Bolagen ser att det går att tjäna pengar på en bra serie så inte konstig att krutet läggs på just serier.
Sen kan man spekulera om att många skådespelare föredrar att göra serier som innebär en stadig inkomst under förhoppningsvis flera år.

Men det är bara min vilda teori

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-07-08 15:26
Ursprungligen av planB:

Är det inte konstigt att det kan komma så mycket kvalitetsserier från USA men så lite kvalitetsfilm?

Tror förhållandet är ungefärligen lika.Du glömmer nog alla skräpserier som görs i USA.

Det görs en hel del utmärkt independent-filmer i USA - dom når dock aldrig svenska biografer - når inte ens till PiratBay som ju är överlastat med B-action och pinsamma skräckisar (barn och "ungdom" regerar där).

Ursprungligen av planB:

Är det inte konstigt att det kan komma så mycket kvalitetsserier från USA men så lite kvalitetsfilm?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-07-08 17:54
Ursprungligen av Zimmerman:

Det görs en hel del utmärkt independent-filmer i USA - dom når dock aldrig svenska biografer - når inte ens till PiratBay som ju är överlastat med B-action och pinsamma skräckisar (barn och "ungdom" regerar där).

Kan kvaliteten på t.ex. HBO serier bero på att prenumeranterna tillhör en bildad och ekonomiskt välmående kategori konsumenter som styr utbudet?

Bevaka tråden