Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Användarnamn för SMTP felaktigt

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-06-26 09:14

Har min hotmail i Mail i Iphonen. Haft i flera år. Helt plötsligt kan jag inte skicka mail från telefonen. Ta emot går bra, men skicka går inte. Den säger: Användarnamnet eller lösenordet för SMTP*min mail* @smtp.live.com är felaktigt.

Vad skall jag göra, sjukt störigt att inte kunna skicka mail.

Tacksam för all hjälp

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-06-26 10:48

Du ska väl inte ha en adress som slutar på @smtp.live.com!? Kan det vara så att smtp har smugit sig in där av misstag!?
Testa med <din adress>@live.com är mitt tips.

Lycka till!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-26 11:47

Ta bort kontot och lägg till det igen, då ska allt ställa in sig av sig själv.
Alternativt byt till Gmail som är mycket bättre.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-06-26 16:37

Server för utgående e-post:
Värdnamn: smtp.live.com
Användarnamn: Ditt e-postkonto igen, t.ex. john@live.se
Lösenord: Lösenord till ditt e-postkonto igen

Verkar som det visst ska stå smtp.live.com- Nu är iphonen låst i verifierarläge, ka inte gör någonting.....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-06-26 16:30

Vadå byt till gmail. Har ju haft min hotmail i typ 15 år, tycker du allvarlige jag ska byta mail för det här!!!!
Baeckis, tack ska prova ditt tips. Jag har ju inte varit inne och ändrat något, en dag så gick det bara inte att skicka...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-06-26 16:59

Ok! Vad det gäller "Värdnamn: smtp.live.com" så reagerade jag på att du skrev ett @-tecken innan. Trodde att det var din epostadress du menade.

Har du testat att göra som Konrad föreslog att ta bort kontot och lägga till det igen? Det kan fungera. Annars håller jag med om att byta konto för en så'n här grej är ju inte aktuellt. Oftast har man haft sin adress i många år och då blir det ett litet helvete att byta. Kör på din hotmail du!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-26 17:12

Jag har ett trollkonto på hotmail, provade att lägga till det på min iPhone. Angav min adress och lösenord, resten ställde i sig av sig själv. Kan knappast bli enklare.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-06-26 17:16

Jag testade det samma med min hotmail-adress och det funkade kanon. Provmailade med utan problem. Förhoppningsvis löser det sig för dig också Karin om du gör så. Lycka till!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-26 17:23
Ursprungligen av Baeckis:

Jag testade det samma med min hotmail-adress och det funkade kanon. Provmailade med utan problem. Förhoppningsvis löser det sig för dig också Karin om du gör så. Lycka till!

Och inga mejl försvinner heller, dom åker hem på nytt.
Fast jag tog bort kontot igen eftersom jag vill ha så lite MS-junk som möjligt.

Jag har exakt samma problem, har bprovat att radera kontot och lägga upp det igen flera gånger under flera månader, men inget funkar. Har testat att ändra lösenord på hotmail via datorn samt sen via mobilen, men inte det heller funkar. Blir snart galen. Och går ju f-n inte att maila hotmail på nått sätt verkar det som.

Ps. Det hela började för min del, när jag fick mail om att någon försökt logga in på mitt konto, så jag bytte lösenord, och sen dess funkar det inte, ca 6 månader sen. UGGHHHH

HJÄLP SNÄLLA?

Ursprungligen av tiinas:

Jag har exakt samma problem, har bprovat att radera kontot och lägga upp det igen flera gånger under flera månader, men inget funkar. Har testat att ändra lösenord på hotmail via datorn samt sen via mobilen, men inte det heller funkar. Blir snart galen. Och går ju f-n inte att maila hotmail på nått sätt verkar det som.

Ps. Det hela började för min del, när jag fick mail om att någon försökt logga in på mitt konto, så jag bytte lösenord, och sen dess funkar det inte, ca 6 månader sen. UGGHHHH

HJÄLP SNÄLLA?

Hur har du lagt upp kontot?

Som ett "övrigt IMAP"-konto eller valt Outlook-konto?

Har du aktiverat applösenord?

1
Bevaka tråden