Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har ni sett en obegriplig dialogruta?

Tråden skapades och har fått 880 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nerladdning av Adobe Flash plugin.

Jag klickar på nerladdningslänken på sidan innan (get.adobe.com/se/flashplayer) och hamnar sen här. Vad menar de med "Hämtningen startar omedelbart efter"?

Efter vadå? Hämtningen startade när jag klickade på sidan innan.
Flash-filen är så liten så den är nerladdad redan när jag läst klart den här informationen. Det finns inget efter.

Dessutom är pkt 2. i instruktionen beroende av att man har valet "Öppna 'säkra' filer efter hämtning" aktiverat i Safari, och det har man väl inte av säkerhetsskäl.

(Ok, den här är inte obegriplig, och inte någon dialogruta heller, men eftersom jag såg den här på 99mac så får det passera.)

99mac-sidan säger att tiden är helt fel sen lägger den till "Toppen" också... det ser rätt skoj ut.

Undrar om vi har olika inställning eller om de ändrat för här går klickan rätt
Men jag håller med om att Toppen ser ut att hänga ihop med tiden och det ser lite lustigt ut

Hittade inställningen nu. Ställde in på GMT +1 och sommartid auto och då är den 1 timme efter fortfarande.

Ännu ett fall av "icke dialogruta" men ändå obegripligt...

...osynliga länkar

Tar en till i samma inlägg. Sett på Apple.com/se. Till att börja med är engelska blandat med svenska, sedan kan man undra om de tänkte sig att man ska läsa ut priset på iPod Touch som 51´895kr ?:p

...o ännu en. Vad i h--e är detta för påhitt?

Senast redigerat 2011-10-04 21:38

Hade en fil i papperskorgen som inte gick att radera.
Mac OS X Lion 10.7.2.

  • Medlem
  • 2011-12-30 21:28

Bifogar denna fina bild lånad från Avigsidan.com

Insändaren av bilden låter hälsa att: "I have tyvärr bara access till the svensk Store, inte the amerikansk Store."

Ursprungligen av Dalle:

Bifogar denna fina bild lånad från Avigsidan.com

Insändaren av bilden låter hälsa att: "I have tyvärr bara access till the svensk Store, inte the amerikansk Store."

Kom att tänka på "Veckans nyheter" med Henrik Schyffert

Full like a kastrull - YouTube

Keynote buggar ihop med OS X Lion. Jag har en fil öppen och går över till presentationsläget så kom det här i bakgrunden. För den som inte känner till Keynote kan nämnas att det bara är programmet Keynote som kan ändra sådana filer, inget annat program alltså.

Mjukvara för mobilt bredbandsmodem slänger upp denna dialog vid avinstallation:

  • Medlem
  • 2012-05-12 19:58

Bilden kommer från Viaplay. Uppenbarligen ganska bra uppkoppling, 1 Mb bättre än maximalt.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-05-21 14:00

iPhoto mumlade något, och jag kunde bara hålla med…

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-05-24 15:54

Hum, Adobe ute i god tid?

Det var värst!

Ovanstående inlägg flyttat hit från en egen tråd i Loungen.

/Mod

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-05-25 10:04

Öh. Det där var ju lite lagom enkelt att ta till sig. Alltså, en ganska märklig beskrivning på en _webbsida_ skulle man ha listat ut skulle ligga i en tråd om dialogrutor? Nja, byt namn på tråden så kanske man hade fattat det

Jag skulle ta bort en bild på fejjan. När systemet inte reagerade första gången så försökte jag igen o då fick jag den här rutan som jag tycker är ganska komiskt formulerad...

Fejjan gör det igen. Klickar på "Gilla" o får då upp denna ruta för första gången någonsin. Inte ens tangentbordet går säkert när det sociala nätverket skall förses med nya dialogrutor. Notera felstavningen också...

Inte alls obegriplig, men rätt skoj var den dialogruta som i ett bildbehandlingproram nån gång runt 93-94 förklarade att den begärda operationen var känd för att: "...bring the hairiest mac to the knees" och att man kunde gå och ta en kopp fika under tiden...

  • Medlem
  • 2012-08-06 15:04

I "DMI Byvejret" förväxlades Gilleleje med en helt annan plats:

Väderprognosen för Mordor skulle man ju gärna vilja se…

Google Panoramio går inte över ån efter vatten. Jag har sparat mina uppgifter och det ser ut som Google Översätt fick uppdraget att säga tack.

Fick följande ruta från TeamViewer här om dagen

Depositfiles har tydligen ingen möjlighet att betala översättare...

Fint med det "flottistiska" Lystring*

*Motsvarar "manöver" i armén.....

OT (men kul)

Därav min faders skämt när de som flottister fick nån armémajor som stod och skrek på dem, "Manöver!"
Ingen rörde sig och till slut tar en kille ett steg fram och (min far) och säger att "om vi skall åka på manöver
Major, måste jag fråga vart sjukan ligger så jag kan sjukskriva mig. Ryggen major.,..."

Piratebay kan annars bjuda på hemska reklamer, med reklam för import av rysk fru etc. Språket och bilderna gör dock
att det lämpar sig föga för afbildning här....

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2012-09-06 22:34

En kollega fick denna i ansiktet idag:

(i Windows, that is.)

hint: " 'Visa info' i Finder"

Jag var visst lite slarvig när jag skulle in här på 99mac för en stund sedan. Skrev "99" i adressfältet o tryckte på "Enter" varpå jag hamnade någon helt annanstans som bilden visar.

När jag försökte stänga fliken, gick inte att välja någon annan flik, så fick jag upp den första av de två dialogrutorna. När jag försökte avsluta Safari fick jag den andra. Det slutade med att jag fick tvångsavsluta för att slippa undan att klicka på det som dialogrutan hänvisar till men som inte verkar finnas...

Inlägg nummer två på kort tid

Detta handlar om 99mac's eget gränssnitt för att ladda upp bilder. Ibland händer det att bilden inte hamnar i listen längst ned utan den läggs enbart till i bildgruppen i den övre delen av fönstret. När jag försöker dra ner bilden så funkar detta inte och när jag klickar på "?" som finns i överkanten av den tomma bildrutan längst ned till vänster så får jag upp denna dialogruta...

Goddag yxskaft?

Jag känner inte igen den där dialogrutan.

Ett litet tips som alla kanske inte känner till. I de nyaste webbläsarna kan man faktiskt använda drag å släpp för att fylla på de här ladda upp rutorna. Väldigt enkelt och snabbt.

Ursprungligen av Anders Täpp:

Jag känner inte igen den där dialogrutan.

Ett litet tips som alla kanske inte känner till. I de nyaste webbläsarna kan man faktiskt använda drag å släpp för att fylla på de här ladda upp rutorna. Väldigt enkelt och snabbt.

Det är den jag får upp men jag kör också en gammal version av Safari (5.0.5) e-som jag fick problem med de senare versionerna i 10.6.8. Kommer fn inte ihåg vilka problemen var men att de var irriterande

Ett inlägg som inte hade med trådens ämne att göra flyttades till en egen tråd:

http://www.99mac.se/mac-os-x-tillhorande-appar/297834-menas-med-att-datorn-forsoker-ansluta-ill-fil.html

/Mod

Bevaka tråden