Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta adresser från en iPhone till en annan iPhone

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-04-13 11:12

Skaffat en iPhone till. Hur utväxlar jag kontakter mellan telefonerna på enklaste sätt???

iCloud ?

Annars finns denna som jag testat och fungerar - men iCloud är gratis.

App Store - Air Contacts

Ursprungligen av ricnil:

Skaffat en iPhone till. Hur utväxlar jag kontakter mellan telefonerna på enklaste sätt???

Lägg in ditt iCloud-konto på den telefonen du vill flytta kontakterna från. Då synkroniseras dem inom kort till iCloud. Därefter kan du lägga in samma konto på din andra iPhone så tar den automatiskt hem de kontakter du har i molnet.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2016-05-05 17:42
Ursprungligen av oldpeer:

Lägg in ditt iCloud-konto på den telefonen du vill flytta kontakterna från. Då synkroniseras dem inom kort till iCloud. Därefter kan du lägga in samma konto på din andra iPhone så tar den automatiskt hem de kontakter du har i molnet.

Kan man ha 2 Apple Id på en iPhone?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-05-05 23:42
Ursprungligen av ricnil:

Kan man ha 2 Apple Id på en iPhone?

Nej, men du som individ bör ha ett (huvud) Äpple ID som du har på samtliga enheter.
Logga in, aktivera och det synkas.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2016-05-06 21:37
Ursprungligen av reboot81:

Nej

Ok. Frågan var lite slarvigt ställd av mig från början när jag skrev första inlägget för det gällde egentligen att föra över adresser från min iPhone till min frus nya iPhone. Det löste sig så småningom.

Nu är frågan aktuell igen när vi har en iPad i familjen.

Ursprungligen av reboot81:

Nej, men du som individ bör ha ett (huvud) Äpple ID som du har på samtliga enheter.
Logga in, aktivera och det synkas.

Min frus Apple ID är det som regerar på paddan. Men ibland vill jag använda paddan och man kan ju inte logga in på olika konton.
Menar du att jag skulle kunna lägga in mitt AppleID och aktivera det när jag använder paddan???

Ursprungligen av ricnil:

Ok. Frågan var lite slarvigt ställd av mig från början när jag skrev första inlägget för det gällde egentligen att föra över adresser från min iPhone till min frus nya iPhone. Det löste sig så småningom.

Nu är frågan aktuell igen när vi har en iPad i familjen.

Min frus Apple ID är det som regerar på paddan. Men ibland vill jag använda paddan och man kan ju inte logga in på olika konton.
Menar du att jag skulle kunna lägga in mitt AppleID och aktivera det när jag använder paddan???

Skönt att det löste sig med överföringen till din frus iPhone. Hoppas hon inte fått vänta dom 4 år sedan du ställde frågan....... ?

Jag har en iPhone 6 Plus och står i begrepp att köpa en iPhone 7 Plus. OK, SIM-kortet skall flyttas, men hur gör jag enklast för att få min iPhone 7 Plus att se ut likadan som iPhone 6 Plus? Adresserna ligger redan i iCloud.

Ursprungligen av Björn Wahlsten:

Jag har en iPhone 6 Plus och står i begrepp att köpa en iPhone 7 Plus. OK, SIM-kortet skall flyttas, men hur gör jag enklast för att få min iPhone 7 Plus att se ut likadan som iPhone 6 Plus? Adresserna ligger redan i iCloud.

Återställ säkerhetskopia från iCloud.

Tack keptang!

1
Bevaka tråden