Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MS Office på väg till iOS?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-29 21:32

Detta kan aldrig vara dåligt om det är sant. Lite fel i texten och jag vet inte hur pass pålitlig the daily är så vi får väl ta det med en nya salt. MS är ju ganska pragmatiska när det kommer till att tjäna pengar.
Vet massor med folk som skulle hoppa av glädje om detta stämde.

Word on the street - WWW.THEDAILY.COM

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-29 21:36

Frågan är om programmen skulle kunna ha stöd för macron. Tillåts sådant på iOS?

Om Office lanseras i en bra version för iOS så är det definitivt ett bra säljargument för att få en del att köpa iPad. Jag sålde min relativt snabbt - bland annat baserat på att det inte kunde möta mina behov när det kommer till Word och Excel. Pages osv för iOS är långt ifrån något som är användbart vid alla situationer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-30 08:05
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Om Office lanseras i en bra version för iOS så är det definitivt ett bra säljargument för att få en del att köpa iPad. Jag sålde min relativt snabbt - bland annat baserat på att det inte kunde möta mina behov när det kommer till Word och Excel. Pages osv för iOS är långt ifrån något som är användbart vid alla situationer.

Exakt. Pages och Numbers funkar mer eller mindre bara om man jobbar med Pages och Numbers-dokument. Ett bra Office-paket skulle verkligen uppskattas av folk som använder iPad i arbetet.
Många IT-avdelningar har ju det som en slags måttstock (med all rätt), kan den köra Office? Ok, då får du använda den.

Office äger världen. Det enda MS i många Macar är just Office. Office till iOS och Apples iOS-burkar är fulländade (Flash behövdes ju inte och har ändå ingen framtid ).

Hade verkligen iWork funkat transparent med Office så hade detta varit en ickefråga - med det funkar ju helt enkelt inte.

Ursprungligen av Zimmerman:

Office äger världen. Det enda MS i många Macar är just Office. Office till iOS och Apples iOS-burkar är fulländade (Flash behövdes ju inte och har ändå ingen framtid ).

Jag skulle nog säga att Microsoft har ett par typsnitt som ligger bättre till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-30 20:45
Ursprungligen av Marcus K:

Jag skulle nog säga att Microsoft har ett par typsnitt som ligger bättre till.

De som installeras när du installerar MS Office menar du?

Ursprungligen av acke:

De som installeras när du installerar MS Office menar du?

Nej, bara standardtypsnitt i OS X som Comic Sans MS, Georgia, Microsoft Sans Serif, Tahoma, Trebuchet MS, Verdana, Webdings och Wingdings (1,2,3).

Aha - dom där vidriga som man rensar bort direkt efter installation!
Men, jo, det finns annat MS som sagt - jag menade att Office är den enda MS-appen/apparna som många har i en Mac. Så klart.

Jag har kickat igång massor av folk med ny Mac genom åren. Det enda jag installerat är just Office - allt annat allmogen behöver finns i en Mac när man köper den - och mera än så.
Jag gillar ju iWorks så klart - renare snyggare - men jag måste ha Office då planeten ÄR Office och vill jag vara säker på att t.ex. Excel-dokumentet ser rätt ut när jag öppnar det - och sedan rätt ut för mottagaren efter mina ändringar - så är det inte Numbers eller något annat än just MS Excel som gäller. Det är den bistra sanningen. Surt, beskt. Men så är det.

Ursprungligen av Marcus K:

Nej, bara standardtypsnitt i OS X som Comic Sans MS, Georgia, Microsoft Sans Serif, Tahoma, Trebuchet MS, Verdana, Webdings och Wingdings (1,2,3).

Har ni sett detta: Office for iPad Is Reportedly Imminent

Microsoft Office för iPad

Ursprungligen av Björnström:

Har ni sett detta: Office for iPad Is Reportedly Imminent
Microsoft Office för iPad

Det skulle nog kunna få mig att köpa nästa iPad istället för att vänta på en Windows 8 tablet.

Blir kul att se om det verkligen ligger något i detta!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-21 21:17

A Microsoft spokeswoman issued this statement: “The Daily story is based on inaccurate rumors and speculation. We have no further comment.”

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2012-12-10 15:37

Office verkar materialisera sig.

"A recent Microsoft press release from the company's Czech Republic subsidiary revealed that Office Mobile apps for Android and iOS would be made available from March 2013. We understand that Office Mobile for iOS will arrive first in late February or early March, with an Android version due in May.We reached out to Microsoft for comment on this story and a company spokesperson says "Office will work across Windows Phone, iOS and Android."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-14 12:14
  • Medlem
  • Storvreta
  • 2013-06-14 12:18

Objektet inte tillgängligt i den svenska affären.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-03-15 20:25

Frågan är hur mycket det skulle kosta. Svårt att se många som inte absolut måste ha det betala i närheten av vad det kostar under OS X. Antagligen kommer det väl tyvärr bara att finnas för Office 365.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-03-18 10:06

Nu säger ryktena 27 mars. Microsoft Office for iPad will be unveiled this month

1
Bevaka tråden