Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV-serier

Tråden skapades och har fått 770 svar. Det senaste inlägget skrevs .

En fantastiskt rolig serie imo är Californication.

Burn notice. Påminner lite om A-team, lite om Macgyver. Mycket skjuta.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Burn notice. Påminner lite om A-team, lite om Macgyver. Mycket skjuta.

lite humor också, bra skådisar, miljökänsla som i Miami Vice

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-12-08 02:09

En serie med några år på nacken men grymt bra. Bör ses!
Six Feet Under (TV Series 2001–2005) - IMDb

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-12-09 20:32

Justified (TV Series 2010) - IMDb En US Marshall bli förflyttad till Kentucky där han får bekämpa "Moonshiners" och oxycontin-missbrukare. Lättsmält, bra TV-serie.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-11 09:34

Ingen har nämnt Boss, jag har bara sett två avsnitt men den verkar hålla måttet. Kelsey Grammer som nog mest är känd som Frasier gör här en helt annan rollkaraktär, långt ifrån den rolige Dr Frasier han tidigare spelat i Skål och Frasier.

Skynda er, vad ni än gör, missa inte norska serien "Dag" ...

Sista avsnittet nästa vecka nån gång (vem fan kommer ihåg TV-tider?)

De första 9 (av 10) avsnitten finns på SVT-Play.

Det är det mest rubbade, roliga, psykotiska och knäppa ni nånsin sett.

Fullständigt lysande spel, Tufva Novotny i högform, ett persongallleri som är helt vrickat.
Story/manus är minst 9 av 10....

PS. Inledningen på del1 och del9 kan nog sammanfatta hela serien.....

PPS. "Hunnemörrder!!!!" på er allihop....

http://svtplay.se/v/2570023/dag/del_1_av_10?sb,p167514,2,f,-1

  • Medlem
  • International user
  • 2011-12-15 23:53

Hahahaha jag tackar ödmjukast, det var 22 roliga minutrar.. Tack för tipset får man ju säga.. Ska lägga mig i sängen nu och se del 2 i min iPhone

Ursprungligen av Goflorp:

Skynda er, vad ni än gör, missa inte norska serien "Dag" ...Sista avsnittet nästa vecka nån gång (vem fan kommer ihåg TV-tider?)De första 9 (av 10) avsnitten finns på SVT-Play.Det är det mest rubbade, roliga, psykotiska och knäppa ni nånsin sett.Fullständigt lysande spel, Tufva Novotny i högform, ett persongallleri som är helt vrickat.Story/manus är minst 9 av 10....PS. Inledningen på del1 och del9 kan nog sammanfatta hela serien.....[ATTACH="CONFIG"]31428[/ATTACH]PPS. "Hunnemörrder!!!!" på er allihop....Del 1 av 10 - Dag | SVT Play

Ursprungligen av Cokey:

Hahahaha jag tackar ödmjukast, det var 22 roliga minutrar.. Tack för tipset får man ju säga.. Ska lägga mig i sängen nu och se del 2 i min iPhone

Du har 9 avsnitt till framför dig.....

Scenen där Dag sätter på ett ragg som skriker "Säg något styggt te mej!!!" och Dag kontrar med (efter en lång tveka) "Du är tjock!" på klingande norska kommer gå till historien.....

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-12-17 22:06
Ursprungligen av Goflorp:

Skynda er, vad ni än gör, missa inte norska serien "Dag" ...

Sista avsnittet nästa vecka nån gång (vem fan kommer ihåg TV-tider?)

De första 9 (av 10) avsnitten finns på SVT-Play.

Det är det mest rubbade, roliga, psykotiska och knäppa ni nånsin sett.

Fullständigt lysande spel, Tufva Novotny i högform, ett persongallleri som är helt vrickat.
Story/manus är minst 9 av 10....

PS. Inledningen på del1 och del9 kan nog sammanfatta hela serien.....

PPS. "Hunnemörrder!!!!" på er allihop....

Del 1 av 10 - Dag | SVT Play

Tack för tipset. Ägnade eftermiddagen och kvällen åt att kolla på alla avsnitten. Riktigt rolig serie.

Ursprungligen av Goflorp:

Skynda er, vad ni än gör, missa inte norska serien "Dag" ...

Sista avsnittet nästa vecka nån gång (vem fan kommer ihåg TV-tider?)

De första 9 (av 10) avsnitten finns på SVT-Play.

Det är det mest rubbade, roliga, psykotiska och knäppa ni nånsin sett.

Fullständigt lysande spel, Tufva Novotny i högform, ett persongallleri som är helt vrickat.
Story/manus är minst 9 av 10....

PS. Inledningen på del1 och del9 kan nog sammanfatta hela serien.....

[ATTACH="CONFIG"]31428[/ATTACH]

PPS. "Hunnemörrder!!!!" på er allihop....

Del 1 av 10 - Dag | SVT Play

En helt underbar serie, HELT i min smak. Påminner lite om "I Anneli", en fantastisk och underskattad serie som bara överlevde en säsong. Eller som en slags norsk Californication på sparlåga. Hoppas SVT köper in säsong två också.

BRA tips!!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-19 23:28
Ursprungligen av Goflorp:

Skynda er, vad ni än gör, missa inte norska serien "Dag" ...

Sista avsnittet nästa vecka nån gång (vem fan kommer ihåg TV-tider?)

De första 9 (av 10) avsnitten finns på SVT-Play.

Det är det mest rubbade, roliga, psykotiska och knäppa ni nånsin sett.

Fullständigt lysande spel, Tufva Novotny i högform, ett persongallleri som är helt vrickat.
Story/manus är minst 9 av 10....

PS. Inledningen på del1 och del9 kan nog sammanfatta hela serien.....

[ATTACH="CONFIG"]31428[/ATTACH]

PPS. "Hunnemörrder!!!!" på er allihop....

Del 1 av 10 - Dag | SVT Play

Såja, ni har väl inte missat säsong 2 nu?

Dag | SVT Play

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-12-17 22:18

Började precis kolla på "Game of Thrones" vilken verkar väldigt lovande. Fantasy möter Rome, dvs mycket drama och intrig. Väldigt lite övernaturligt än så länge. Game of Thrones (TV Series 2011) - IMDb

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-17 22:25
Ursprungligen av andas:

Började precis kolla på "Game of Thrones" vilken verkar väldigt lovande. Fantasy möter Rome, dvs mycket drama och intrig. Väldigt lite övernaturligt än så länge. Game of Thrones (TV Series 2011) - IMDb

Det är en fantastisk serie!

Själv följde man första säsongen slaviskt för att efter sista avsnittet, för typ ett halvår sedan, mötas av - "Don't miss out on Season, spring 2012".

Vafalls!? Ska man behöva vänta så länge?!

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-12-17 22:31

Då ska man inte stressa igenom den då. Men det är svårt när det är så bra.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-12-18 09:41

Trodde jag hade svarat i denna tråd men hittar inget inlägg, hmm. Men Rome är nog den bästa serie jag någonsin sett tätt följd av Boardwalk Empire och Game of Thrones.

Ursprungligen av MatsOlov:

Trodde jag hade svarat i denna tråd men hittar inget inlägg, hmm. Men Rome är nog den bästa serie jag någonsin sett tätt följd av Boardwalk Empire och Game of Thrones.

Game of Thrones har ett grymt slut på säsong 1, just saying....

Har man inte sett The Wire så är ju det ett måste.

Övriga blandade tips:

Parks & Recreation är bland det roligaste som går nu. S02 är bäst i mina ögon.
Även BBCs The Shadow Line är en bra miniserie.
The Shield
Party Down
Modern Family

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-18 14:40

"The Wire" är det flera som talar väl om men jag är personligen emot serier som inte presenteras i HD. Det är ändå 2011 nu, snart 2012.

The Wire gjordes i 5 säsonger om måste ses från avsnitt ett till det sista. Att välja bort den för att den inte finns i HD är som att inte se tex Kniven i vattnet eller La Heine för att dom inte finns i färg.

Jag är avundsjuk på alla er som inte sett the Wire och har den framför er. Själv tror jag att jag sett alla säsonger tre gånger = 60 episoder totalt X 1h X 3 gånger = 180 timmar..

Ja det är snart 2012 men the wire spelades in från 2002-2008 också.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-18 18:17
Ursprungligen av jurassic579:

The Wire gjordes i 5 säsonger om måste ses från avsnitt ett till det sista. Att välja bort den för att den inte finns i HD är som att inte se tex Kniven i vattnet eller La Heine för att dom inte finns i färg.

Jag ser inte de heller

Ursprungligen av jurassic579:

Ja det är snart 2012 men the wire spelades in från 2002-2008 också.

Allt material som spelats in på tjugohundratalet, om inte många år innan dess också, har en upplösning långt över Full HD. Att då inte presentera en serie på sådant sätt är enligt mig dåligt...speciellt när det kommer till att köpa serien i butik.

Ursprungligen av zinned:

Jag ser inte de heller

Wow, jag lägger härmed ner diskussionen med dig på alla plan, för alltid.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-01-19 13:01

En av mina alla tiders favoritserie börjar tydligen sändas på SVT1 sent i kväll 23:35:
Det ljuva livet i Alaska - www.tv.nu (eng.titel. Northern Exposure)

Sändes 1989-1995, gick på TV3 här i Sverige.
Svår att beskriva... dramaserie med humor, småstad i Alaska med ett blandat persongalleri, kulturkrockar etc.

EDIT: går även 16:40 i eftermiddag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-19 14:26

började titta på breaking bad (bättre sent än aldrig) och kunde inte sluta för ens jag plöjt igenom alla fyra säsonger. grymt välgjord och bra serie som rekommenderas VARMT!

Breaking Bad (TV Series 2008– ) - IMDb

Sherlock

År 2 gick på BBC vid nyår.

Bara tre avsnitt per år men de är 1:40 långa utan reklamavbrott så det blir högtidsstunder!

Ursprungligen av BlackSmp:

Sherlock

År 2 gick på BBC vid nyår.

Bara tre avsnitt per år men de är 1:40 långa utan reklamavbrott så det blir högtidsstunder!

Även fast jag ser mig som relativt "ung"( 32) så tycker jag att den är lite väl snabb i klippningen och storyn ibland. Känner mig gammal när jag tittar på den.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-01-21 12:27
Ursprungligen av jurassic579:

Även fast jag ser mig som relativt "ung"( 32) så tycker jag att den är lite väl snabb i klippningen och storyn ibland. Känner mig gammal när jag tittar på den.

Enig. Är förvisso lite äldre (39.5), tyckte första 2 avsnitten var bra, fattade inget av 3:e, klippningen tröttade ut min svaga hjärna.

Tja.. Average rating på IMDB för sista avsnittet var låga 9.6... Av 10 möjliga

Såg första två avsnitten av Alcatraz i veckan. Jag vet inte alltså... Gillade man Lost gillar man säkert Alcatraz.

Ursprungligen av PeeMaN:

Såg första två avsnitten av Alcatraz i veckan. Jag vet inte alltså... Gillade man Lost gillar man säkert Alcatraz.

Ah, jag hade missat att den har börjat sändas. Spännande! Laddar ner!

Visserligen så tittade jag aldrig på Lost (och tänker aldrig göra det heller!) men jag gillar en del av Abrams andra grejer.

Bevaka tråden