Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-06-19 21:23
Ursprungligen av mattem:

För någon dag sedan på Högskolan Kristianstad där jag läser en sommarkurs, dårens historia.

Är det Polanyis Den stora omdaningen du läser?

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2011-06-19 22:00
Ursprungligen av Adzam 1:

Är det Polanyis Den stora omdaningen du läser?

Nej, det är Vansinnets historia under den klassiska epoken av Michel Foucault, svensk översättning.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-06-19 23:36

Där ser man! Omslaget till den bok jag nämnde ser nämligen exakt likadant ut. Visste att det fanns flera böcker i samma serie, men trodde att de — då de alla har liknande omslagslayout — skiljdes åt med olika färger på omslaget.

Senast redigerat 2011-06-19 23:56

Ny lägenhet & nytt skrivbord;)

..och bilderna på fel håll igen!:p

Ursprungligen av Engalunda:

Ny lägenhet & nytt skrivbord;)

Nice!

Ursprungligen av Chaosstar:

Nice!

Tack! Ja det blev superfint! Fast nu har det tillkommit HK ljudet och lite annat krimskrams

Ursprungligen av Engalunda:

Tack! Ja det blev superfint! Fast nu har det tillkommit HK ljudet och lite annat krimskrams

Har man spelat för mycket call of duty när man omedelbart tänkte heckler & koch när du skrev HK?
Antar att det menas harman kardon

  • Medlem
  • 2011-07-02 21:17
Ursprungligen av Gusten68:

Har man spelat för mycket call of duty när man omedelbart tänkte heckler & koch när du skrev HK?
Antar att det menas harman kardon

Ursprungligen av Gusten68:

Har man spelat för mycket call of duty när man omedelbart tänkte heckler & koch när du skrev HK?
Antar att det menas harman kardon

Möjligt;)

Jag har också spelat COD alldeles för mycket, så vi kör på båda;)

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-07-02 21:47
Ursprungligen av Gusten68:

Har man spelat för mycket call of duty när man omedelbart tänkte heckler & koch när du skrev HK?
Antar att det menas harman kardon

Haha, Glockrent! ;D

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-07-02 22:00

Så ser det ut hemma hos mig.

  • Medlem
  • 2011-08-06 10:45
Ursprungligen av Crash-Symphony:

Macbook Pro 15.4' 2011
Dell UltraSharp 2005FPW
Iphone 4
Playstation 3
+ lite smått o gott

Vad har du gjort med iPhonen, handmålat?

Ny iMac 21,5" (redo för dagens melodikryss) och nytt skrivbord från IKEA (Expedit)

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2011-08-07 13:01

Flyttar tillbaka till vårt hus som vi haft uthyrt. Nya hörnan framför tv:n. Soffan är "bäddad" eftersom stora tösen ligger med feber och då har hon och jag alltid "sjuksäng" i soffan. Lilltösen mumsar vindruvor.

Har en lat söndag, utan större åtaganden, passade på att titta bakåt..till sidan 1 i den här tråden, är ju som en tidsmaskin, fantastiskt att se hur våra datorer utvecklats genom åren...

Ursprungligen av Gusten68:

Har en lat söndag, utan större åtaganden, passade på att titta bakåt..till sidan 1 i den här tråden, är ju som en tidsmaskin, fantastiskt att se hur våra datorer utvecklats genom åren...

Synd bara att det är så många bilder som är borta då de länkats från externa servrar o senare rensats bort därifrån...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-14 16:35

Dags att publicera en uppdatering av arbetsplatsen hemma. Nytt är att jag sålt mina två Dell-skärmar, använder istället iPaden tillsammans med Air Display när behovet av mer skärmyta knackar på dörren och skrivbordet är nytt. Modell Linnarp från Ikea.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-05 23:53

Liten uppdatering från förra gången.
Dock önskar jag att det var en bättre kamera på 3GS...

Går man in på Apples hemsida ser det ut på detta vis...

Ett inlägg har flyttats till:
http://www.99.se/mac-os-x/8385-posta-ditt-os-x-screenshot-har-139.html#post2024983

Den här tråden är till för fysiska skrivbord.

/Mod

Ja, då var det dags att visa upp mitt skrivbord, trots fredag är det kaos=/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-18 06:14
Ursprungligen av Kottemannen:

Ja, då var det dags att visa upp mitt skrivbord, trots fredag är det kaos=/
[ATTACH="CONFIG"]30708[/ATTACH]

Gillar högtalarna stark!

Ursprungligen av bERNA.:

Gillar högtalarna stark!

He he, vart skall jag skicka dom?? Detta var ett nödfall eftersom kollega lånade hem mina och jag var tvungen att ha .... något;)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-18 08:59

Är det inte gamla SoundBlaster-högtalare?

Det har ju "klagats" på allför rena skrivbord som är långt från verkligheten så här kommer ett shot från min verklighet...iaf som den är idag

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-10-20 23:00

Hehe, när jag först såg bilden så tänkte jag "Varför har han så många postits på sin skärm?" Men sen så förstorade jag bilden och insåg vad det var. Nog dags att sova tror jag xD

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Det har ju "klagats" på allför rena skrivbord som är långt från verkligheten så här kommer ett shot från min verklighet...iaf som den är idag

[ATTACH="CONFIG"]30767[/ATTACH]

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Det har ju "klagats" på allför rena skrivbord som är långt från verkligheten så här kommer ett shot från min verklighet...iaf som den är idag

Äntligen någon i min division!!

Ursprungligen av LCR:

Äntligen någon i min division!!

jag brukar försöka hålla det rent, blir lite panikig av röra men tyvärr ser det ungefär likadant ut på skrivbordet nu som då. Skärmen är "renare" dock, var tvungen att starta om...

Vad grymt vackert många av er har det!
Såhär ser min lilla studenthörna ut för tillfället. Det känns definitivt mysigare än vad det ser ut på bilden!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-11-14 13:16

Yaay för htop!

Ursprungligen av FarbrorLeon:

Vad grymt vackert många av er har det!
Såhär ser min lilla studenthörna ut för tillfället. Det känns definitivt mysigare än vad det ser ut på bilden!
[ATTACH="CONFIG"]31107[/ATTACH]

Bevaka tråden