Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Playstation 3 + Mac?

Tråden skapades och har fått 110 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Snabb fråga.. Kan man köra filmer från en usb-sticka på ps3:an?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-12-18 13:57
Ursprungligen av jurassic579:

Snabb fråga.. Kan man köra filmer från en usb-sticka på ps3:an?

Ja, det kan man. Dock vet jag inte om PS3'an kan hantera HFS+, jag tror det endast är FAT32 som gäller och då har vi begränsningen på filstorlek till 4 GB.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-01-13 21:15

Hur fungerar det att ha en nätverksdisk med filmer, ps3 och dator givetvis på samma nätverk. Och sen använder man då Ps3 Media Server att streama filmerna med? Hur går trafiken då? går den via datorn som har PSM inlaggt eller går den direkt till Ps3an från Nätverksdisken?

Vad använder ni och Charset till Subs? Jag får inte med bokstaven Å men därmot Ä och Ö? Jag använder standardinställningen.

  • Medlem
  • 2010-02-03 08:32
Ursprungligen av claudiomarino:

Vad använder ni och Charset till Subs? Jag får inte med bokstaven Å men därmot Ä och Ö? Jag använder standardinställningen.

Här finns lite hjälp.
PlayStation 3 - playstation-3.se - Forum - Guide: Streama media med PS3 Media Server

Sen rekommenderas det att ni som kör PMS uppgraderar till senaste betan:
PS3 Media Server • View topic - Latest mac beta build

Kan hjälpa vid lagg.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2010-02-02 23:52

Hej!
Har problem att ansluta min nya PS3 slim till min airport express.
Följande händer:

1) Söker upp trådlösa nätverk och hittar mitt: som heter "Fredriks nätverk" och får signalen 100%

2) Väljer detta nätverk med X ... därefter kan jag inte gå vidare till att ange lösenord osv. eftersom att jag inte får upp pilen åt höger (får upp pilen på alla andra nätverk jag hittar)

Min säkerhet är inställd på WPA2 Personal.
Vad kan felet vara?

Tack på förhand!

Senast redigerat 2010-02-05 15:10
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-02-03 09:03
Ursprungligen av MrCoffee:

Hej!
Har problem att ansluta min nya PS3 slim till min airport express.
Följande händer:

1) Söker upp trådlösa nätverk och hittar mitt: som heter "Fredriks nätverk" och får signalen 100%

2) Väljer detta nätverk med X ... därefter kan jag inte gå vidare till att ange lösenord osv. eftersom att jag inte får upp pilen åt höger (får upp pilen på alla andra nätverk jag hittar)

Min säkerhet är inställd på WPA2 Personal.
Vad kan felet vara?

Tack på förhand!

Vad kan vara fel?

Hade samma problem och jag löste det genom att ändra mitt nätverksnamn i Airporten till något utan "Å, Ä eller Ö". Mitt hette "Jonnies nätverk" och ändrade det till "Jonnies network" och då lirade det direkt.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2010-02-05 15:20
Ursprungligen av onnyt:

Hade samma problem och jag löste det genom att ändra mitt nätverksnamn i Airporten till något utan "Å, Ä eller Ö". Mitt hette "Jonnies nätverk" och ändrade det till "Jonnies network" och då lirade det direkt.

Tackar för svaret
Då ska jag ändra namn till något utan "åäö".

Sen en liten OT fråga om HDMI:

Undrar om någon kunnig person vet varför mitt ps3 slim automatiskt (vid första uppstarten) väljer 1080p som optimal upplösning via hdmi trots att min samsung lcd endast stödjer 1080i (720p)?

Får bild i TV:n så inget problem så långt men lite orolig att det kan skada TV:n att skicka in en 1080p signal då den inte stödjer denna upplösning?... eller innebär det att min TV kan ta emot 1080p men själv skalar ner signalen till 1080i (720p)?

Bör jag manuellt i ps3:an sänka utsignalen till maximalt 1080i istället för att köra automatiskt som ger 1080p?

Tack på förhand

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-06 11:09
Ursprungligen av MrCoffee:

Tackar för svaret
Då ska jag ändra namn till något utan "åäö".

Sen en liten OT fråga om HDMI:

Undrar om någon kunnig person vet varför mitt ps3 slim automatiskt (vid första uppstarten) väljer 1080p som optimal upplösning via hdmi trots att min samsung lcd endast stödjer 1080i (720p)?

Får bild i TV:n så inget problem så långt men lite orolig att det kan skada TV:n att skicka in en 1080p signal då den inte stödjer denna upplösning?... eller innebär det att min TV kan ta emot 1080p men själv skalar ner signalen till 1080i (720p)?

Bör jag manuellt i ps3:an sänka utsignalen till maximalt 1080i istället för att köra automatiskt som ger 1080p?

Tack på förhand

En TV kan vara HD-ready, och därmed inte ha full HD upplösning.

Men den har stöd för 1080p, det skadar inte din TV, så du kan vara lugn.
Många plasmaapparater har låg upplösning, men stöd för 1080p tex nu skippar du tänka på detta

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2010-02-07 15:16
Ursprungligen av Esa:

En TV kan vara HD-ready, och därmed inte ha full HD upplösning.

Men den har stöd för 1080p, det skadar inte din TV, så du kan vara lugn.
Många plasmaapparater har låg upplösning, men stöd för 1080p tex nu skippar du tänka på detta

Ok skönt att höra

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-03 13:29

åäö skall man helst inte ha med i något annat än text...

Hur ser det ut med det här idag? Är MediaLink bättre än PS3 Media Server? Den senare verkar ju inte ha uppdaterats på ett bra tag.

Jag tog helt enkelt och köpa en licens för MediaLink. Man får tydligen offra möjligheten att spela upp direkt ur uppdelade arkiv, men det kanske man kan leva med när det är så snyggt integrerat i System Preferences.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Hur ser det ut med det här idag? Är MediaLink bättre än PS3 Media Server? Den senare verkar ju inte ha uppdaterats på ett bra tag.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2011-04-26 13:54
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Hur ser det ut med det här idag? Är MediaLink bättre än PS3 Media Server? Den senare verkar ju inte ha uppdaterats på ett bra tag.

Det finns beta-versioner om du kollar forumet.
Jag kör det visserligen inte på min mac, men windows-versionen fungerar fortfarande klockrent så troligen mac också.

Själv har jag köpt Medialink och tycker det är utmärkt. Men funkar ju bara till PS3.

Testade precis Playback och det funkar då fint med både 360 och PS3 men har inget extra jämfört med Medialink. Alltså blir det inget byte för mig då de är helt likvärdiga.

Ok, kör Medialink me nu. Har en fråga dock

Är det helt öppet på hela nätet? Ingen säkerhet?

Ursprungligen av ill_chrill:

Ok, kör Medialink me nu. Har en fråga dock

Är det helt öppet på hela nätet? Ingen säkerhet?

Nån som kan svara på detta?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-10-29 19:50

Meidalinink fungerar klart bättre hos mig i alla fall. Tom Mediaserver är bättre hos mig. Plus att det finns mycket mer inställningar.

Ursprungligen av onnyt:

Meidalinink fungerar klart bättre hos mig i alla fall. Tom Mediaserver är bättre hos mig. Plus att det finns mycket mer inställningar.

Hur menar du? Bättre än Playback?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-10-30 19:42

När jag testade Playback laggade det ganska duktigt vilket jag aldrig upplevt med medialink. Kanske är någon inställning jag missat ?

Bevaka tråden