Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wifi problem (iPhone 3G)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-23 02:52

Hej,

Har en iphone 3G och har lite problem med den, efter alla dessa år. För ett tag sen så slutade mitt trådlösa nätverk synas i iphonen. Jag hittar nätverket med både min imac och air. Men något har gått snett. Först tänkte jag att det var wifi enheten i iphone som gått sönder. Men så är inte fallet, då jag kan se och ansluta till min flickväns trådlösa nätverk när jag är där.
Jag har återställt min iphone till fabriksinställningar, anslutit till mitt nätverk manuellt. Men inget har funkat.
Någon som har någon ide? Eller måste jag släppa taget om min kära 3G?

Tacksam för hjälp!

Senast redigerat 2011-03-23 03:45
  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-23 07:53
Ursprungligen av bERNA.:

Hej,

Har en iphone 3G och har lite problem med den, efter alla dessa år. För ett tag sen så slutade mitt trådlösa nätverk synas i iphonen. Jag hittar nätverket med både min imac och air. Men något har gått snett. Först tänkte jag att det var wifi enheten i iphone som gått sönder. Men så är inte fallet, då jag kan se och ansluta till min flickväns trådlösa nätverk när jag är där.
Jag har återställt min iphone till fabriksinställningar, anslutit till mitt nätverk manuellt. Men inget har funkat.
Någon som har någon ide? Eller måste jag släppa taget om min kära 3G?

Tacksam för hjälp!

Eftersom iPhonen fungerar på ett annat nätverk så bör du nog fokusera på ditt trådlösa nätverk hemma. Har du återställt det o.s.v?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-23 12:17

Formulerade mig fel, min flickvänns trådlösa är det ENDA jag kan se med min iphones. Varken skolans, jobbets osv osv. så det är inte bara mitt som inte syns.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-23 14:41

Då kommer jag med den jobbiga frågan... har du återställt telefonen och testat med en ren installation utan att läsa in en gammal backup?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-23 17:18

Ja det har jag faktiskt! men ändå inget resultat.

Ingen lösning än? Min sons 3G har precis slutat funka vad gäller wifi.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-14 18:49
Ursprungligen av sjovall:

Ingen lösning än? Min sons 3G har precis slutat funka vad gäller wifi.

Definiera slutat funka.

Ursprungligen av zappee:

Definiera slutat funka.

WiFi var nergråat i Settings.

Telefonen utbytt mot både en 4, 4S och en 5C vid det här laget...

1
Bevaka tråden