Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jo, men jag menade ett mått för medicinskt göttgörande och limlösande.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-03-01 09:44

Migrän igen.. >_<

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-01 19:14

Vinterkräksjuka + Iphone 5 i spyspann = Fail

Kan ju hoppas hemförsäkringen tar det...

Ursprungligen av Kajan:

Vinterkräksjuka + Iphone 5 i spyspann = Fail

Kan ju hoppas hemförsäkringen tar det...

Tråkigt med kräksjukan, men iPhone 5, redan?!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-01 19:54
Ursprungligen av keptang:

Tråkigt med kräksjukan, men iPhone 5, redan?!

Sorry var inne o kollade på ryktena om Iphone 5 (Kanske skulle vänta med att anmäla till försäkringsbolaget ) menade förståss Iphone 4a

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-03-03 19:59

Goa, busiga, Boss (min hund) sprang på mig bakifrån så jag ramlade och stukade vänstra vristen >_<

Ursprungligen av Drakfot:

Goa, busiga, Boss (min hund) sprang på mig bakifrån så jag ramlade och stukade vänstra vristen >_<

Aj! illa eller? kryckor?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-03-03 23:05
Ursprungligen av Goflorp:

Aj! illa eller? kryckor?

Vet inte ännu, sitter på akuten och har precis varit och röntgat fotleden. Får se vad farbror doktorn säger efter att ha tittat på den.
Iom jag har lite problem med knäna redan så vill jag inte felbelasta det andra knät eller att det skall bli följdfel pga detta. Men får se vad som händer under aftonen

Uppdatering: Inga kryckor behövs! Inget brutet eller sönder heller enligt röntgen. Däremot har några ligament mm fått sig en rejäl omgång så vila är ordinerat och att man inte skall ta alltför långa promenader.

Senast redigerat 2011-03-04 08:53
  • Medlem
  • 2011-03-10 18:37

Helvete! Hade sett fram emot att få jobbat 3-skift hela påsken. Nu är schemat ändrat och jag är många tusenlappar fattigare. FAN!

Öppnar iPhone lådan, inser att jag glömt beställa micro sim... Tjoho! Ska ta bussen till närmaste Telia, hoppar på fel buss och hamnar 30 min åt fel håll (insåg väldigt fel att jag kommit på fel buss, åker aldrig buss).

Väl framme är allt frid och fröjd, får micro simkortet och tar bussen hem.. Ska se på lite streamat material i Safari, då laggar Safari sönder och tar mer än 100 %.

Har börjat irritera mig väldigt mycket på flash. Bort med skiten!!!!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-03-10 23:23

Vilken vansinnigt idiotisk test av surfplattor det var i kvällens Plus på svt. Är dom helt korkade? Idioter!
Test: Surfplattor - Plus | SVT Play

Ursprungligen av Eva:

Vilken vansinnigt idiotisk test av surfplattor det var i kvällens Plus på svt. Är dom helt korkade? Idioter!
Test: Surfplattor - Plus | SVT Play

Jag tycker du borde ha lagt in denna i en iPad tråd istället då det finns massor av kritik mot deras test.

1. Vem stänger av sin iPad ???

4. Grymt imponerad av hållbarheten, men uppenbart att iPaden är bättre i och med att den fortfarande fungerade och sprack mindre, men...

Om man kör en bil över en iPad så belastar man inte tre små punkter utan HELA ytan! DOH!!!

Ursprungligen av LCR:

Jag tycker du borde ha lagt in denna i en iPad tråd istället då det finns massor av kritik mot deras test.

Om man kör en bil över en iPad så belastar man inte tre små punkter utan HELA ytan! DOH!!!

Nu satte han ju ner fyra punkter, en i varje hörn. Trycket fördelar sig över HELA YTAN, så det var helt rätt gjort.

Tryck = kraft över yta

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-03-11 10:47

Tjejjen sitter och skall göra uppgifter på lernia.se för sina studier till blivande elektronikmontör.
Så kräven skiten att man kör IE eftersom de kör med SharePoint (vet inte hur nyare versioner av SP spelar med icke-MS webläsare, men det hjälper inte i detta fallet). Känns bra att ett företag med slagorden "Kompetens gör skillnad" har ett sådant "utlärningssytem" som utgår från ett visst OS och webläsare och inte jobbar mot något som fungerar överallt.. Skit säger jag.

Ursprungligen av Drakfot:

Tjejjen sitter och skall göra uppgifter på lernia.se för sina studier till blivande elektronikmontör.
Så kräven skiten att man kör IE eftersom de kör med SharePoint (vet inte hur nyare versioner av SP spelar med icke-MS webläsare, men det hjälper inte i detta fallet). Känns bra att ett företag med slagorden "Kompetens gör skillnad" har ett sådant "utlärningssytem" som utgår från ett visst OS och webläsare och inte jobbar mot något som fungerar överallt.. Skit säger jag.

Vilken version av SharePoint är det? SharePoint 2010 fungerar bra med Firefox 3.6 (då Firefox 4 inte har stöd för Silverlight än) och Camino.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-03-14 20:30

Vete tusan vilken version det var. Troligen något äldre iom problemen (sidorna var tomma osv). Dock tveksam till om det skulle vara 2010.
Nog svårt att få reda på.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-03-14 20:31

Adobe Flash Player, jag säger inte mer än så >_<

Jag sökte ett jobb nyss (hos ett av Sveriges mest proffesionella företag) och hela deras rekryteringssite "kräver" IE.

Självklart gick det med Firefox på en Mac men det såg förjävligt ut, så jag vet precis vad du menar.

Jävla stenåldersmänniskor! Skulle gissa att IE användarna på PC är en minoritet också...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-03-11 10:55

I fem år har jag fått lämna in mina ansökningar till jordbruksverket på papper för att deras skitsystem inte fungerat i annat än windows och ie. Fem år av återkommande påstötningar på deras it-avdelning och spydiga, överlägsna svar. Har gjort mig skitsur, men i år har dom äntligen fixat så även vi med Mac och Safari kan lämna in elektroniskt och slipper få ett par kg papper i brevlådan. Att det skulle behöva ta sån dj... tid!

Ursprungligen av MatsOlov:

I fem år har jag fått lämna in mina ansökningar till jordbruksverket på papper för att deras skitsystem inte fungerat i annat än windows och ie. Fem år av återkommande påstötningar på deras it-avdelning och spydiga, överlägsna svar. Har gjort mig skitsur, men i år har dom äntligen fixat så även vi med Mac och Safari kan lämna in elektroniskt och slipper få ett par kg papper i brevlådan. Att det skulle behöva ta sån dj... tid!

Det borde tamejfan vara lagkrav på att all kontakt med offentlig sektor skulle vara plattformsneutral. Enda kravet borde vara internetåtkomst.

Idiotiskt gjort test. Blir bara förbannad för att de förstört 2 st fullt användbara produkter. Känns som det vore lika relevant att släppa en oljetanker på Volvos senaste bil för att se om den klarar det. Det kan väl vem som helst räkna ut att en glasskiva och en 1 kg tung järnkula inte är en lyckad kombination?

Detta krav på att lämna in sitt lägenhetsnummer till skatteverket är bara...jag vill ha betalt för att göra det!
Ska jag sitta på min arbetstid (all tid är arbetstid) och ringa till min hyresvärd/skatteverket för på nytt att skriva in ett nummer som de redan borde ha då jag redan skickat in mitt nummer för några år sedan. Att de vill ha det i ett nytt system gör ingen skillnad för mig, är det inte enklare att bara be hyresvärdarna eller wtf.. Be inte mig!!

För att bespara mig agressioner och telefonkö-tid så låter jag det där pappret samla damm i ett runt arkiv så länge.

Ursprungligen av klarabara:

Detta krav på att lämna in sitt lägenhetsnummer till skatteverket är bara...jag vill ha betalt för att göra det!
Ska jag sitta på min arbetstid (all tid är arbetstid) och ringa till min hyresvärd/skatteverket för på nytt att skriva in ett nummer som de redan borde ha då jag redan skickat in mitt nummer för några år sedan. Att de vill ha det i ett nytt system gör ingen skillnad för mig, är det inte enklare att bara be hyresvärdarna eller wtf.. Be inte mig!!

För att bespara mig agressioner och telefonkö-tid så låter jag det där pappret samla damm i ett runt arkiv så länge.

Var de där pappret viktigt? Ouch såifall

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-03-11 18:43
Ursprungligen av klarabara:

Detta krav på att lämna in sitt lägenhetsnummer till skatteverket är bara...jag vill ha betalt för att göra det!
Ska jag sitta på min arbetstid (all tid är arbetstid) och ringa till min hyresvärd/skatteverket för på nytt att skriva in ett nummer ...

Du kan logga in på Skatteverkets hemsida och lämna ditt lägenhetsnummer, det tar väl högst en minut.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2011-03-11 14:23

Skulle besiktiga bilen i morse men det visade sig att jag hade tid förra fredagen....

Det framgår inte riktigt ifall det är viktigt eller inte. Det står att det behöver skickas in inom 14dagar men inget om vad som händer annars.

Nya lägenhetsnummer snurrar till det - DN.SE

Försökte göra det direkt men då var numret fel o då måste man ringa hit o dit. Kanske tar tag i det nästa vecka..eventuellt.

Ursprungligen av klarabara:

Det framgår inte riktigt ifall det är viktigt eller inte. Det står att det behöver skickas in inom 14dagar men inget om vad som händer annars.

Nya lägenhetsnummer snurrar till det - DN.SE

Försökte göra det direkt men då var numret fel o då måste man ringa hit o dit. Kanske tar tag i det nästa vecka..eventuellt.

Okej.. Då får dom nog skicka nya papper till mig, igen

Ursprungligen av klarabara:

Det framgår inte riktigt ifall det är viktigt eller inte. Det står att det behöver skickas in inom 14dagar men inget om vad som händer annars. .

Din adress, ditt personnummer och din identitet upphör att existera. Nästa gång du ska besöka doktorn kan du inte få vård för att systemet påstår att du är död. En positiv bieffekt borde vara att människor som inte existerar inte behöver betala skatt.

Ursprungligen av pmarriott:

Din adress, ditt personnummer och din identitet upphör att existera. Nästa gång du ska besöka doktorn kan du inte få vård för att systemet påstår att du är död. En positiv bieffekt borde vara att människor som inte existerar inte behöver betala skatt.

Oj? Vad händer då med mitt företag?! Jag har just blivit degraderad till enbart ett företag?

Ursprungligen av klarabara:

Oj? Vad händer då med mitt företag?! Jag har just blivit degraderad till enbart ett företag?

Tvångslikvidation. Tveklöst.

Bevaka tråden