Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-02-23 18:33
Ursprungligen av PeeMaN:

... har man fått en jävligt sne uppväxt och saknar självkänsla helt enkelt!

Och ändå är det deras eget fel???

Ursprungligen av MatsOlov:

Och ändå är det deras eget fel???

Jag sa inget om eget fel. Jag sa att jag har svårt att tycka synd om de.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-02-22 07:57

Kanske inte skall säga att jag blir riktigt sur, men en viss irritation stiger inom mig då man kan gissa att detta kommer isf "drabba" alla som har dator alt internetkopplad enhet. Om man genomför detta i framtiden så bör man enligt mig även införa ett sätta att hantera detta så att även de som inte är intresserade av public service-tv (jag personligen har inget intresse alls för TV) även inte skall behöva betala bara för att man har en sådan enhet.
Ett exempel på lösning är att man på fakturan för TV-licensen bifogar ett användarnamn och lösenord som gäller för den som betalar licensen.
Vill utreda tv-avgift för internet

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-02-22 08:27

IT-avdelningen på jobbet har slarvat bort två dagaras arbete när de flyttat servern där vi har vår källkod från hårdvara till virtuell..och det är ännu osäkert om det finns någon backup...DET gör mig riktigt sur...:mad:

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-02-24 12:33

Vem skrev nått om att tycka synd om? Bara att inte handla från det företaget igen.

Jävla pissförkylning har man åkt på. Jag blir så jävla trött. Ligger i soffan och hostar upp mina lungor och näsan är så tilltäppt att jag knappt kan andas. Jag blir så jävla trött!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-02-24 13:58
Ursprungligen av PeeMaN:

Jävla pissförkylning har man åkt på. Jag blir så jävla trött. Ligger i soffan och hostar upp mina lungor och näsan är så tilltäppt att jag knappt kan andas. Jag blir så jävla trött!

Jag har haft de där symptomen i 1 vecka nu och det börjar äntligen släppa lite. Flera sömnlösa nätter på grund av en riktigt irriterande hosta som aldrig slutade. Hoppas du blir frisk snart.

Vem fan designade väderwidgeten? Helvetet har vandrat ned längs skärmen i 10 år nu, jävligt genomtänkt.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2011-02-26 00:51

Jag håller på att bli lite galen på att få 6-10 sms från morsan per dag (i dag 15 st)

Både sur och glad men jag postar det här i alla fall för att mest är jag sur över gamla surmagade gubbar som försökte att genomföra en årsmöteskupp på föreningens årsmöte... Skitstövlar! Och fega mesar som inte vågade komma fram innan mötet. Tur bara att de var så förbenat klantiga på att hålla tyst så att vi kunde mota Olle i grind!

Men fegt var det - och jag har tappat förtroendet för en hel del personer. Vissa visste jag var a**holes innan - men andra blev en större överraskning. Men man verkar kunna ge sig i lag med personliga fiender bara för att kunna få sin vilja igenom.

Ursprungligen av BlackSmp:

Både sur och glad men jag postar det här i alla fall för att mest är jag sur över gamla surmagade gubbar som försökte att genomföra en årsmöteskupp på föreningens årsmöte... Skitstövlar! Och fega mesar som inte vågade komma fram innan mötet. Tur bara att de var så förbenat klantiga på att hålla tyst så att vi kunde mota Olle i grind!

Men fegt var det - och jag har tappat förtroendet för en hel del personer. Vissa visste jag var a**holes innan - men andra blev en större överraskning. Men man verkar kunna ge sig i lag med personliga fiender bara för att kunna få sin vilja igenom.

Haha. årsmöteskupp alltså. Jag vet inte, jag tycker det låter rätt läckert ändå!
Blev det mycket drama?
Glad för att du/ni lyckades manöverera bort kuppen!

När de inte fick som de ville så gick de ut efter halva årsmötet - så mycket för det engagemanget för föreningen...

Det är inte så mycket kuppen som den oheliga aliansen mellan personer som hatar varandra och att de smög bakom ryggen på alla och att de kunde inte presentera/förklara vad de hade tänkt att göra mer än något diffust "satsa" ...

Folk får ha en avvikande uppfattning - det är helt ok - men lär er för tusan hakar att argumentera med sakskäl...

Men skönt med en tråd där jag kan vräka ut detta hur mitt system... Tack Goflorp:)

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-02-26 20:08

Sur, förbannad och lite ledsen är jag i kväll. Inte bara bilen brann upp, även altanen rök ;P Hus och större värden klarade sig iaf.

Ursprungligen av MatsOlov:

Sur, förbannad och lite ledsen är jag i kväll. Inte bara bilen brann upp, även altanen rök ;P Hus och större värden klarade sig iaf.

Fan va illa. Hur gick det hela till då?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-02-26 20:14

Enligt brandmännen så är det oftast bränsle som läcker och börjar brinna. Den hade bara stått i ca 30 min då jag upptäckte att det brann. Tur att den stod 20m från huset.

Ursprungligen av MatsOlov:

Enligt brandmännen så är det oftast bränsle som läcker och börjar brinna. Den hade bara stått i ca 30 min då jag upptäckte att det brann. Tur att den stod 20m från huset.

uschlans. Lider med dig.

Fyfan. Å så möcke jobb sånt här skit skapar.
Försäkringsbolag, bortforsling, skrotning, ny altan, köpa ny bil mm ...

Tur i oturen, det hade kunnat gå riktigt illa...:(

Relativt litet problem i jämförelse, men jag har säljes annons ute på MacBook Pro, PowerBook G4 och PowerMac G5 och jag får massor av svar...

"Hej! Har du datorn kvar?"

Varpå jag svarar "Ja!"

Sen hör man inget mer...

Har folk inget bättre att göra än att svara på annonser och fråga om grejerna är kvar ???

Ursprungligen av LCR:

Relativt litet problem i jämförelse, men jag har säljes annons ute på MacBook Pro, PowerBook G4 och PowerMac G5 och jag får massor av svar...

"Hej! Har du datorn kvar?"

Varpå jag svarar "Ja!"

Sen hör man inget mer...

Har folk inget bättre att göra än att svara på annonser och fråga om grejerna är kvar ???

Många idioter som är ute och "fiskar" för att höra av sig och försöka råpruta en vecka senare.

Ursprungligen av PeeMaN:

Många idioter som är ute och "fiskar" för att höra av sig och försöka råpruta en vecka senare.

Fick svar från en i går som skulle anmäla mej till Blocket för att jag hade för många (4st) datorer till salu, hans ord:

"så nu måste jag kontakta blockets kundcenter så här kan det inte gå till.
har du hittat dom i en container ?"

Sicken idiot...

Men? Hur stora idioter finns det där ute egentligen?.

Alltså, det här med förkylningar, är det inte lite överdrivet?
Kan någon förklara poängen med att man ligger lite halvdan i sängen med lim i huvet i flera dagar?

Ursprungligen av BlackSmp:

Men? Hur stora idioter finns det där ute egentligen?.

Förstår inte riktigt vad du syftar på... Att det finns idioter "där ute" vet jag, men vad menar du?

Ursprungligen av klarabara:

Alltså, det här med förkylningar, är det inte lite överdrivet?
Kan någon förklara poängen med att man ligger lite halvdan i sängen med lim i huvet i flera dagar?

En dubbel whiskey så gör man inte det

Ursprungligen av LCR:

Förstår inte riktigt vad du syftar på... Att det finns idioter "där ute" vet jag, men vad menar du?

En dubbel whiskey så gör man inte det

Jag uttalade bara stöd för ditt uttalande:)

Citat:

"så nu måste jag kontakta blockets kundcenter så här kan det inte gå till.
har du hittat dom i en container ?"

Sicken idiot...

Jo, sicken stor idiot (som finns där ute någonstans:)

Jag har aldrig fått det där med whiskey att fungera på mig, vaknar istället både förkyld o bakis. Tyvärr.

Ursprungligen av klarabara:

Jag har aldrig fått det där med whiskey att fungera på mig, vaknar istället både förkyld o bakis. Tyvärr.

Du ska inte dricka dej full!!

En dubbel whiskey, eller enkel för den delen har stort medicinskt värde! Allvarligt, en liten flaska är alltid bra att ha med sej när man är ute i vildmarken t.ex., perfekt att rengöra sår, men absolut bäst att dämpa sådana förkylningssymptom.

Mr Jameson har hjälp mej några gånger

Ursprungligen av LCR:

Du ska inte dricka dej full!!

En dubbel whiskey, eller enkel för den delen har stort medicinskt värde! Allvarligt, en liten flaska är alltid bra att ha med sej när man är ute i vildmarken t.ex., perfekt att rengöra sår, men absolut bäst att dämpa sådana förkylningssymptom.

Mr Jameson har hjälp mej några gånger

/Dålig Vits-varning!

Du vet väl varför Norrmännen alltid har Ballantines i ryggsäcken vintertid?

Om de skulle frysa kådden av sig så är det bara att doppa den i Ballen-Tines

Ursprungligen av Goflorp:

/Dålig Vits-varning!

Du vet väl varför Norrmännen alltid har Ballantines i ryggsäcken vintertid?

Om de skulle frysa kådden av sig så är det bara att doppa den i Ballen-Tines

Haha, det e gött å va från Göteborg ändå!

Jag dricker mig aldrig full, men även en enkel ger mig lättare huvudvärk.

Whiskey-bakfylla är fanimej det jobbigaste som finns... Och whiskey är farligt att "inte dricka sig full" på, för det är ju så jädrans gott!

Bevaka tråden