Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Lyssnar på "Run for cover" med Gary Morre av helt fel anledning...

RIP Gary !!

Ursprungligen av LCR:

Lyssnar på "Run for cover" med Gary Morre av helt fel anledning...

RIP Gary !!

Ja, vart lite ledsen igår när jag såg nyheten. Lyssnade på ett par låtar med Gary i morse, kändes jobbigt. Han var grym, och kommer alltid vara!

RIP!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-02-07 14:49

Har JB:at min iPhone 4 men hittar inga appar som verkar vara värt att installera

undrar om Brittiska Armén flaggar på halv stång?

Deras halvofficiella låt "out in the Fields" är väl Gary Moore.

Synd på en bra gubbe.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-02-08 08:37

Någon har kört på min bil och smitit...:(
Inget stort, en liten buckla i bakluckan men ändå...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-02-08 09:45
Ursprungligen av lasselu:

Någon har kört på min bil och smitit...:(
Inget stort, en liten buckla i bakluckan men ändå...

Tråkigt =/
Upprätta anmälan, smitning är allvarligt och det kan finnas någon som sett något samt de kan ta färgprov eventuellt.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-02-08 10:28

Polisanmälan är gjord...problemet är att jag inte har en aning om när/var det skedde...upptäckte det när jag tvättade den...
Blir f.ö. 6750:- i självrisk...:(

Ursprungligen av lasselu:

Polisanmälan är gjord...problemet är att jag inte har en aning om när/var det skedde...upptäckte det när jag tvättade den...
Blir f.ö. 6750:- i självrisk...:(

Fast då _VET_ du ju faktiskt inte att det är en smitning. Det kan ju vara någon förare som backat in i något men hållt käften för att slippa problem

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-02-08 12:18

Näe, min fru ljuger inte för mig...:)

Ursprungligen av lasselu:

Näe, min fru ljuger inte för mig...:)

Fast det vet du ju egentligen inte, hon kanske ljuger för bra

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-02-08 15:49

Ajdå...;)

Hon får ju ändå vara med betala för det... är man gift brukar man ha gemensam kassa.

Surt när et blir sådana saker.

Såg en bil häromdagen som med bra varv och fullt rattutslag tappade kopplingen... känguruskutt in i sidan på en annan bil... men där stannade folk och gjorde upp kring det hela..

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-02-09 11:05

Blir så jäkla förbannad så jag vet inte vad. De tio vanligaste virusen i din Mac | Pryl | Aftonbladet Aron måste vara den dummaste i världen.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-02-09 11:34
Ursprungligen av MatsOlov:

Blir så jäkla förbannad så jag vet inte vad. De tio vanligaste virusen i din Mac | Pryl | Aftonbladet Aron måste vara den dummaste i världen.

"Virusen på listan är skapade för operativsystemet Windows, vilket gör att de inte är skadliga för Mac OSX. De kan dock förekomma på Mac-datorer och sprida sig vidare genom t.ex. usb-minnen eller mejl. "
Med det argumentet så finns det även virus i bilar, bussar, väskor, fickor, hyllor mm. Virusen är inte skapade för dem, de ligger ju isf på usbminnen, men kan ju därigenom råka spridas till Windows xD

Håller med MatsOlof, kraven för att skriva på Aftonbloggen verkar sjunka mer och mer >_>

Ursprungligen av MatsOlov:

Blir så jäkla förbannad så jag vet inte vad. De tio vanligaste virusen i din Mac | Pryl | Aftonbladet Aron måste vara den dummaste i världen.

"De tio vanligaste virusen i din Mac"

"Virusen på listan är skapade för operativsystemet Windows, vilket gör att de inte är skadliga för Mac OSX. De kan dock förekomma på Mac-datorer och sprida sig vidare genom t.ex. usb-minnen eller mejl. Dessutom kan de naturligtvis drabba Mac-användare som har Windows installerat på sin dator."

I morgon kommer han att skriva en "artikel" om

De tio vanligaste bakterierna på din sko. Du borde vara död!

Amerikanare.. Hur kan man skriva datum som månad/dag/år??? Totalt ologiskt! Antingen så går man från större mot mindre (år/månad/dag) som är bäst och enklast när man sorterar. Eller så går man från mindre till större (dag/månad/år)... Grrr....

Ursprungligen av BlackSmp:

Amerikanare.. Hur kan man skriva datum som månad/dag/år??? Totalt ologiskt! Antingen så går man från större mot mindre (år/månad/dag) som är bäst och enklast när man sorterar. Eller så går man från mindre till större (dag/månad/år)... Grrr....

Det har väl att göra med hur de uttalar datum; December 20th, 2010. Alltså 12/20/10. Kan du förräxten räcka mig en 3/8" hylsnyckel?

Ursprungligen av pmarriott:

Det har väl att göra med hur de uttalar datum; December 20th, 2010. Alltså 12/20/10. Kan du förräxten räcka mig en 3/8" hylsnyckel?

Det är väl inte alls samma sak!

Tum och millimeter är två olika sätt att gradera storlekar på, olika ordningsföljd av samma sak är något helt annat.

Ursprungligen av pmarriott:

Det har väl att göra med hur de uttalar datum; December 20th, 2010. Alltså 12/20/10. Kan du förräxten räcka mig en 3/8" hylsnyckel?

Nu fick du igång mig:)

Nästa grej som är urkorkad... Inches, feet och miles... (Även om det inte är samma sak som ordningsföljden som LCR påpekar)

3/8", 4/3", 3/4 mile...

Vad är det för fel på
0,1mm
1mm
1 cm
1 dm
1 m
100 m
1 km

etc?

Och Ounces...

Och helst så skulle jag vilja en decimalbaserad klocka och kalender - men hur sjutton den skulle se ut är mer än vad jag kan förställa mig

Men tack Frankrike för metersystemet:)

Avslutningsvis ett citat från Wikipedia.

Citat:

Detta ledde bland annat till en förvirring som gjorde att den amerikanska marssonden Mars Climate Orbiter missade sitt mål och brann upp i Mars atmosfär då något delsystem räknade med amerikanska enheter och något med metriska enheter[2]. Dock ökar sakta användningen av metersystemet inom de engelskspråkiga områdena, just på grund av att man vill undvika denna typ av missförstånd vid internationell handel och samarbete/forskning.

Enligt 2006 års upplaga av US CIA World Factbook är metersystemet det enda eller dominerande mätsystemet för alla länder förutom tre, nämligen Burma, Liberia och USA.

Sjutton också... Nu blev jag ju glad i stället och borde posta i den andra tråden

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-02-10 16:20
Ursprungligen av BlackSmp:

Och helst så skulle jag vilja en decimalbaserad klocka och kalender - men hur sjutton den skulle se ut är mer än vad jag kan förställa mig

What is Internet Time?

Ursprungligen av kainen:

Klassiker! Var det inte Swatch som kom på det där för massa år sen?

edit: Visst var det så, 1998.
Swatch Internet Time - Fifth World Wiki

Ursprungligen av kainen:

Just sjutton... Det hade jag glömt... Lika värdefullt som esperanto:)

Svårt att vara sur länge i den här tråden...

Alltså ni sitter ju här och gnäller på skitproblem!
Jag sitter i Göteborg och kollar ut genom fönstret och det toksnöar!
DÄR ÄR ETT RIKTIGT PROBLEM! Jag var inställd på att det var vår på gång, så kommer den här skiten och förstör allt!

Ursprungligen av PeeMaN:

Alltså ni sitter ju här och gnäller på skitproblem!
Jag sitter i Göteborg och kollar ut genom fönstret och det toksnöar!
DÄR ÄR ETT RIKTIGT PROBLEM! Jag var inställd på att det var vår på gång, så kommer den här skiten och förstör allt!

Likadant här i Stockholm, nu får det vara nog!

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-02-10 15:15
Ursprungligen av keptang:

Likadant här i Stockholm, nu får det vara nog!

Word.

Det är bara för ni bor i Norrland, dvs norr om Hässleholm. Här nere på skånska rivieran har vi strålande regn med ihållande blåst. De hotar iofs med ett par snöflingor imorgon.

Enligt SMHI så kan det inte vara vår förrän efter 15 februari.

Vår | Meteorologi | Kunskapsbanken | SMHI

See you @500 beats. (Alltså klockan 12 om jag inte missminner mig)

Synd bara att inte alla använder det.

Har t o m haft en klocka som gick på det här.

Kunde man inte införa det i vBulletin att den visar när inläggen skrev i Beats !

Long live GMT !!

  • Medlem
  • 2011-02-11 09:46

Det är HELT sjukt hur jävla mycket snö det har kommit i Stockholm!
Tågen är över en timme sena och bussarna går inte alls. Lever vi i ett land eller ett skämt?

Bevaka tråden