Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av MatsOlov:

Har sett något hemskt, ungdomar spottar inomhus! Har sett flera som spottar på golven inne på affärer och gallerior, är det någon ny hipp trend?

Fyfan. Kanske det och vaska sprit på korgen som är det som är inne nu.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-29 16:37

Nu är jag så frustrerad efter ett 40 min långt samtal (med väntan) med supporten på net1.
Jag berättade att det var kontakt mellan min iPad och modemet men att modemet inte kunde hitta internet. Så kunde hon se om det var något fel på masten/sändaren här uppe i Kittelfjäll?

-Vad har du för windows då?

Jag berättade att jag inte hade något windows utan att jag hade en dator från Apple och en iPad.

-Men du måste väl ha ett Windows! Om du inte har ett Windows kan vi inte hjälpa dig!

Tja, det var alltså bara att säga upp abonnemanget. Himla trist, vi har haft det i många år och det har varit himla bra.

Ursprungligen av Eva:

Nu är jag så frustrerad efter ett 40 min långt samtal (med väntan) med supporten på net1.
Jag berättade att det var kontakt mellan min iPad och modemet men att modemet inte kunde hitta internet. Så kunde hon se om det var något fel på masten/sändaren här uppe i Kittelfjäll?

-Vad har du för windows då?

Jag berättade att jag inte hade något windows utan att jag hade en dator från Apple och en iPad.

-Men du måste väl ha ett Windows! Om du inte har ett Windows kan vi inte hjälpa dig!

Tja, det var alltså bara att säga upp abonnemanget. Himla trist, vi har haft det i många år och det har varit himla bra.

hahahahahah är inte detta ett skämt? Prank`??

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-01-13 17:40
Ursprungligen av wilhelmsson:

hahahahahah är inte detta ett skämt? Prank`??

Nej, tyvärr inte, det är faktiskt alldeles sant. Tjejen jag pratade med sa att de inte hade någon support för mobiltelefoner och "sånt" utan bara för windows. Jag försökte verkligen att få hjälp under lång tid. Inte var jag irriterad heller, jag lovar, jag var mycket tålmodig i min strävan efter att få hjälp.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-12-29 18:54

Du skulle begärt att få prata med någon annan som visste vad den pratade om...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-01-07 21:46

Grafithelvetet som är så satans långsam på att byta ut en hårddisk i en Mac mini. Lämnade in den på måndagen efter jul. Det skulle ta en dag (sa en kille som inte hade riktigt med koll). Den kommer förmodligen komma nu på måndag, satans segas....

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-01-08 08:36

Skitsur på alla arbetsgivare som inte meddelar att tjänsten är tillsatt. Jag får då i alla fall inga bra intryck från dessa företag. Lite respekt vill man ändå ha, fast man står där med mössan i handen.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2011-01-09 13:21

Jag är *riktigt* sur på Apple/Tre kombinationen - även om jag normalt sett gillar dem. SEX VECKORS leveranstid på en ny iPhone4, efter att jag tappade min så den vattenfylldes (något som jag OCKSÅ är sur på...). Sitter med ett android-helvete från HTC som är så laggigt så man dör.

Jaha! Så är nötterna på ClasOhlson i farten igen. Var inne och skulle ha en USB-micro USB för att jailbreaka min ATV. Jag går in och letar lite men hittar inte, ber killen om hjälp och jag får kabeln. Har lite bråttom och är inte så noga med att kolla, när jag kommer hem och öppnar förpackningen och ska peta in sladden är det givetvis en MiniUSB jag har fått. Nu blir det till att åka hela vägen ner till stan igen, jag orkar fan inte!!!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-01-13 17:33
Ursprungligen av PeeMaN:

Jaha! Så är nötterna på ClasOhlson i farten igen. Var inne och skulle ha en USB-micro USB för att jailbreaka min ATV. Jag går in och letar lite men hittar inte, ber killen om hjälp och jag får kabeln. Har lite bråttom och är inte så noga med att kolla, när jag kommer hem och öppnar förpackningen och ska peta in sladden är det givetvis en MiniUSB jag har fått. Nu blir det till att åka hela vägen ner till stan igen, jag orkar fan inte!!!

Beställ online och se på några filmer till den kommer fram

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-13 20:04

Jag simmade 2km ikväll, problemet var bara att jag var tvungen att riva av mig simglasögonen efter bara två längder och sedan simma i blindo. Vardör? Jo, folk är f-n inte vackra under vattnet.... Det får bli längdlagg imorgon istället!

P.s. Jo men visst, själv ser jag ut som en gud

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-01-14 21:24

Jag blir så förbannad över en jävla skitgrej, inte fan blir det bättre när jag vet att det är en skitgrej också...

Har bytt stad och bostad, (inneboende i ett stort hus). Jag har tagit med mig min Mac Mini och kopplat upp min Time Capsule och Airport Express så det ska finnas bra nätverk i hela huset. Bredbandsväxlaren sitter i källaren så TC är inkopplad där den står, problemet är att i källaren (där för övrigt Mac Minin också står) är det bara betongväggar. Detta gör att jag har på en 100 mbit/s-lina inte mer än 2-3 mbit/s på Mac Minin. I köket på övervåningen har jag dock 60 mbit/s och där har jag fan inte användning för det.

Kan någon förklara för mig varför man bygger tvåvåningshus med betongväggar !?!

Ursprungligen av livi:

Jag blir så förbannad över en jävla skitgrej, inte fan blir det bättre när jag vet att det är en skitgrej också...

Har bytt stad och bostad, (inneboende i ett stort hus). Jag har tagit med mig min Mac Mini och kopplat upp min Time Capsule och Airport Express så det ska finnas bra nätverk i hela huset. Bredbandsväxlaren sitter i källaren så TC är inkopplad där den står, problemet är att i källaren (där för övrigt Mac Minin också står) är det bara betongväggar. Detta gör att jag har på en 100 mbit/s-lina inte mer än 2-3 mbit/s på Mac Minin. I köket på övervåningen har jag dock 60 mbit/s och där har jag fan inte användning för det.

Kan någon förklara för mig varför man bygger tvåvåningshus med betongväggar !?!

Dra kabel till en TC, ren idioti att köra trådlöst om man inte måste.

Varför? För att man kan!
Betong är rent byggnadsmässigt faktiskt ett sketbra material.
Radiomässigt och ur miljösynpunkt är den mindre bra.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-01-14 22:34

Jo huset står stabilt;) jo tänkte jag skulle ge mig på det men det är ett stort hus;)

Den 22:a december var inte min bästa dag. Kom ner i köket på morgonen. Tyckte det var kallt. Pannan stod på 33 grader. Den borde stå på minst 52 grader. Det är -23 grader ute. Det visar sig att fjärrvärmen i hela stan har lagt av. Går ut till bilen för att köra till jobbet. Min 2 år gamla Toyota Avensis har krånglat lite veckorna innan så utan större förvåning upptäcker jag att fanskapet ligger för döden och får bärgas. Efter 2 veckor lyckas Toyota konstatera att hela databoxen (hur kan auto-korrigering få "databoxen" till "fataburen"?) brunnit upp. Tur att man har garanti, låter dyrt. Senare på kvällen ska jag efter att ha terroriserats hela dagen av kunder, kollegor, leverantörer och barn titta lite på tv, bara för att notera att digitalboxen har dött.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-01-16 17:24

Dra åt helvete med dessa stans fem minuter övertid i matchen och så blir det nå jävla flipperkula till 1-1.

Dra åt helvete vad irriterande...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-01-16 19:05

Så jä.la trött på all reklam skit i tv.

Särskilt comhems dyngreklam ,dom där 2 kärringarna står mig upp i halsen med sitt bredbandsskit stänger alltid av när dom dyker upp.

dom är där jämt och ständigt fan vad irreterande.

skulle gladligen betala stora summor för att bara slippa dom i rutan.

samtidigt suger comhems bredband fett.

nej fram med reklamfria tv-kanaler, och betala eran tvavgift så vi kan åtminstone ha kvar ettan och tvåan reklamfri ett tag.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-04-17 00:39
Ursprungligen av CUBEIS:

Så jä.la trött på all reklam skit i tv.

Plockar fram detta inlägg från ett par månader sedan.

Jag är oerhört mätt på TV-reklam. Jag vet inte om det är inbillning men bio-reklamen förr hade ju i alla fall viss humor ofta. Det mesta av den TV-reklam som gör numera är däremot så tråkig att tiden stannar. Jag tänker fr.a. på telefoni/bredband och hygienartiklar. Fullständigt olidligt.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-01-16 22:28

Detta gör mig förbannad (jag är hundmänniska) och är en stor anledning till att, för min del, aldrig betala någon tv-avgift: Rasande – över nya hundsåpan
Vill jag sponsra sådan skit skaffar jag TV och köper något paket med skitkanaler (gillar inte 3:an,5:an och allt vad de heter heller, mycket pga reklamen jämt och ständigt, men mest för all skit de prompt skall sända).

3:an och Femman är så fulla med avskrädes-TV att man häpnar
Sjukligt överviktiga människor plågas i rutan av Fitnesscoacher...
"Ullared" - sjukt fläskig korkad familj shoppar loss på ett riktigt WhiteTrashställe.
En massa psykfall sätts inlåsta i 100 dagar och så filmar man när de pökar i kolmörker?!
En hjärnskadad blondin med hobby att göra snörpyssel är överallt i ALLA kanaler.

Drakfot - håller med.
Väljer mer och mer vad jag ser.

För bättre TV (inte 1000% bra) rekommenderas att välja lite av BBC's kanaler
BBC Knowledge t ex, som discovery men inte lika hysterisk

Ursprungligen av Goflorp:

3:an och Femman är så fulla med avskrädes-TV att man häpnar
Sjukligt överviktiga människor plågas i rutan av Fitnesscoacher...
"Ullared" - sjukt fläskig korkad familj shoppar loss på ett riktigt WhiteTrashställe.
En massa psykfall sätts inlåsta i 100 dagar och så filmar man när de pökar i kolmörker?!
En hjärnskadad blondin med hobby att göra snörpyssel är överallt i ALLA kanaler.

Drakfot - håller med.
Väljer mer och mer vad jag ser.

För bättre TV (inte 1000% bra) rekommenderas att välja lite av BBC's kanaler
BBC Knowledge t ex, som discovery men inte lika hysterisk

TV4 fakta är jävligt bra också.... om man kollar om nätterna då de inte visar Cops och skit utan faktiskt riktigt bra dokumentärer och grejjor!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-21 10:41

Det blir inte bättre än cops, roadwars eller S.W.A.T! It saves my nights...

Jag är sur och grälsjuk av ingen större anledning alls men så läser jag Goflorps inlägg om BBC Knowledge och övriga BBC kanaler och blev på bättre humör... Skit också...:)

Signalfel och försenat tåg mot Stockholm. SJ är sig likt, och man blir alltid lika arg!

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Signalfel och försenat tåg mot Stockholm. SJ är sig likt, och man blir alltid lika arg!

Det kunde vart värre, du kunde vart Schweizare på besök i Sverige under den här vintern.
Schweiziska tåg är legendariska med att hålla tiden, OM de är försenade så är det med ngn minut...
Hört att de ber så ytterst mycket om ursäkt för det.

Tänk dig en Scweizare här då... han hade väl "Ballistisk gegen" eller något

Ursprungligen av Goflorp:

Det kunde vart värre, du kunde vart Schweizare på besök i Sverige under den här vintern.
Schweiziska tåg är legendariska med att hålla tiden, OM de är försenade så är det med ngn minut...
Hört att de ber så ytterst mycket om ursäkt för det.

Tänk dig en Scweizare här då... han hade väl "Ballistisk gegen" eller något

En svensk journalist åkte igenom Kina med tåg, upp i och ner i berg. 24h lång resa, tåget avgick på angiven tid och ankom på angiven tid. Händer aldrig i Sverige.

Ursprungligen av wilhelmsson:

En svensk journalist åkte igenom Kina med tåg, upp i och ner i berg. 24h lång resa, tåget avgick på angiven tid och ankom på angiven tid. Händer aldrig i Sverige.

Nej, så är det när man inte håller efter spår, signalsystem och vagnar. Då går grejjor sönder och tidtabeller havererar.

Ursprungligen av wilhelmsson:

En svensk journalist åkte igenom Kina med tåg, upp i och ner i berg. 24h lång resa, tåget avgick på angiven tid och ankom på angiven tid. Händer aldrig i Sverige.

För att i Sverige går inte tågen upp och ner i berg!

Glömde en snusdosa på ett ställe i stan när jag var på dejt! FAN va sur jag blir. Nyöppnad var den också! 31 spänn åt helvete!

STF Fridhemsplan har BBC World News, men inte CNN. Vad är det för jävla stil!?

Och BBC World News sänder inte ens några riktiga nyheter just nu.

Bevaka tråden