Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple borde ta bort airport extreme och airport express!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple borde ta bort airport extreme och airport express! Apple borde utveckla en ny produkt som har samma funktioner som en Airport Extreme samt lägga till funktionen att lyssna på trådlös musik. Detta borde dom få in i storleken av en airport express eller mindre... Detta borde vara super lätt? Hur kan Apple inte redan tänkt på detta? Skummt...

Dom vill väl tjäna pengar som alla andra skulle jag tro. Blev det ingen Express idag då?

  • Avstängd
  • 2011-01-06 19:18

Ja, en mindre och bara en produkt håller jag med om, men vadå lyssna på trådlös musik, gör just det på expressarna jag har?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-06 19:54

Ja, dom båda känns lite daterade, det behövs något bättre. Vi vill ha AirPlay men vi vill även ha dubbla band och möjligheten att köra vissa datorer via kabel som i Extreme.

Jag var länge sugen på en TimeCapsule tills jag började jobba som Mac-tekniker och såg hur ofta den gick sönder, maskinen som är byggd för att man ska lita på den är Apples mest opålitliga.

Det dom borde fixa är att man kan koppla in en HD i den.. Samt det ni har skrivit.
Asså kom det nya produkter idag?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-06 21:07

Varför denna irritation? Det är väl bra att det finns olika produkter för olika ändamål, alls vill ju inte åstadkomma samma sak. Vill du ha en router och kunna koppla på en disk? Köp APE eller TC. Behöver du inte detta utan bara kunna nyttja AirPlay? Köp en AE. Behöver du båda funktionerna? Köp båda eller skippa AE och köp en ATV2 istället och få AirPlay samt mycket mer. Att Apple splittrar funktionaliteten är ju inte konstigt, de vill ju också tjäna pengar.

No big deal.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-06 21:23

Jo, men ATV2 är ju inte ett alternativ för oss som inte har någon tv. en AE med dubbla band är inte för mycket begärt, jag vill kunna köra mina nya och äldre datorer och iPhone på samma nätverk utan att behöva gå ner till den lägre hastigheten med dom datorer som klara att surfa snabbare.

HÅller med Fexxe... Det är så sjukt lätt för dom att lägga in den funktionen, usb utaget är ju redan där

Senast redigerat 2011-01-06 21:34
1
Bevaka tråden