Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1,8 miljoner besökare på 99mac under 2010

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-01-03 14:42
Ursprungligen av ;:

Visst är det fart på intresset och utvecklingen för Apple.
Inte för att jag vill vara någon glädjedödare eller är missnöjd på något sätt men vad menas med "helt unika"? Om jag har gjort 50 besök under året, räknas jag då som 50 unika? I så fall måste jag ju vara superunik

Ursprungligen av per s:

Visst är det fart på intresset och utvecklingen för Apple.
Inte för att jag vill vara någon glädjedödare eller är missnöjd på något sätt men vad menas med "helt unika"? Om jag har gjort 50 besök under året, räknas jag då som 50 unika? I så fall måste jag ju vara superunik

Nä om du gjort 50 besök så räknas du som 1 unik besökare med 50 besök. Dessutom har du troligen gjort runt 180 sidvisningar för i snitt klickar man runt på 3-4 sidor varje gång man kommer tillbaka. Många begrepp inom webbstatistiken

Vi har 3:e partsverktyg som grund för alla mätningar (och även SIS-Index och Kia-Index statistik).

Ursprungligen av Björnström:

Nä om du gjort 50 besök så räknas du som 1 unik besökare med 50 besök.

Det där stämmer bara om per s har gjort alla sina 50 besök under en och samma vecka väl? Om han däremot har gjort ett besök per vecka så räknas han som unik varje gång. Eller har jag uppfattat statistiken fel i Google Analytics?

I vilket fall som helst så är det kul att 99.se växer. Grattis!

/Per, nybliven mac-användare

Ursprungligen av Per Eskilsson:

Det där stämmer bara om per s har gjort alla sina 50 besök under en och samma vecka väl? Om han däremot har gjort ett besök per vecka så räknas han som unik varje gång. Eller har jag uppfattat statistiken fel i Google Analytics?

I vilket fall som helst så är det kul att 99.se växer. Grattis!

/Per, nybliven mac-användare

Bra fråga - jag läste på Google Analytics sida:
Google Analytics Blog: "Absolute Unique Visitors" versus "New and Returning"

Enligt den där förklaringen tycker jag inte ditt resonemang verkar stämma - eller missförstår jag Analytics?

  • Medlem
  • 2011-01-03 17:52

Oj, nu blev jag imponerad men känner mig inte så unik längre.

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2011-01-04 11:16

Tufft, får hoppas på ett mer lukrativt 2011 då. Sikta på 2,5 miljon!

1
Bevaka tråden