Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Inlägg #119 och #120 har flyttats hit från en annan tråd. Även om det är i Loungen, så tycker jag att det är lite onödigt att ha två trådar med exakt samma inriktning.

/Mod

  • Oregistrerad
  • 2010-12-06 19:16
Ursprungligen av Björnström:

Låter hemskt - har varit med om "liknande" situationer där man knappt vet var man ska börja. Sjukt jobbigt

tack. lagen om all jävlighet säger ju att sådant sak hända när man INTE har sin backup igång. Jag har ett SAN, jag kör BackupExec och gör allt rätt. Har kodat som en tok senaste månaden - massa nya funktioner och har inte haft tid att fixa backuproboten och så händer detta (Såklart)

Får se om PhotoRec kan rädda mig annars vettefan vad jag gör. Tur att databasen inte försvann iaf. även om det faktiskt inte hade varit hela världen då php kod inte ligger i databaser.

  • Oregistrerad
  • 2010-12-07 12:22

Svarar på mitt eget inlägg. Har suttit halva natten och konstaterat att undelete med vmware är ännu värre än med bara linux och äckliga ext3-4.

Inga php gick att rädda, runt 400 timmars jobb är borta. Som tur va är databasen räddad, men det hjälper inte så mycket när mesta delen av logik ligger i kod.. Nu har jag dessutom en nyare databas än jag har kod, vilket inte heller är en optimal situation.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-06 20:33

Ja då är det min tur att bikta mig i denna misärens del av forumet. Vaknade idag med en positiv känsla, detta trots att min kära Newcastle (Premier League) förlorade i helgen med 3-1 mot WBA vilket hade kunnat vara anledningen till varför allt är åt helvete. Men sådant händer tänker jag bara att bryta ihop och komma igen.

Men efter en liten tids surfande så kommer jag in på favoritforum nummer två, newcastles på svenskafans.com. Vad får jag då se, jo de idioterna har sparkat tränare! Nu skulle jag kunna skriva om hur idiotiskt det är men det skulle innebära att jag skulle gå igenom deras historia några tiotalår backåt i tiden så det skiter jag i.

MEN HUR SOM HAVER ÄR JAG RIKTIGT FÖRBANNAD!

Ursprungligen av livi:

Ja då är det min tur att bikta mig i denna misärens del av forumet. Vaknade idag med en positiv känsla, detta trots att min kära Newcastle (Premier League) förlorade i helgen med 3-1 mot WBA vilket hade kunnat vara anledningen till varför allt är åt helvete. Men sådant händer tänker jag bara att bryta ihop och komma igen.

Jag var i Newcastle förra helgen och hejade när Carroll gjorde 1-0 mot Chelsea!!
Football weeekend in Manchester and Newcastle | Facebook

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-06 21:09

och inte bjöd du med moi

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-12-06 22:51

Bokat tvättid, ingen hade snott min tid som tur var. Föregående hade städat bra FÖRUTOM facket för sköljmedel. Det fanns rester av den gula (i mitt tycke) illaluktande gula klibbiga vätskan. Nåväl, det var ju bara att rengöra så gott det gick MEN doften har fastnat i fingrarna, trots ihärdigt skrubbande.

Jag blev lite sur igår när jag fått leverans av min iPad.
Det tog 10min efter att min fru kom hem så hade hon lagt beslag på den (1min efter att hon upptäckte den).

Det blir nog till att köpa en till..

Fick en ny iPhone 4 idag då min gamla iPhones baksida hade börjat glappa. Tänkte att det skulle bli en perfekt dag, gick på bio. Kom hem för en stund sedan och skulle synka tillbaka allt till telefonen. Då inser jag att jag gjort ett riktigt noobfel och inte gjort någon backup sedan jag ominstallerade min Mac. Alla foton, videor, highscores, SMS och MMS sedan 2008 är bortblåsta... Fast jag är nog mer ledsen än sur.

  • Oregistrerad
  • 2010-12-09 08:46
Ursprungligen av Capeman:

Fick en ny iPhone 4 idag då min gamla iPhones baksida hade börjat glappa. Tänkte att det skulle bli en perfekt dag, gick på bio. Kom hem för en stund sedan och skulle synka tillbaka allt till telefonen. Då inser jag att jag gjort ett riktigt noobfel och inte gjort någon backup sedan jag ominstallerade min Mac. Alla foton, videor, highscores, SMS och MMS sedan 2008 är bortblåsta... Fast jag är nog mer ledsen än sur.

Oh noo!!!! Jag som blev sur på att jag tappade två månaders programmering, en skitsak jämfört med det du drabbats av. Jag lider verkligen med dig. Kan du inte snabbt som ögat försöka få kontakt med dom som fått luren. Har du tur så har dom inte gjort något med den ännu.

Ursprungligen av studiox:

Oh noo!!!! Jag som blev sur på att jag tappade två månaders programmering, en skitsak jämfört med det du drabbats av. Jag lider verkligen med dig. Kan du inte snabbt som ögat försöka få kontakt med dom som fått luren. Har du tur så har dom inte gjort något med den ännu.

Tack för sympatierna! Såg ditt inlägg lite sent, men det borde jag förstås ha gjort. Fast jag är tveksam till att Anovo hade velat/kunnat göra något åt det. Nu har jag släppt det och gått vidare, ingen idé att gråta över spilld mjölk, men just DÅ gjorde jag det...

Jag satt två dagar med huvudvärk på Verksamt.se och försökte starta en egen firma, det tog extra tid för man behövde passa några telefon-tider och fråga om moms-satser etc.. bara e-legitimationen, jesus. Det måste vara gjort för att få folk teknik-rädda, fyllda med agressioner och frustration och sitta i telefonköer.

SEN när alla djävla sidor är klara så trycker man på signera och skicka in, och får en blank sida?
Efter en timma i teknisk support kommer de fram till att jag ska ringa skatteverket och fråga om jag kan skriva ut den sidan som ska skickas in på verksamt rakt av. Människorna bakom sidan har inte lagt till nån "spara som pdf"-knapp så jag kan ta med mig uppgifterna.

Ringer till skatteverket som säger "i och med att det inte fungerar så återstår det bara att fylla i blanketten 2046 med uppgifterna och skicka in.
Du har redan uppgifterna så det tar nog bara 10minuter.. ja tio minuter, utskrifter, underskrifter, kopiering, kuvert, gå till "post-kontor" frimärken... Jag vart sur.

Men nu har jag i alla fall skickat in det, inte lika lätt om fötterna som jag varit om jag bara hade fått en bekräftelse..men ändå.
Kan man säga att man har ett företag nu?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-12-16 11:38
Ursprungligen av klarabara:

Kan man säga att man har ett företag nu?

Grattis!

  • Oregistrerad
  • 2010-12-17 21:05
Ursprungligen av klarabara:

Men nu har jag i alla fall skickat in det, inte lika lätt om fötterna som jag varit om jag bara hade fått en bekräftelse..men ändå.
Kan man säga att man har ett företag nu?

Farsan råkade ut för något liknande. Kommer inte ihåg vad han skulle fylla i men deras skitsystem fungerade inte på mac just då. Alla uppgifterna försvann, skitmyndighet.

Roligt att du ska bli medlem i vår lilla klubb (egen företagare) - Vad ska du göra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-16 22:33

Min flight till UK imorgon bitti är inställd och hustrun som skulle flugit hem från Bryssel ikväll är strandad i snön, jag har varit ensam-pappa med 3 kottar i 4 dagar nu och måste få komma bort en stund... till råga på allt så laggar formuet sönder mitt telefontangentbord. Satan i gatan, jag får ta och trösta mig med ett spontaninköp av elektronik... AppleTV blir bra det

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-12-18 20:28

Inbrott hos damens mormor medans vi var borta några timmar idag, man blir ju mindre glad på dessa idioter som bestämt skall fortsätta vistas på denna planet. Bunta ihop, gräv ner och glöm bort säger jag.
Som tur är så tar hon det väldigt bra, anmälan gjorts och polis varit på plats, imorgon kommer krimtek för att leta fingeravtryck mm.

Ursprungligen av Drakfot:

Inbrott hos damens mormor medans vi var borta några timmar idag, man blir ju mindre glad på dessa idioter som bestämt skall fortsätta vistas på denna planet. Bunta ihop, gräv ner och glöm bort säger jag.
Som tur är så tar hon det väldigt bra, anmälan gjorts och polis varit på plats, imorgon kommer krimtek för att leta fingeravtryck mm.

Hur blev det här?
Vad blev stulet? Bara det inte var en massa oersättligt.... moderna saker går ju alltid att ersätta, värre med gamla saker..
Resten är liksom bara "plåt och försäkringsboag" som min bror sa när jag voltat en bil (Är du hel? Ja! Bra, rester är bara ...)

jag ramlade på odengatan, tjockt med is. bröt av en bit av armbågen. spenderat större delen av natten på akuten.
gipsad. i tre veckor. koda två hemsidor med en hand? :/

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-12-19 09:12
Ursprungligen av klarabara:

jag ramlade på odengatan, tjockt med is. bröt av en bit av armbågen. spenderat större delen av natten på akuten.
gipsad. i tre veckor. koda två hemsidor med en hand? :/

Argh! =(
Har du gips från axeln ner till handleden så att säga?

Ursprungligen av klarabara:

jag ramlade på odengatan, tjockt med is. bröt av en bit av armbågen. spenderat större delen av natten på akuten.
gipsad. i tre veckor. koda två hemsidor med en hand? :/

Aj! Stackars dig.
Allt blir ju ett helvete i tre vkr med gips.

  • Oregistrerad
  • 2010-12-19 12:55
Ursprungligen av klarabara:

jag ramlade på odengatan, tjockt med is. bröt av en bit av armbågen. spenderat större delen av natten på akuten.
gipsad. i tre veckor. koda två hemsidor med en hand? :/

Stockholm är helt livsfarligt, att skotta trottoarer gör man ju bara runt centralen känns det som ibland. Har haft kontor i vasastan rätt många år och det är samma sak varje år - dom hinner inte köra undan snön så när 50.000 fötter trampar på snön så blir det till ett tjockt täcke is på natten, sen kommer nysnö och det blir livsfarligt och gå. för några år sen trillade jag FYRA ggr på väg till jobbet, då gick jag ändå jävligt långsamt.. skitstad.

Gips är ju inge vidare. vill du låna en hand?

ja. livet blev just lite komplicerat.....

Clas Ohlson har broddar som är skitbra!
Gummigrej, med dubb under, fästs på dojorna på nolltajm.

På vår gata är det 5cm polerad blankis, nu med 5cm snö över.
Inte ens Bosse (hunden) klarar stå på det!

  • Oregistrerad
  • 2010-12-19 13:50

Broddar? Jag är väl inte någon jävla kärring heller

Tyckte det var gubbigt tills jag provade.

Vi pratar svart blankis... Skridskoföre.

jag hade mina ordentliga vandringskängor på mig... borde haft broddar med.. jag kom väldigt lindrigt undan egentligen... att falla så är fan livsfarligt. kommer vara mkt hemma nu...ingen inkomst på tre veckor suger...må det läka väl för jag kan inte stå i disken med instabil armbåge...

Nu är jag lite irriterad. Visserligen över en småsak jämfört med vad som hände med klarabara, men ändå.

Köpte en rakkniv på Tradera förra veckan, en Erik Anton Berg, som kom i fredags. Trodde jag. När jag idag skulle börja slipa den så upptäcker jag att säljaren har skickat fel kniv!

Jag har precis skickat iväg ett mail till säljaren, hoppas att det löser sig och att jag får min kniv.

Götet hade haft lite problem med sådant såg jag på nyheterna...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-12-27 10:18

Har precis pratat i den stora vita telefonen =( (spytt)
Nu blir jag irriterad, hade sett fram emot en snabb vecka så att man kunde njuta av ledigheten nästa vecka :/

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-12-27 12:20

Har sett något hemskt, ungdomar spottar inomhus! Har sett flera som spottar på golven inne på affärer och gallerior, är det någon ny hipp trend?

Bevaka tråden