Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern skärm fungerar inte efter uppdatering till 10.6.5

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-11-30 00:46

Testade med en annan adapter nu, och det funkar! Helt klart skumt, men då känns det ju iaf mer värt att gå och köpa en ny för 300:-

Adaptern jag testade med var en mdp->dp + dp->dvi som jag hittade på jobbet.

Testade för övrigt innan med exakt samma adapter och kabel som funkar med frugans skärm, utan resultat.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-19 21:00

Jag tror det än nog fel på grafik drivisar i 10.6.5 och hur du kopplar in externa skärmen. Förmodligen är det det som är felet men svårt att veta exakt vad det är.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-25 00:16

Nu är jag ingen expert på DHCP och externa skärmar men kan det vara så att din skärm inte stödjer DHCP signalen och Apple kräver det i 10.6.5? Som jag sa så vet jag inte vad det kan bero på men någon kombination av signal/upplösning/kabeladaper som inte fungerar med din skärm och 10.6.5.

//Rob

  • Medlem
  • 2010-11-25 02:46

TS, har du föresten varit i kontakt med skärmtillverkaren och hört om de fått in fler sådana rapporter om felet du beskriver? De kanske har en lösning till dig.

  • Medlem
  • 2010-11-30 00:59

Härligt att det löste sig för dig! Trägen vinner.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-11-30 01:08
Ursprungligen av Korsriddaren:

Härligt att det löste sig för dig! Trägen vinner.

Javisst. Fast lite otillfredsställande är det ju att inte veta varför det inte funkar med samma adapter och kabel som förut. Datanörd som man är vill man ju ha koll på läget.

Hur som helst vill jag tacka alla för hjälpen! Det här forumet är awesome.

Bevaka tråden