Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har ni sett en obegriplig dialogruta?

Tråden skapades och har fått 880 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2010-05-14 10:18

Om man kopplar in en SE Vivaz till sin Mac kan man mötas av detta solklara meddelande:

  • Medlem
  • 2010-06-01 22:35

Är inte nothing nothing?

Ursprungligen av Script Debugger 4.5:

object, list of objects or nothing förväntades, nothing togs emot.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-10-22 09:52

"...3 av Java..."

Nästa uppdatering kanske blir 4 av Te

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-10-30 10:19
Ursprungligen av Niks:

"...3 av Java..."

Nästa uppdatering kanske blir 4 av Te

Den var väl inte obegriplig. Det är tredje uppgraderingen av Java för Mac OS 10.6. Bra att veta att det finns två sedan tidigare.
Ett flertal rutor i denna tråd är inte speciellt konstiga. Bla inlägg #204 Objectionable "offending good taste, manners, etiquette, propriety, etc.; offensive: objectionable behavior."

Ursprungligen av MatsOlov:

Den var väl inte obegriplig. Det är tredje uppgraderingen av Java för Mac OS 10.6. Bra att veta att det finns två sedan tidigare.
Ett flertal rutor i denna tråd är inte speciellt konstiga. Bla inlägg #204 Objectionable "offending good taste, manners, etiquette, propriety, etc.; offensive: objectionable behavior."

Fast den jag har i inlägg #204 är lite konstig för vad den säger är att appen(Opera browsern) innehåller allt detta "questionable content" fast egentligen borde det vara att den ger tillgång till internet som är den verkliga källan till sådant innehåll. Opera är liksom Safari bara ett verktyg.

Däremot håller jag med dig om ovanstående inlägg. Det är ingen konstig dialogruta utan bara en slump att inläggsförfattaren uppfattat rutan som en ordlek

jag fick den här idag när jag skulle kolla en youtube länk

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-10-30 10:51

Det är en tolkningsfråga och i mitt tycke inge obegriplig dialogruta, liksom inlägg #221. Nåja nog om detta.

Skulle säga att denna kvalificerar. Kanske inte obegriplig men aningen knäpp, det går nämligen inte att klicka på "Update now".

Någon dag senare dyker den upp igen med den skilladen att det då GÅR att klicka på "Update now". Adobe må ha uppdaterat Air ett flertal gånger men de verkar ännu inte ha fixat denna underlighet...

Edit: jag har iofs aldrig riktigt läst vad som står men om meningen är att jag manuellt ska avsluta programmet innan jag klickar på Update now så är detta ändå något som måste fixa sig självt nästa gång rutan dyker upp för då är det bara att köra - även om Bamboo dock är igång...

Edit: Startade just om Mac'en o då dök ruta nummer två upp. Vad 17 ska den första vara bra för? Vid närmare eftertanke är det nog så att skälet till att jag får nr2 just vid uppstarten är att det aktuella programmet inte gått igång än.

Långt versionsnummer iaf...

Senast redigerat 2010-11-19 19:28
Ursprungligen av millgard:

...bild...

Förklara gärna. Det enda obegripliga för mig med bilden är att jag inte fattar varför den är obegriplig

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-11-22 18:34
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Förklara gärna. Det enda obegripliga för mig med bilden är att jag inte fattar varför den är obegriplig

Att det står Avbryt istället för Avsluta?

  • Oregistrerad
  • 2010-11-22 20:57
Ursprungligen av kenjon:

Att det står Avbryt istället för Avsluta?

Avbryt betyder att "nej, den här operationen vill jag inte slutföra, men gör gärna resten av operationerna"

Avsluta betyder "dra åt helvete, jag ger upp, avsluta skiten"

  • Oregistrerad
  • 2010-11-21 22:47

Installera rosetta var inte så lätt, resulterade i ett "par" programuppdateringar.. Varje gång jag klickade på "installera" kom en ny

Ursprungligen av studiox:

Installera rosetta var inte så lätt, resulterade i ett "par" programuppdateringar.. Varje gång jag klickade på "installera" kom en ny

Yikes!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2010-11-23 09:21

Och egentligen skulle knappen hetat "Slutför" dvs, bra, allt är klart, du stänga ner dig, ditt jobb är klart.

Den här är lite kul...

En sån där "scan-tjänst" på nätet som hävdar att ens dator minsann är såååå infekterad med massa goa virus.

Alla rutor gör sitt bästa för att se ut som på windows, filer som heter "Windows32Exe.DLL" är skadade osv...

När man får upp sånt, på en iPhone... då garvar manen stund...

  • Oregistrerad
  • 2010-11-27 12:54
Ursprungligen av Goflorp:

Den här är lite kul...

En sån där "scan-tjänst" på nätet som hävdar att ens dator minsann är såååå infekterad med massa goa virus.

Alla rutor gör sitt bästa för att se ut som på windows, filer som heter "Windows32Exe.DLL" är skadade osv...

När man får upp sånt, på en iPhone... då garvar manen stund...

Hehe, ja, jag tog en skärmdump på den också på min mac.. Det är extra roligt att den "skannar C:" och hittar en massa filer...

Segmenterat...

Jag öppnade ett dokument med Illustrator och fick den här i nyllet.

Precis när jag dragit igång Dropbox efter en längre jobbresa (och därmed kraftigt uppdaterad dropboxmapp) så var uppkopplingen initialt rätt risig. Därav nedanstående uppmaning i menyn!

(Undrar förresten var mina extra 500 MB tagit vägen som man skulle få efter ha fått referenser från ny användare)

Ursprungligen av johan_tanying:

Precis när jag dragit igång Dropbox efter en längre jobbresa (och därmed kraftigt uppdaterad dropboxmapp) så var uppkopplingen initialt rätt risig. Därav nedanstående uppmaning i menyn!

(Undrar förresten var mina extra 500 MB tagit vägen som man skulle få efter ha fått referenser från ny användare)

Haha, den var ju skitskön!

  • Oregistrerad
  • 2011-04-13 12:46
Ursprungligen av johan_tanying:

Precis när jag dragit igång Dropbox efter en längre jobbresa (och därmed kraftigt uppdaterad dropboxmapp) så var uppkopplingen initialt rätt risig. Därav nedanstående uppmaning i menyn!

(Undrar förresten var mina extra 500 MB tagit vägen som man skulle få efter ha fått referenser från ny användare)

Den där är ju inte alls obegriplig utan väldigt begriplig På tal om Snickers så skickade alltid Cyberphoto med en snickers om man beställde någon pryl av dom (förr iaf) - Trevligt när man fick sin nya dyra kamera och man kunde tugga på en snickers medans man läste manualen

JotForm · My Forms som i övrigt är en trevlig bekantskap, speciellt som man kan låta folk ladda upp dokument direkt till ens Dropbox, gjorde mig lite full i skratt med denna dialogruta.

För är det något jag har så är det former och jag vill absolut inte ha fler

Till deras försvar ska sägas att de har försökt göra sajten på många språk och ber folk att hjälpa till att rätta språkfel.

@johan_tanying ang Dropbox ref-utrymme. Klicka på "Launch Dropbox website" Under Account -> Referral status kan du se vilka som använt din länk, och statusen dvs om de har fullföljt stegen. Där ska även stå hur mycket du fått för hur många referrrals. har det blivit fel så kontaktat Dropbox, de brukar vara hyggliga att rätta till saker.

Senast redigerat 2011-04-13 16:37
  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-04-13 16:30
Ursprungligen av macwitty:

JotForm · My Forms som i övrigt är en trevlig bekantskap, speciellt som man kan låta folk ladda upp dokument direkt till ens Dropbox, gjorde mig lite full i skratt med denna dialogruta.
För är det något jag har så är det former och jag vill absolut inte fler
Till deras försvar ska sägas att de har försökt göra sajten på många språk och ber folk att hjälpa till att rätta språkfel.

Tog en titt. Enda sättet att rätta till de svenska språkfelen är rm -rf * och börja om från början.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-04-23 12:16

Ha, ha, det blev en liten logisk kullerbytta i den nya 99mac-appen för iphone

Det klassiska, på frågan "Vill du avbryta" blir det rätt om jag svarar "Fortsätt" för "Avbryt" betyder att jag avbryter avbrytandet....

En petitess så jag iddes inte lägga den i feedbacktråden, den passar bättre här, eller?

  • Oregistrerad
  • 2011-04-23 13:28
Ursprungligen av IngoX:

Ha, ha, det blev en liten logisk kullerbytta i den nya 99mac-appen för iphone

Det klassiska, på frågan "Vill du avbryta" blir det rätt om jag svarar "Fortsätt" för "Avbryt" betyder att jag avbryter avbrytandet....

En petitess så jag iddes inte lägga den i feedbacktråden, den passar bättre här, eller?

Tror det är lata programmerare (Inte 99 alltså) som bara erbjuder "Cancel" eller "Continue" som alternativ. Det ska naturligtvis, även på engelska vara "Yes" eller "No"

  • Medlem
  • 2011-04-23 23:41

Fast med en snyggare formuletad fråga kan man göra valet tydligare med de givna förutsättningarna, typ "Är du säker på att du vill lämna xxx?"

Jag försöker nedgradera en iMac från Lion till Snow Leopard.
Dubbelklickar installeraren på SL DVD.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-31 21:38

Ja man hajar ju till, men när man läser om en gång till så är det ju faktiskt helt korrekt formulerat.

Och det handlar inte om någon extremt framtida version av Mac OS X. Programmet "Installera Mac OS X.app" har versionsnummer 23.1.1 på min Leopard 10.6.3-skiva. På Lion 10.7.0-avbilden heter programmet "Installera Mac OS X Lion.app" versionsnr 1.0.4

Men det är klart, den riktigt ambitiöse dialogruteförfattaren kunde skriva: "Du kan inte starta programmet för att installera Mac OS X 10.6 på en dator som redan startat upp i Mac OS X 10.7. Du får istället använda installations-DVD:n för Mac OS X 10.6 som startskiva och sedan formatera om hårddisken och därefter installera 10.6 (om du inte kan återställa från en klon av tidigare system)"

men det blev ju inte ett dugg bättre det heller... det är nog ett hopplöst jobb att vara dialogruteförfattare

Firefox 6 är lite hemlighetsfull...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-15 17:53

Preview i Lion har det inte lätt…

Bevaka tråden