Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hotmail virus i Mail??

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

För att klargöra lite fakta om min dator har jag SL 10,6,4 på min MBP 17" tidig sommar 2010. Senaste uppdateringarna gjorda!

Har kopplat 3 mail konton till Mail,
1 Hotmail
1 Gmail
1 konto från one.com

Det har börjat trilla in 20 tal mail från postmaster@mail.hotmail.com.

Vad har jag gjort för fel? Varför skickar min hotmail massor med spam och hur motverkar jag detta?

Tack på förhand

Wilhelmsson

  • Oregistrerad
  • 2010-10-04 12:20

Därför att mail som skickas som spam oftast vill ha en RIKTIG avsändare på sitt spam. Dom har upptäckt att din adress verkar vara riktigt och använder den som avsändare, det är du inte ensam om utan det är snarare regel än undantag.

Detta gör att om mailadressen dom mailar till inte finns så studsar ju mailet till dig (du var ju avsändare)

Detta är väldigt svårt att stoppa, tyvärr.

Tack för svaret!

Okej, men hur jag gör nu? Kan jag välja skicka mail till alla och be dem att sluta läsa mina mail? Kan jag radera min mail?

Kan jag enkelt byta användar mail på sidor jag är medlem i ?

Några tips?

Tack

Ursprungligen av wilhelmsson:

Kan jag enkelt byta användar mail på sidor jag är medlem i ?

Den frågan är ju närmast omöjlig att svara på. Det beror ju på var du är medlem. På de flesta ställena är det säkert ganska lätt att byta mail-adress, men det kan ju finnas undantag.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Den frågan är ju närmast omöjlig att svara på. Det beror ju på var du är medlem. På de flesta ställena är det säkert ganska lätt att byta mail-adress, men det kan ju finnas undantag.

Jag tänkte mer om det fanns någon sida eller program som gjorde sånt åt en... Alltså lyckotänkande

1
Bevaka tråden