Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ska nu lämna min sambo på stationen. Till Australien.. Nu blev jag sur.

Ursprungligen av Engalunda:

Ska nu lämna min sambo på stationen. Till Australien.. Nu blev jag sur.

Ibland är det bra för kärleken att längta litet...

Ursprungligen av Goflorp:

Ibland är det bra för kärleken att längta litet...

Ja jag antar det:)

Nu blev jag riktigt förbannad. Köpte en MBP 13" på MediaMarkt härom veckan. Blev påhoppad av en säljare på väg till kassan som erbjöd mig 4 månaders kredit på den. Ingen ränta, inga avgifter. Skitbra, gratis kredit i 4 månader. Då hinner jag ju sälja min gamla innan denna ska betalas.

Sen kommer det ett MediaMarkt MasterCard i brevlådan, så att jag ska kunna fortsätta spendera på kredit efter att jag betalt datorn. Tvingas sitta i 25 minuters telefonkö hos Nordea Finans för att få kortet makulerat.

Nä, nästa gång blir det kontanter när det ska handlas.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-09-24 16:55
Ursprungligen av pmarriott:

Nu blev jag riktigt förbannad. Köpte en MBP 13" på MediaMarkt härom veckan. Blev påhoppad av en säljare på väg till kassan som erbjöd mig 4 månaders kredit på den. Ingen ränta, inga avgifter. Skitbra, gratis kredit i 4 månader. Då hinner jag ju sälja min gamla innan denna ska betalas.

Sen kommer det ett MediaMarkt MasterCard i brevlådan, så att jag ska kunna fortsätta spendera på kredit efter att jag betalt datorn. Tvingas sitta i 25 minuters telefonkö hos Nordea Finans för att få kortet makulerat.

Nä, nästa gång blir det kontanter när det ska handlas.

+1
Jobbigt när de säger att inget behövs, sedan dyker det ner ett kort i lådan och det kostar nästan mer (känns så iaf) att bli av med kortet än att betala.

Ursprungligen av pmarriott:

...Tvingas sitta i 25 minuters telefonkö hos Nordea Finans för att få kortet makulerat...

MasterCard måste väl aktiveras? Så har det i alla fall varit när jag har gjort liknande köp.

Så det är väl bara att låta bli att aktivera kortet, klippa sönder det, kasta bort det och glömma bort det.

En halv minut max.

Det brukar komma ett brev efter någon månad där de påminner en om att man inte har aktiverat kortet, men det är ju bara att kasta bort det brevet också.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

MasterCard måste väl aktiveras? Så har det i alla fall varit när jag har gjort liknande köp.

Så det är väl bara att låta bli att aktivera kortet, klippa sönder det, kasta bort det och glömma bort det.

En halv minut max.

Det brukar komma ett brev efter någon månad där de påminner en om att man inte har aktiverat kortet, men det är ju bara att kasta bort det brevet också.

Det stod inget om aktivering i följebrevet. Problemet löst hursomhelst.

Å! en svensk App i Appstore! Vad roligt, kollar in...
"iTrafiken", låter kul...

Här är recensionen jag lämnat på AppStore:

"Man skall trycka på en knapp och helt själv "lägga till" en poliskontroll etc och på så sätt varna alla andra. Det MER än korkade är att det finns ingen "är du säker" eller liknande, inte heller ngn rimlighetskontroll på ngt sätt. Vilken 8 åring som helst kan strö hela stan full med poliskontroller och döda djur.
Bestäm sedan själv hur mkt du vill sätta tilltro till uppgifterna.
Kombinera detta med ett gränssnitt som mer eller mindre kräver att man gör bort sig och placerar en poliskontroll på kartan i sitt eget vardagsrum innan man förstår hur det fungerar.

Jag tycker appen är så dålig och så opålitlig i informationen att jag vill ha mina 15 spänn tillbaks!

Så, spar dina pengar, det här är rena skiten, appen raderad inom 10min och känner mig blåst."

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-09-25 18:48
Ursprungligen av Goflorp:

Jag tycker appen är så dålig och så opålitlig i informationen att jag vill ha mina 15 spänn tillbaks!

Då tycker jag du ska gå in i din köp-historik och tryck på report a problem där på raden med appens namn, välj ett av alternativen i rullgardinsmenyn som kommer fram. Skriv samma sak på engelska till tanterna och gubbarna på iTunes Store så är chansen stor att du faktiskt får pengarna tillbaka.

Ursprungligen av Mija:

Då tycker jag du ska gå in i din köp-historik och tryck på report a problem där på raden med appens namn, välj ett av alternativen i rullgardinsmenyn som kommer fram. Skriv samma sak på engelska till tanterna och gubbarna på iTunes Store så är chansen stor att du faktiskt får pengarna tillbaka.

Japp. Jag köpte en helt värdelös app och fick tillbaka pengarna på det sättet.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-26 16:40
Ursprungligen av pmarriott:

Japp. Jag köpte en helt värdelös app och fick tillbaka pengarna på det sättet.

Va bra

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-09-27 17:56

Lyckades bomma ett förmodligen trevligt bilköp i helgen genom att tänka för snålt och köra the waiting game. Nu har man lärt sig något :">

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-09-29 13:16

Frun och jag kommer åka till Malmö en helg i oktober, och då vill man kanske hitta på något roligt.

Men så möts man av det här:

Monty Python´s SPAMALOT

Prisinformation

Grupper: Fri entré
Barn: Fri entré
Barn under 12: Fri entré
Barn under 16: Fri entré
Barn under 7: Fri entré
Familj: Fri entré
Medlem: Fri entré
Pensionär: Fri entré
Vuxen: 610 kr
Student: Fri entré
Upp till 26: Fri entré
Specialpris: Fri entré

Ursäkta?

Ursprungligen av planB:

...Men så möts man av det här:...

Var hittade du den sammanställningen?

På Julius Biljettservice hittar jag inget om detta. Där står bara 610 kr (570 + avgift 40). Om det var fri entré för t.ex barn och pensionärer, så borde det nämnas där...

Ursprungligen av planB:

Frun och jag kommer åka till Malmö en helg i oktober, och då vill man kanske hitta på något roligt.

Men så möts man av det här:

Monty Python´s SPAMALOT

Prisinformation

Grupper: Fri entré
Barn: Fri entré
Barn under 12: Fri entré
Barn under 16: Fri entré
Barn under 7: Fri entré
Familj: Fri entré
Medlem: Fri entré
Pensionär: Fri entré
Vuxen: 610 kr
Student: Fri entré
Upp till 26: Fri entré
Specialpris: Fri entré

Ursäkta?

Va?!?!? Ni får kanske samla ihop till en grupp. Fråga om ni får komma in gratis som grupp om ni tar med alla era låtsaskompisar.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-09-30 01:59
Ursprungligen av pmarriott:

Va?!?!? Ni får kanske samla ihop till en grupp. Fråga om ni får komma in gratis som grupp om ni tar med alla era låtsaskompisar.

Det måste nästan vara något fel, men informationen har varit uppe i många veckor med samma innehåll. (Malmö stads hemsida)

Spamalot - Monty Python, Evenemangskalendern, Malmö stad

Är inte du och frun en familj?

Vad sur man kan bli;

En nisse har klantat ihop en App och lagt i Appstore. Kan inte vara mer specifik än att den är på "Släpp en brakskitnivå" på ett ungefär.

tittar man noga på sidan när den visas i Appstore/iTunes så ser man att killen själv vart inne och "tipsat" - gett programmet fem stjärnor !
En av två som gett det fem stjärnor - gissar på fv/PV som lämnat det andra...

Sedan knatar han in här på forumet och brakar loss i tipstrådarna om hur förbannat bra hans app är.
Inget att han själv gjort den, att han själv ligger bakom det hela. Det liksom smygs igenom.

jag blir sur på folk som skall skita ner sig för några ynka spänn.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-10-01 22:06
Ursprungligen av Goflorp:

Vad sur man kan bli;

En nisse har klantat ihop en App och lagt i Appstore. Kan inte vara mer specifik än att den är på "Släpp en brakskitnivå" på ett ungefär.

tittar man noga på sidan när den visas i Appstore/iTunes så ser man att killen själv vart inne och "tipsat" - gett programmet fem stjärnor !
En av två som gett det fem stjärnor - gissar på fv/PV som lämnat det andra...

Sedan knatar han in här på forumet och brakar loss i tipstrådarna om hur förbannat bra hans app är.
Inget att han själv gjort den, att han själv ligger bakom det hela. Det liksom smygs igenom.

jag blir sur på folk som skall skita ner sig för några ynka spänn.

Vore det bättre om han släppte sånt i smyg?

ne nu blev jag sur!

Far min reser till Hongkong, köper en iPad 64GB 3g och en iphone 4 och mailar kvittot med en bild på honom med iphone i ena handen och ipad i andra med ett stort leende på ansiktet... Lite små irriterande! (underdrivet)

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-10-01 22:26

Stämplade in runt 07.15, fick stämpla ut c:a 21.45 pga ett system krashat idag.
Efter timmar av felsökning tillsammans med leverantör kommer vi fram till att en restore är enda vägen, samt vi upptäcker att det troligen är något strul med SAN-disken som är orsaken.
Går inte att göra restore då det inte finns tillräckligt med ledigt SAN-utrymme för att skapa en ny logisk volym, får tas med SAN-gänget på Måndag, samt leverantör skall återkoppla då med mer info baserat på data som skickats till dem.
Sabbade hela fredagen, jag som hade hoppats på att få slappna av och gräva lite.
Nu blev jag sur, och trött><

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-10-09 19:56

Finns inget positivt i livet, man kanske blir lycklig av en iPad elr nåt annat bös, men det finns ingen riktig lycka... Har tentor 24/7 i skolan och har nu inte hunnit vila på mer än 3 veckor. Att man pluggar konstant varje dag även på helger är inget kul alls! Näe, inget att göra åt, bara bita ihop och fortsätta...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-10-16 08:03
Ursprungligen av fedi-93:

Finns inget positivt i livet, man kanske blir lycklig av en iPad elr nåt annat bös, men det finns ingen riktig lycka... Har tentor 24/7 i skolan och har nu inte hunnit vila på mer än 3 veckor. Att man pluggar konstant varje dag även på helger är inget kul alls! Näe, inget att göra åt, bara bita ihop och fortsätta...

Men tänk på Jan Björklund och den globala konkurrensen!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-10-30 23:43

Jag fick nitlotten att jobba nattpasset nu under omställningen till vintertid. Som om inte 12 timmar var tillräckligt. >_<

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-10-31 06:49
Ursprungligen av Vassius:

Jag fick nitlotten att jobba nattpasset nu under omställningen till vintertid. Som om inte 12 timmar var tillräckligt. >_<

Stackare

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-10-31 06:29

En sak som irriterar mig är att svenska ungdj... deras föräldrar och många andra fortfarande inte fattat att halloween endast är en kväll, den 31 oktober och att det är i kväll!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-10-31 06:48
Ursprungligen av MatsOlov:

En sak som irriterar mig är att svenska ungdj... deras föräldrar och många andra fortfarande inte fattat att halloween endast är en kväll, den 31 oktober och att det är i kväll!

Är det så? Jag trodde att det var igår, på lördagen. Jag hade dukat upp godis och wiskey på hallbordet men inget kom på besök. Bäst att låta godiset stå kvar då ifall det kommer något spöke i kväll istället. Men wiskeyn ställer jag bort!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-10-31 07:05
Ursprungligen av Eva:

Jag hade dukat upp godis och wiskey på hallbordet men inget kom på besök.

Booze eller godis!

Ursprungligen av Eva:

Bäst att låta godiset stå kvar då ifall det kommer något spöke i kväll istället. Men wiskeyn ställer jag bort!

Neej! ><

  • Oregistrerad
  • 2010-12-06 17:09

Jag är så jävla förbannad idag

idag är en dag då jag borde stannat hemma.

ISPConfig, en kontrollpanel för webbhotell som jag kör jävlades idag. Den raderade en hel katalog min största sajt ligger. Självklart så står min bandrobot på skrivbordet då jag lovat att byta fläkt i den. Det betyder att senaste backupen från sajten jag har är 2 månader gammal. Det är runt 1500 rader kod, eller kanske mer som är borta.

Laga linux filsysystem är inte det roligaste, lättaste eller snabbaste. Fy faan. Undrar om jag kommer hem idag i överhuvudtaget.

Låter hemskt - har varit med om "liknande" situationer där man knappt vet var man ska börja. Sjukt jobbigt

Bevaka tråden