Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iPod shuffle tar ett steg framåt och ett bakåt?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När 4:e generationens iPod shuffle presenterades blev förmodligen dom flesta förvånade över nya designen som har tagit ett steg tillbaka i tiden mot den 2:a generationens iPod shuffle. Dom fysiska kontrollerna är tillbaka, kombinerat med 3:e generationens VoiceOver-funktion samt möjligheten till spellistor. I övrigt är det samma koncept som gäller, blandad uppspelning.

iPod shuffle finns i fem färger och har ett lagringsutrymme på 2GB. Priset landar på 479:- och den kan beställas från Apple Store idag med en leveranstid på 7-10 arbetsdagar.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2010-09-01 22:19

"Tillbaka" skulle jag bara säga om de drog tillbaka VoiceOver. Summan av två generationer, inte avdraget av en generation.

Mycket bättre så här

Jag tycker det är bra att de kan erkänna att senaste modellen var ett snedsteg, men det är också bra att de vågar testa nya vägar. Det kan inte alltid lyckas, inte ens för Apple.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2010-09-02 02:12

Skulle hellre se att dom hade kvar designen av 3:e gen men lade till några knappar, ena långsidan kunde ha 3 små knappar, hade varit nice

Gillar också designen. Jag behöver en ersättare för min G1 Shuffle att ha när jag tränar, står inte ut med musiken på gymet. Antalet färger är färre men det är ändå svårt att välja. Väntar med inköp tills jag får känna på den och Nanon

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-09-02 09:54

Undrar hur det blir när man ska klicka fast den då den numera saknar den där extra ytan till vänster/höger om reglagen.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2010-09-18 13:38
Ursprungligen av Adzam 1:

Undrar hur det blir när man ska klicka fast den då den numera saknar den där extra ytan till vänster/höger om reglagen.

Fick hem den nya igår och kan faktiskt tycka att man saknar den lilla extra ytan när man ska klämma fast den. Men annars är den riktigt fin!

Den nya modellen är helt rätt enligt min smak. Jag gillar inte att ha knapparna på hörlursladden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-09 14:07

Jag skulle inte kalla för att man gått tillbaka i utvecklingen när man faktiskt utvecklat något bättre. Förra generationens iPod Shuffel var idiotisk och gjorde att jag köpte en no-name spelare för att jogga med (som förvisso var horribel men iPod Shuffel var inget val alls). Nu kommer jag skaffa en ny Shuffel då man faktiskt kan välja vilka hörlurar som helst till den.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-09-15 12:14

Den förra generationens shuffle var mycket snyggare imo. Den nya är mer praktisk ja men eftersom jag ändå byter på lurarna även på min phone så var det inte större grej att det inte funnits några knappar. Aja life goes on.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-23 02:34

Vad hände med den röda modellen?

Ursprungligen av p0tatis:

Vad hände med den röda modellen?

Den finns inte längre, enbart iPod Nano finns i röd numera.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-24 18:18

Var det olika nyanser av rött på den som hörde till första omgången av 2G och den som hörde till den andra? Skulle gärna vilja se en bild på båda om nån har. Eller blandar jag ihop det med bröstcancerversionen som var ljusrosa?

Öhm va? Det har aldrig funnits en "bröstcancerversion". Den jag talade om var (Product)RED och den har alltid haft samma nyans av röd.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-09-28 16:34
Ursprungligen av Capeman:

Öhm va? Det har aldrig funnits en "bröstcancerversion". Den jag talade om var (Product)RED och den har alltid haft samma nyans av röd.

Fast (Product)RED har funnits i två nyanser av röd. En vinröd och en som jag kallar tomteröd. Hehehe. Nej men, that's just the way it is.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-25 13:38

Eh jo i USA. Är ganska säker, men inte helt, på att den röda blev mer mörkröd när de tog bort den orangea och det gänget och ersatte med den lila med flera.

Du har rätt, det fanns ett kort tag en rosa iPod som bara såldes av Target.

1
Bevaka tråden