Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook söndrig skärm

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-08-24 21:12

Jag har en macbook köpt sen sommar 2007, incidenten är följande jag skulle lyfta den och av oaktsamhet höll i skärmen och inte undersidan och skärmen är numera såhär

Macbook

jag vet inte hur man länkar så bilden syns men ni som orka får gärna kolla in

Behöver experter som kan guida mig hurvida jag få shitet att fungera igen? det verka som allt hårdvara fungera och den reagera på avstängning knappen.

Det syns var du höll i skärmen ... Den har spruckit och måste bytas ut.
Alternativt skaffar du en separat bildskärm till din macbook och använder datorn som en stationär.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-08-24 22:04
Ursprungligen av Björn Malmehed:

Det syns var du höll i skärmen ... Den har spruckit och måste bytas ut.
Alternativt skaffar du en separat bildskärm till din macbook och använder datorn som en stationär.

ja det känns så men arbetet går det att fixa själv eller behövs det skickas in på auktoriserat mac store som säkerligen kommer att kostar skjortan av mig?

  • Medlem
  • 2010-08-24 22:19

Det går att fixa själv, men det är rätt pilligt.

Det finns bra guider på ifixit.com, och en LCD-panel kan du säkert köpa på powerbookmedic.com för någon tusenlapp eller två. Läs bara igenom guiden ordentligt innan du börjar, och om du tvekar på att du klarar det - lämna in den eller skaffa en separat skärm istället.

Men det är inte helt omöjligt - jag bytte skärm på en 17"-are för ett par veckor sedan, och jag har inte skruvat speciellt mycket i laptopar tidigare.

1
Bevaka tråden