Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ser jag om telefonen blivit upplåst av Telenor?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja, jag har sökt i forumet innan, men inte hittat specifikt för Telenor....

Ämnet är enkelt. Jag beställde idag en upplåsning till min 3GS från Telenor, tjejen sa att det skulle ta sisådär 5-7 dagar innan luren var upplåst. Nu kommer frågorna:
Måste jag göra restore eller räcker det att synca för att telefonen ska låsas upp?

Finns det något sätt att se om telefonen är upplåst innan jag gör en restore isåfall? Känns ju bökigt att behöva göra restore hela tiden för att veta om upplåsningen gått igenom, och dessutom springa över till morsan och låna hennes Tele2-sim för att testa hela tiden.

Det räcker att synka telefonen så kommer du få ett meddelande i iTunes att den är upplåst.
Så vänta på meddelandet bara.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-05 17:09

Det är väll samma rutiner oavsett leverantör dvs vänta och synka med iTunes. Fungerar inte detta kan man testa återställa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-05 17:10

Möjligt att det är olika med olika operatörer men jag behövde nollställa min telefon från Tre för att låsa upp den. Sedan går det förstås bra och lägga tillbaka sin backup.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-05 17:12

acke: detta är märkligt nog fall till fall också. Vissa har bara behövt synka iPhonen för att få meddandet att den är upplåst. Andra har fått restora. Andra har enl. vad de sagt inte behövt ens synka mot iTunes. Det sistnämda har jag själv inte upplevt (haft Telia samt Tre låsta lurar).

"Signalen" om att den är upplåst kommer från Apple via iTunes, något annat skulle jag bli väldigt förvånad över..

Så kommer det se ut: http://socialmediaseo.net/wp-content/uploads/2009/08/official_iphone_3g_unlock.png
Fast på svenska om du kör svenska såklart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-05 17:19
Ursprungligen av keptang:

"Signalen" om att den är upplåst kommer från Apple via iTunes, något annat skulle jag bli väldigt förvånad över..

Så kommer det se ut: http://socialmediaseo.net/wp-content/uploads/2009/08/official_iphone_3g_unlock.png
Fast på svenska om du kör svenska såklart.

Precis, men om jag inte har fel så läste jag några på Tre - kontantkort iphones med folk som inte ens behövt koppla in iPhonen till datorn. Jag är dock skeptisk då jag vet att rutan ser ut som du bifogat.

Btw ser min iPhone 4 (köpt från UK) precis likadan ut. Olåst direkt från fabrik.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-08-05 20:04
Ursprungligen av keptang:

"Signalen" om att den är upplåst kommer från Apple via iTunes, något annat skulle jag bli väldigt förvånad över..

Så kommer det se ut: http://socialmediaseo.net/wp-content/uploads/2009/08/official_iphone_3g_unlock.png
Fast på svenska om du kör svenska såklart.

Precis som "Grattis, du har blivit frigiven". Någon sådan fick jag aldrig upp när jag beställde upplåsning från Telenor. jag syncade och restorade men inget dylikt meddelande. Jag fick testa med ungens 3-sim för att få det bekräftat att upplåsningen var klar.

Ursprungligen av onnyt:

Precis som "Grattis, du har blivit frigiven". Någon sådan fick jag aldrig upp när jag beställde upplåsning från Telenor. jag syncade och restorade men inget dylikt meddelande. Jag fick testa med ungens 3-sim för att få det bekräftat att upplåsningen var klar.

Get out of jail free card... Fast du får köpa det av din granne för 350:-

Tack för alla svar. Jag får helt enkelt synca lite sporadiskt och knalla hem till mor och testa med jämna mellanrum.

Köpte min 3GS på Tre med kontantkort. Jag fick byta simkort (till annan operatör) och koppla till iTunes innan jag fick upplåsningsmeddelandet i iTunes. Ingen synk eller återställning behövdes, det kom av sig själv.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-08-05 20:13

När jag tänker på det nu. Hur fan kunde jag köpa en telefon som är låst till en operatör. jag rör på mig och kan inte ha roaming, kostar skjortan. Aldrig mer operatörslåst.

Ursprungligen av onnyt:

När jag tänker på det nu. Hur fan kunde jag köpa en telefon som är låst till en operatör. jag rör på mig och kan inte ha roaming, kostar skjortan. Aldrig mer operatörslåst.

Just därför som jag aldrig har köpt och kommer aldrig att köpa en operatörslåst telefon.

Nu svammlar de om någon jävla kod som gäler även för Iphonen på Telenors kundservice... Är det någon som låst upp sin 3GS hos Telenor?

Ursprungligen av PeeMaN:

Nu svammlar de om någon jävla kod som gäler även för Iphonen på Telenors kundservice... Är det någon som låst upp sin 3GS hos Telenor?

Finns inga koder, de måste rökt på och vet inte vad de svamlar om.
Säg till personen du pratar med, gör om, gör rätt.

1
Bevaka tråden