Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Outsourcing till Indien

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett par privata webbprojekt på idé-stadiet som skulle kunna bli extraknäck men jag har inte tid och ork att programmera dem själv. Jobbar med det på heltid. Däremot skulle jag kunna planera, skriva speccar mm vilket jag inte gör själv i så hög grad på jobbet.

Nu har jag snubblat över en sida som säljer indisk konsulttid så jag tänkte testa med ett mindre projekt.
Någon som har erfarenhet? fallgropar, kvalitét på jobb, etc efterlyses.

Vad är skäligt att betala (och oskäligt lågt)? Har sett pris från 5 dollar/timme.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-26 15:30

Outsource to Freelancers, IT Companies, Programmers, Web Designers from India, Russia, USA, and more är en stor aktör där du säkert kan få en prisbild ganska snabbt. När man lägger ut jobb såhär är det viktigt att specificera allting i minsta detalj, och att gärna ha ryggen fri när det är klart, dvs att du sitter med läsbar/modifierbar källkod etc.

Jag har läst på lite och det är viktigt att specca allt så tydligt som möjligt. vet eg inte om det skiljer från när man anlitar mig via min byrå. Händer att kunder beställer ehandelssystem för 10.000 och tror de ska få ebay. För många är 10.000 jättemycket på Internet där allt är gratis...

Hur som helst blir det en gedigen kravspec, sitemap, samt att jag speccar databas (så det blir så logiskt som jag vill ha det, om jag hade byggt det). Kan php bäst men kommer nog köra på rails som jag har lite insikt i. Eftersom jag programmerar själv så kan jag bedöma om koden är bra. Jag ska dessutom lägga på design själv (som jag köper på themeforest) så jag kommer att bli tvungen att jobba med koden själv direkt när de levererar.

Fungerar detta smärtfritt kommer jag lägga ut ett par jobb till för ett par siter jag tänkt bygga privat till mig själv.

Jag ser detta inte som en affärslösning utan mest som en spark i röven på mig själv så att mina idéer blir av. De ska inte leverera en komplett färdig site utan bara stommen, så jag kan dyka in i jquery, ajax, design, användbarhet och SEO som jag inte gör så mycket av på jobbet.

Det är svårare än man tror. Läs länken överst på denna sida och diskussionerna:

Hacker News | The subtleties in outsourcing using RentACoder

Allt som är för bra för att vara sant är oftast det, eller hur?

Hittar du något som fungerar är jag imponerad och intresserad!

Ursprungligen av Björnström:

Allt som är för bra för att vara sant är oftast det, eller hur?

Hittar du något som fungerar är jag imponerad och intresserad!

Ja. De ville ha betalt 10$/timme heltid i 28-32 dagar för programmering som jag bedömer tar 5 arbetsdagar. I slutänden bestämde jag mig för att kavla upp ärmarna o lära mig ruby on rails på köpet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-08 10:10

IT-Outsourcing service | IT konsultföretag | Indpro är sjukt duktiga. Dock kostar det mer än 5 dollar. Som Björnström säger. Hittar du något som faktiskt fungerar och leverar är jag också sjukt intresserad

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2010-09-08 10:26

Vi körde med indier på jobbet för några år sedan och det blev väl lite av en halvkatastrof...

Först så var vi väldigt naiva kring hur detaljerade specarna behövde var...de behöver vara riktigt j-vla detaljerade, det var inte våra med resultatet att projektet blev försenat och krävde betydligt mer engagemang från vår sida än vi hade räknat med...

Ovanpå det så var koden de producerade inte mycket att hänga i julgranen...programmet utvecklades i .Net och det märktes tydligt att merparten av kodarna inte hade någon större vana vid den miljön vilket resulterade i både spagettikod och återuppfinning av hjulet...

Så kontentan av det hela efter 1,5 års försening och en kvalitet långt under vad vi förväntat oss var att vi beslutade att aldrig mer outsourca till Indien...

1
Bevaka tråden