Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Överraskningar med iOS4 för iPad?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-23 10:29

Är det någon som tror på överraskningar när iOS4 släpps till iPad? Tror ni att på några andra funktioner jämfört med det iOS4 som används till iPhone. Vad finns det annars för anledning att vänta med att lansera det? Det kan väl inte vara så att de endast jobbar med olika språkstöd.

Jag skulle bl.a. gärna se ett mer iTunes-likt iPod-program, exempelvis med möjligheten att ansluta sig till Airport Express-högtalare samt möjligheten att se delade musikbibliotek från samma nätverk.

En anledning till att iOS4 kommer senare till iPaden än till iPhonen är att projektet iPad var så topphemligt att inte ens grabbarna på Apple som jobbade med iOS4 visste om det. Därför kunde dom inte börja programmera innan släppet av iPaden.

Kommer inte ihåg källan till detta just nu, ska se om jag hittar den.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-24 00:22

Blir förmodligen inga större skillnader. Men jag skulle vilja se lite Macbook-inslag i paddan, där man sveper med fyra eller tre fingrar för att komma till "mutlitasking"-listan, istället för att dubbelklicka som på iPhone (som iofs funkar bra på iPhone, men där ju tummen alltid nära hemknappen). Eller varför inte fyra fingrar för att få fram något expose-aktigt.

1
Bevaka tråden