Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 4 på jailbreakad 3GS?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • göteborg
  • 2010-07-22 16:41

jag hade tänkt att köpa en iphone 3gs på blocket som är jailbreakat kan man få ios 4 i den då? på något sätt vill inte köpe en telefon som inte funkarsen?

pc@swag.se

Senast redigerat 2010-07-23 10:29

Ja, det går att uppgradera till iOS 4.0 även om den är jailbrekad/upplåst! Men när du väl tar bort upplåsningen är den med all sannolikhet låst till någon operatör (Telia/Telenor/Tre...) och då måste du ju använda denna operatör. Det blir jobbigt om du har Tele 2 och upplåsningen försvinner när du uppgraderar till 4.0.
Så kolla först vad telefonen i grund och botten är låst till (om den är det, om inte, Grattis!). Om du ska använda den operatör den är låst till så är det ju inga problem, men om du vill använda någon annan är det bättre att ha kvar den jailbreakad/upplåst tills det kommer stabil upplåsning till iOS 4.0!

  • Medlem
  • göteborg
  • 2010-07-22 18:38

ja den ska vara låst till 3 säger han jag har telenor.så jag ska ha kvar den som den är nu då om jag köper den .vad går jag misstom nu då när jag inte kan uppdatera den??

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-07-22 18:41

Gå iväg till närmsta Tre-butik och lås upp telefonen på riktigt, det kostar 350 kr.

Vad du mister genom att inte uppgradera till 4.0? Problem.
Har inte Tre en 1-års-låsning innan man kan låsa upp den i affär eller är det bara de andra operatörerna som har det?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-07-23 08:21
Ursprungligen av ArvidZetterquist:

Har inte Tre en 1-års-låsning innan man kan låsa upp den i affär eller är det bara de andra operatörerna som har det?

Är telefonen köpt kontant hos Tre så går den att låsa upp direkt, är den bunden med abb så måste man vänta minst 18 månader.

Nu förutsatte jag att någon inte är så tokig att den går runt med ett bundet abb och säljer sin telefon på Blocket innan tiden går ut och att den då borde vara kontantköpt och upplåsningsbar direkt. Jag kan ju ha fel, folk gör ju så mycket dumt.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-23 10:18

Behåller du verkligen jailbreaket när du köper den?

Den är ju kopplad till säljarens konto, dvs du måste skapa ett nytt när du kopplar ihop den med Din dator.

Sen så var inte din rubrik så givande...

Förtydligade rubriken. Tänk på att sätta rubriker som tydligt visar trådens syfte.

Rapportera gärna sådant här istället för att bara nämna det i tråden, det blir enklare för oss att moderera då.

/Mod

1
Bevaka tråden