Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreaka iPod touch iOS4?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

tjaa. jag har en ipod touch 3g MC-modell och undrar om det finns nått brta sätt att jailbreaka på? (iOS4) eller nedgradera till 3.1.2 (när jag försöker får jag bara error)

bump...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-16 01:06

Vad är egentligen syftet med en Jailbreakad Touch? Ser fler fördelar med en jailbreakd iPhone där utbudet av appar markant ökar. T.ex. navigatorer - Tomtom etc.

Ps. har själv en iPod Touch och ser egentligen inget direkt syfte med det om det inte handlar om att få gratis appar.

Ursprungligen av iPilot:

Vad är egentligen syftet med en Jailbreakad Touch? Ser fler fördelar med en jailbreakd iPhone där utbudet av appar markant ökar. T.ex. navigatorer - Tomtom etc.

Ps. har själv en iPod Touch och ser egentligen inget direkt syfte med det om det inte handlar om att få gratis appar.

ja vill ha gratis appar. men hur jailbreakar man?

Ursprungligen av cykel_matte:

ja vill ha gratis appar. men hur jailbreakar man?

Kom ihåg att piratkopiering INTE är ett tillåtet samtalsämne på 99.se!

/Mod

För övrigt är min personliga åsikt att det är sjukt snålt att jailbreaka en iPhone eller iPod Touch för att kunna piratkopiera. Riktigt dålig stil.

Ursprungligen av Capeman:

Kom ihåg att piratkopiering INTE är ett tillåtet samtalsämne på 99.se!

/Mod

För övrigt är min personliga åsikt att det är sjukt snålt att jailbreaka en iPhone eller iPod Touch för att kunna piratkopiera. Riktigt dålig stil.

Kan bara hålla med.

Ursprungligen av Capeman:

För övrigt är min personliga åsikt att det är sjukt snålt att jailbreaka en iPhone eller iPod Touch för att kunna piratkopiera. Riktigt dålig stil.

Instämmer helt.

När jag köpte min iTouch hösten 2007 (mindre än en månad efter att den kom ut) satt jag och jailbreakade varje ny version av systemet. Då fanns det ju ingen App store, utan man jailbreakade för att över huvud taget kunna göra något vettigt med den. Typ lägga in Mail, widgets och så vidare, vilket i o f s kom officiellt ett par månader senare.

Och det var f*n inte lätt! I början fanns ju inte ens Pwnage tool som gör att alla med IQ större än 85 kan jailbreaka.

På den tiden var det riktigt nördigt att jailbreaka, på den tiden då små lurviga varelser från Alpha Centauri var små lurviga varelser från Alpha Centauri.

Nu bryr jag mig inte om att jailbreaka längre, nu när allt man vill ha finns på App store och i stort sett kostar mindre än en kopp kaffe.

Riktigt sorgligt att jailbreak numera tycks handla om att sno åt sig gratis pirat-appar, och inget mer. Ingen kultur alls.

seriöst, kan ni inte hjälpa mig istället för att bara klaga?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-07-19 13:19

Det går inte att jailbreaka iOS4 på iPod touch ännu.

Ursprungligen av Jetwash:

Det går inte att jailbreaka iOS4 på iPod touch ännu.

kan du säga till när det går?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-19 22:54
Ursprungligen av cykel_matte:

kan du säga till när det går?

Du kan själv titta här, iClarified - Jailbreak Wizard for iPhone, iPad, iPod, AppleTV

Flyttade tråden till rätt subforum.

/Mod

1
Bevaka tråden