Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone OS 3.0: Tethering

Tråden skapades och har fått 131 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Finns det någon alternativ lösning. Har googlat frenetiskt, men hittar inget. Nån insatt nisse som knåpat ihop en ny ipcc-fil kanske :p;):p;)

Kan någon med en annan operatör än telenor kolla om de kan se på svtplay när de delar internet över sin iPhone? Jag får det inte att fungera och telenor skyller ifrån sig på telefonen.

Om det är så att det är telefonen som krånglar så beror det antagligen på att den blockerar inkommande trafik på vissa portar och om någon i så fall vet hur man öppnar upp detta så mottas det tacksamt.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-11 21:06

Borde inte trådens rubrik ändras nu när 3.1 kommit?

Ursprungligen av zappee:

Borde inte trådens rubrik ändras nu när 3.1 kommit?

Eller varför inte skapa en ny tråd... ?
Jag har redan dragit igång en om 3.1+tethering.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-12 16:24
Ursprungligen av perwallner:

Eller varför inte skapa en ny tråd... ?
Jag har redan dragit igång en om 3.1+tethering.

Känns onödigt då det är samma funktion och inget har förändrats i den.

Jag kör WinXP.

Jag har fått mitt BT-tethering att fungera utan problem. Testade USB nu också och det gick väldigt enkelt, kom upp som en nätverksanslutning direkt. Men, hastighet 500.0 kbit/s står det när man pekar på ikonen nere till höger. Nån som vet varför?
Tyvärr har jag bara Edge där jag är nu så jag vet inte om den ljuger, men jag tror ju inte det.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-29 10:28
Ursprungligen av Tartryffel:

Jag kör WinXP.

Jag har fått mitt BT-tethering att fungera utan problem. Testade USB nu också och det gick väldigt enkelt, kom upp som en nätverksanslutning direkt. Men, hastighet 500.0 kbit/s står det när man pekar på ikonen nere till höger. Nån som vet varför?
Tyvärr har jag bara Edge där jag är nu så jag vet inte om den ljuger, men jag tror ju inte det.

Om du bara har Edge vad är då problemet?

Ja, jag skrev som du ser "där jag är nu", lite av poängen med just en mobil-telefon är att den är mobil, att ta med sig den och därmed bredbandet.
Hursomhelst, nu vet jag att länkhastigheten angiven i Windows kan ignoreras. Trots att det står 500 kbit/s där så kan man nå högre farter.

Någon som uppdaterat till iOS4 med Halebop, funkar internetdelning med senaste?

  • Medlem
  • Arvidsjaur
  • 2010-06-23 13:40

Har frågat telia supporten om tethering till iOS4. De verkar jobba på en lösning.

"13:25:17 Chatten är placerad i kö
13:25:20 Din handläggare Anna-Karin har kommit in i chatten
13:25:20 Anna-Karin Välkommen, jag heter Anna-Karin, vad kan jag hjälpa till med?
13:26:02 Per Åström Tethering (internetdelning) på iPhone har slutat fungera sen jag uppdaterade till iOS4. Vad skall man ha för inställningar för att få det att fungera igen?
13:29:36 Anna-Karin Våran bakre support jobbar på detta problem
13:30:02 Per Åström Utmärkt
13:32:17 Anna-Karin Tack och välkommen åter!
13:32:17 Chatten är avslutad"

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-06-23 15:18
Ursprungligen av pjerra:

Har frågat telia supporten om tethering till iOS4. De verkar jobba på en lösning.

Var är det som inte fungerar med Telia, tethering och iOS4?

Jag har kört igenom alla betorna och det har fungerat hela tiden och gör det nu också. Både kabel och bluetooth.

Och varför inte skapa en ny diskussion om tethering för iOS4 ?

kan medela folk att jag suttit och letat som en galning på ett sätt att få fars iPhone 3GS med 4.0 att dela med sig av sin Halebop internet uppkoppling. som de flesta förstod jag tillslut att det inte skulle gå. för skojs skull ändrade jag inställningen "Mobilt Datanätverk" så att APN var online.telia.se så som vi telia abonnenter skall ha det för att kunna surfa, Halebop användare skall ju använda sig av halebop.telia.se

vad tror ni hände? jag sitter och skriver detta på en internetuppkoppling som jag får från halebop via iPhonen!

alltså med 4.0 kan ni tethera med iPhonen och Halebop om ni ändrar APN under Mobilt Datanätverk till online.telia.se istället för halebop.telia.se! går fortfarande att surfa i telefonen med så var inte oroliga för det!
helt fantastiskt!

Bevaka tråden