Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 3gs hjälp att låsa upp

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-06-12 15:29

Då cyklar du. Den operatör som iPhonen är låst till är den som kan/ska låsa upp den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-12 15:31

Du cyklar på tunn is med båda skäggen i brevlådan Tre låser upp inom den 1-åriga avtalsperioden men bara om du köpt den med kontantkort. Alla officiella operatörer låser upp den mot en avgift 1år efter inköpsdatumet

  • Oregistrerad
  • 2010-06-12 16:01

Jag tittade bara på denna Locating iPhone wireless carriers
och enligt den så är det bara Telia som "Carrier offers authorized unlocking"

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-12 23:26
Ursprungligen av studiox:

Jag tittade bara på denna Locating iPhone wireless carriers
och enligt den så är det bara Telia som "Carrier offers authorized unlocking"

Då har du tyvärr fel på ögonen, enligt den är det bara Tre som har det.

  • Oregistrerad
  • 2010-06-15 10:50

Låsa upp 3GS köpt utan abonnemang?

Hej!

Jag har köpt en 3GS med senaste OS ver. och baseband, d.v.s. går för tillfället inte att låsa upp med något hack. Frågan är vad som gäller för att låsa upp den i butik?
Den är ju inte köpt med rabatt eller abonnemang. Är det 1 år som gäller ändå?

Någon som har koll?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-15 10:53

1 år gäller.

Mata in serienumret här: https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do och om telefonen inte längre omfattas av garanti (dvs äldre än 1 år) så låser operatören upp den mot en kostnad på 300-350:-

Hej! Har läst här och försökt med allt jag kan om jailbreaks men jag kommer bara fram till error 1604. Försöker med alla tips som finns här på forumet om usb problem. Ingenting verkar funka. Jag uppgraderade till iOS4 eftersom jag läste på ett annat forum att jailbreak och upplåsning har kommit ut till det ny os. Jag har en 3gs med baseband 05.13.05 och bootloader 6.4. Kan jag jailbreaka och låsa upp? 4 och 5 siffran i serienr är 09.
Tack på förhand!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-30 17:07
Ursprungligen av flavor savor:

Hej! Har läst här och försökt med allt jag kan om jailbreaks men jag kommer bara fram till error 1604. Försöker med alla tips som finns här på forumet om usb problem. Ingenting verkar funka. Jag uppgraderade till iOS4 eftersom jag läste på ett annat forum att jailbreak och upplåsning har kommit ut till det ny os. Jag har en 3gs med baseband 05.13.05 och bootloader 6.4. Kan jag jailbreaka och låsa upp? 4 och 5 siffran i serienr är 09.
Tack på förhand!

If you have a iPhone 3GS made before week 40 (2009) currently you can perform a jailbreak using pwnagetool or redsn0w. The week number is usually the 4th and 5th digit of the serial number. iPhones manufactured after week 40 cannot be jailbroken as of yet on 4.0.0

Ja, alltså kan jag jailbreaka den. Mitt veckonr är 09. Bra! Men hur gör jag för att bli av med error 1604. Jag försöker byta usb uttag, starta om itunes men det funkar inte. Tips?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-30 19:42
Ursprungligen av flavor savor:

Ja, alltså kan jag jailbreaka den. Mitt veckonr är 09. Bra! Men hur gör jag för att bli av med error 1604. Jag försöker byta usb uttag, starta om itunes men det funkar inte. Tips?

Använd iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone 3GS Using PwnageTool (Mac) [4.0]

Jag använder pwnageTool och gör alla steg rätt, ja har jailbreakat innan men nu kan jag inte komma förbi Error 1604. Vad ska jag göra? Eller är min bootloader okompatibel? 6.4?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-30 21:28
Ursprungligen av flavor savor:

Jag använder pwnageTool och gör alla steg rätt, ja har jailbreakat innan men nu kan jag inte komma förbi Error 1604. Vad ska jag göra? Eller är min bootloader okompatibel? 6.4?

Då har du den nya bootromen ja.

Det betyder att jag är körd va? Bara för att vara säker...

Ursprungligen av flavor savor:

Det betyder att jag är körd va? Bara för att vara säker...

Ja, just nu iallafall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-30 22:49

16xx kan dyka upp i alla lägen, säkerställ först exakt vilken bootrom du verkligen har

iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones

Hej, jag har en iPhone 3GS med 32Gb. Den har 3.1.3 och är upplåst och jailbreakad. Alla bootrom går att låsa upp. Den var låst till Telenor och nu använder jag Halebop. Upplåsningen fungerade utmärk med 05.12.01.

Säg till om ni vill veta hur man gör
Bevis (Telia är Halebop på iPhone) http://img697.imageshack.us/img697/5476/img0014c.png

Detta kanske är gammalt med jag hittade inget
Mvh Emil

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-01 07:29
Ursprungligen av Emilio95:

Hej, jag har en iPhone 3GS med 32Gb. Den har 3.1.3 och är upplåst och jailbreakad. Alla bootrom går att låsa upp. Den var låst till Telenor och nu använder jag Halebop. Upplåsningen fungerade utmärk med 05.12.01.

Säg till om ni vill veta hur man gör
Bevis (Telia är Halebop på iPhone) http://img697.imageshack.us/img697/5476/img0014c.png

Detta kanske är gammalt med jag hittade inget
Mvh Emil

Nu är det iofs inte bootromen du låser upp. Nya 3GS med ny bootrom går inte att JBa.

Låser upp gör du med basebandet.

Bevaka tråden