Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för extrem skadeglädje mot Apples konkurrenter! Moahahahahahaha!

Tråden skapades och har fått 566 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Här är den, tråden där vi fans gapflabbar åt konkurrenters lama försök att härma Apple.
ve den som försvarar Finska Gummistöveltillverkare eller Svensk-Japanska tekniksamarbeten utan en enda Gränssnitts-Expert anställd....

Här är Fanboi en komplimang!

Här är, för att inleda, ett gyllene klipp från TT (de levererar ju alltid 120% sanning!):

Citat:

Det globala antalet av Apples haussade mobiltelefon väntas stiga ”från ungefär 30 miljoner abonnenter i slutet av 2009 till över 100 miljoner i slutet av 2011”, skriver Katy Huberty, analytiker på Morgan Stanley, i en rapport enligt Business Week.
Det är ungefär lika många telefoner som marknadsledande Nokia säljer under ett kvartal. Men Apples enda telefonmodell är mycket dyrare än de allra flesta i Nokias uppsjö av modeller.
Sony Ericsson behöver i nuvarande försäljningstakt tio kvartal, alltså två och ett halvt år, för att bli av med 100 miljoner telefoner.
Iphone lanserades i sin första variant 2007. Den fjärde modellen ska börja levereras i USA i nästa vecka, men efterfrågan där är så stor att både Apples och teleoperatören AT & T:s bokningssystem tidvis har brakat ihop. Enligt Apple uppgick antalet order när beställningssidan öppnades i tisdags till över 600 000, ”mycket fler än vi hade väntat oss, vilket resulterat i många fel i beställningssystemen”.
AT & T har meddelat att kunder får vänta flera veckor längre än vad som tidigare sagts.
”Och detta gäller USA. Länder som inte har något lanseringsdatum än får förbereda sig på en lång väntan”, kommenterar IT-tidningen Wired.
I Europa är det tänkt att Iphone 4 ska börja levereras i utvalda länder i juli.
Stockholm (TT)

Riktigt tokroligt med hänvisningen till hur många månader de andra tvingas slava...

iPad, är ju nästa grej; det finns INGEN konkurrens alls. Det finns väl några sun-kishong-gong-grejer från Kina med konstiga operativ. Nått indiskt p idéstadiet osv..

I så många år ansågs man vara idiot, mindre begåvad och allmänt lite lat i hjärncellerna om man köpte Mac. Riktig dator plägade riktiga män som kunde kavla upp ärmarna och ägna fyra timmar åt ett nätverkskort från 3Com !

Nu ger vi igen...

Senast redigerat 2021-01-06 23:05

Nokia först ut :

YouTube - Nokia X5-01

moahahahahahaha!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-06-18 20:27
Ursprungligen av Goflorp:

Nokia först ut :

YouTube - Nokia X5-01

moahahahahahaha!

Den där Nokia'n är något man får mardrömmar om. Vad tänkte de där egentligen?

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-06-18 23:01
Ursprungligen av joakimo:

Den där Nokia'n är något man får mardrömmar om. Vad tänkte de där egentligen?

Fast den ska väl lanseras i Indonesien först, det kanske förklarar stuket på
både reklamen och produkten...

Ursprungligen av joakimo:

Den där Nokia'n är något man får mardrömmar om. Vad tänkte de där egentligen?

Satt just o funderade och tänkte säga samma sak:tveksam: men kommer inte på vad dom tänkte på..

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-06-19 11:06
Ursprungligen av Goflorp:

Nokia först ut :

YouTube - Nokia X5-01

moahahahahahaha!

Ja, verkligen. Vilket stolpskott. Nokias svar på Apple puck-mus. Helt oergonomisk. Och ful.

Ursprungligen av Goflorp:

Nokia först ut :

YouTube - Nokia X5-01

moahahahahahaha!

YouTube - Nokia N900

Mår du bättre nu?

Ursprungligen av Marcus K:

YouTube - Nokia N900

Mår du bättre nu?

Säger mig bara att Nokia är bra på att göra reklamfilm i Slomo. De har inget OS i sina lurar som är ngt att komma med öht.
de har bra delkomponenter oftast, men de får inte ihop dem till ngt vidare.

Tycker mig ha sett samma sak från LG/Samsung/kinesgänget tidigare.
Slider, fasta knappar, blink, pip och grannlåt. Ju mer Bells & Whistles desto bättre.

Som ngn skrev på feber om printers: Att skrivaren har flera funktioner gör bara att det den suger på tre saker istf en sak ...

Ursprungligen av Goflorp:

Säger mig bara att Nokia är bra på att göra reklamfilm i Slomo. De har inget OS i sina lurar som är ngt att komma med öht.
de har bra delkomponenter oftast, men de får inte ihop dem till ngt vidare.

Tycker mig ha sett samma sak från LG/Samsung/kinesgänget tidigare.
Slider, fasta knappar, blink, pip och grannlåt. Ju mer Bells & Whistles desto bättre.

Som ngn skrev på feber om printers: Att skrivaren har flera funktioner gör bara att det den suger på tre saker istf en sak ...

Kanske jag som missförstod dig då. Jag fick intrycket av att du lade fram X5 som ett försök från Nokia att utmana iPhone vilket den inte alls är tänkt att göra. Om du vill göra en jämförelse är nog N900 det närmaste du kommer just nu.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-06-18 20:17

Skönt att jag inte längre ser Nokia som en konkurrent längre till iPhone.

Nokia keep up the good work!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-06-18 21:07

Nu skall vi ta´n tänkte slipsarna på HP och tog fram sin platta. Och vi skall tjäna pengar på den också så vi tar rejält betalt. Men...

HP drar tillbaka sin Ipad-dödare

Moahahahahahaha!

Kom igen nu, lite mer Mouhahahahahaha! (Mad Scientist Laughter) om jag får be!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2010-06-19 00:50

All skadeglädje till trots, jag måste säga att det börjar kännas mindre och mindre kul att vara macanvändare och framförallt iPhone-användare. Hur kul är det nu när varenda snorunge har en iPhone eller macbook? Nä, jag tror det är dags för retro-trenden. Jag har en gammal Pismo och vill köpa en Nokia 8110, sen jäklar, OS9.2 here I come. Retro is the way forward. Dessutom tror jag det vore nyttigt för mig att sluta iPhone:a och skaffa mig lite mer liv utanför nätet. Push-mail är bra, men gör att man aldrig är nerkopplad. Jag kan liksom inte minnas hur det var att inte ha en mobil, har ju haft mobil sen 92 eller nått. Jag tror det tär på själen. Jag har aldrig känt mig så totalt slutkörd som jag gör just nu.

Erm, hoppla, här blev det personligt

Ursprungligen av bollman:

All skadeglädje till trots, jag måste säga att det börjar kännas mindre och mindre kul att vara macanvändare och framförallt iPhone-användare. Hur kul är det nu när varenda snorunge har en iPhone eller macbook? Nä, jag tror det är dags för retro-trenden. Jag har en gammal Pismo och vill köpa en Nokia 8110, sen jäklar, OS9.2 here I come. Retro is the way forward. Dessutom tror jag det vore nyttigt för mig att sluta iPhone:a och skaffa mig lite mer liv utanför nätet. Push-mail är bra, men gör att man aldrig är nerkopplad. Jag kan liksom inte minnas hur det var att inte ha en mobil, har ju haft mobil sen 92 eller nått. Jag tror det tär på själen. Jag har aldrig känt mig så totalt slutkörd som jag gör just nu.

Erm, hoppla, här blev det personligt

Välj kanske en lur från de som är bäst i branchen (ironi) på gränssnitt; Pyttemjuk.

Deras lugna, tydliga gränssnitt i ""Kin" är ju en föregångare

Mouhahahahahaha!

Ursprungligen av bollman:

All skadeglädje till trots, jag måste säga att det börjar kännas mindre och mindre kul att vara macanvändare och framförallt iPhone-användare. Hur kul är det nu när varenda snorunge har en iPhone eller macbook? Nä, jag tror det är dags för retro-trenden. Jag har en gammal Pismo och vill köpa en Nokia 8110, sen jäklar, OS9.2 here I come. Retro is the way forward. Dessutom tror jag det vore nyttigt för mig att sluta iPhone:a och skaffa mig lite mer liv utanför nätet. Push-mail är bra, men gör att man aldrig är nerkopplad. Jag kan liksom inte minnas hur det var att inte ha en mobil, har ju haft mobil sen 92 eller nått. Jag tror det tär på själen. Jag har aldrig känt mig så totalt slutkörd som jag gör just nu.

Erm, hoppla, här blev det personligt

Alla snorungar kanske har mac och iPhone nu... Men de vet inte hur man ska använda dem :"> En mac/iPhone är så mycket mer än bara spel

Ursprungligen av bollman:

All skadeglädje till trots, jag måste säga att det börjar kännas mindre och mindre kul att vara macanvändare och framförallt iPhone-användare. Hur kul är det nu när varenda snorunge har en iPhone eller macbook? Nä, jag tror det är dags för retro-trenden. Jag har en gammal Pismo och vill köpa en Nokia 8110, sen jäklar, OS9.2 here I come. Retro is the way forward. Dessutom tror jag det vore nyttigt för mig att sluta iPhone:a och skaffa mig lite mer liv utanför nätet. Push-mail är bra, men gör att man aldrig är nerkopplad. Jag kan liksom inte minnas hur det var att inte ha en mobil, har ju haft mobil sen 92 eller nått. Jag tror det tär på själen. Jag har aldrig känt mig så totalt slutkörd som jag gör just nu.

Erm, hoppla, här blev det personligt

Jag körde retro med Nokia 3210 fram till för ett par månader sen eller så. Tänkte använt den fram till iPhone 4 men tyvärr tillverkas ju inte ens kinesiska piratbatterier för denna antikvitet längre (1999)...

Ursprungligen av bollman:

Retro is the way forward.

Lustigt nog så tror jag att jag inte bryr mej om att köpa en iPad för min PowerBook 12" 1.5GHz gör allt jag tänkte ha iPaden till och dessutom står den upp av sej själv.

Jag använder bara min iPod Touch för att lyssna på musik med så det kunde lika gärna varit en Classic.

Min telefon är den bästa jag någonsin haft och gör precis det jag behöver av den, en Sony Ericsson K810i, lagom retro med knappar som är den totala motsatsen till dagens Apple touch.

Jag är en av de som passionerat stångades genom hela 90-talet och första halvan av 2000-talet och använda min Mac även när den t.o.m. var sämre lämpad, så nu vore det väl fan om jag plötsligt skulle tillhöra massan.

LCR

Tsinghua Tongfang lanserade "imini" i Kina i början av 2006 för 7000 Yuan RMB med Celeron-processor och för 9000Y med Pentium 4-processor (på den tiden ungefär lika mycket i kr). Det tog inte många månader innan den produktlinjen var död och begraven... Moahahahahahaha!
http://www.99.se/notiser-mac/92645-intel-macmini-flat-imini.html

Namnet imini lever dock kvar i deras netböcker, exempelvis Tsinghua Tongfang imini S5 | Goldlink.cc Blog

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-06-19 14:10

Webb-tv: LG Mini - Mobil.se

Känns designen igen?
Är det någon som ens överväger den luren efter att ha sett den recensionen?

Ursprungligen av Drakfot:

Webb-tv: LG Mini - Mobil.se

Känns designen igen?
Är det någon som ens överväger den luren efter att ha sett den recensionen?

Kan tyvärr inte se din länk eftersom min Appleprodukt inte stöder världens vanligaste videoformat.

Ursprungligen av Stinky:

Kan tyvärr inte se din länk eftersom min Appleprodukt inte stöder världens vanligaste videoformat.

Om det är Flash du menar så är det inget du behöver lägga på minnet, det är en gammal rätt värdelös standard som kommer ersättas inom kort.

Här har du lite Youtubelänkar;

YouTube - LG Mini GD880

YouTube - ZDNet.de - MWC 2010: neue Handys von LG - Mini GD880 und GT540 (auf Deutch)

YouTube - LG Mini GD880 Preview

  • Medlem
  • 2010-06-20 10:01
Ursprungligen av Drakfot:

Webb-tv: LG Mini - Mobil.se

Känns designen igen?
Är det någon som ens överväger den luren efter att ha sett den recensionen?

Hehehe... "Nu när jag ska använda telefonen så tycker jag den känns lite seg" Fy fan vilken skit, och så har dom mage att ta 3500 spänn för skrotet.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-06-19 17:26

Här har vi ett exempel på Samsungs "nytänkande" vad gäller design:

Twitter / Peder kesson: Did Samsung buy the manufa ...

Har de här företagen ingen skam i kroppen?

Alla tror att om man kopierar den som är framgångsrik så blir man själv framgångsrik.
Det funkar ju till viss del.
Själv som är tekniskt väldigt intresserad så ser jag bara efterapning, dålig ingenjörskonst (eller ja, ingen Konst alls) och snåldumma kineser. Givetvis har väl samsyngen 15 fler finesser än en iPhone, ingen av finesserna gör den bra.

Apskit.

Senast redigerat 2010-06-19 18:11
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-20 11:42
Ursprungligen av Goflorp:

Alla tror att om man kopierar den som är framgångsrik så blir man själv framgångsrik.
Det funkar ju till viss del.

Oftast blir det bara komiskt.

Cargo cult - Wikipedia, the free encyclopedia

Mohahahaha!!!

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-06-20 15:12

Mmmm...här körs ett riktigt OS...not

Denna ser verkligen smidig och elegant ut...;)

iPad Clone Runs Windows 7

Moahahahahahaha!

Ursprungligen av Hjopek:

Denna ser verkligen smidig och elegant ut...;)

iPad Clone Runs Windows 7

Moahahahahahaha!

Hahah, Måste vara det roligaste som jag har sett på länge Det är ju en halv pc med inbyggd skärm

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-06-20 19:14
Ursprungligen av Hjopek:

Denna ser verkligen smidig och elegant ut...;)

iPad Clone Runs Windows 7

Moahahahahahaha!

Hur snygga är inte de två färgglada kontakterna (vet inte vad dom gör) rosa och ljusgrönt. Förskönar vilken dator som helst

Moahahahahahaha

Ursprungligen av MatsOlov:

...de två färgglada kontakterna (vet inte vad dom gör)...

Det är ljud in och ut. Den "färgkodningen" används på alla PC.

  • Medlem
  • 2010-06-20 19:58
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det är ljud in och ut. Den "färgkodningen" används på alla PC.

Ibland kan man se tex en Sony Vaio och hinna tänka "jo den var ju lite snygg" tills man får syn på ljudkontakterna... Varför gör dom så? Förstår inte..

Bevaka tråden