Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt MacBook Pro (April 2010)

Tråden skapades och har fått 844 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-04-26 06:26

Det är nog många som får leverans idag! Min landade imorse på Arlanda.

Det verkar lovande idag! Söker jag på ups.se så är datorn i Malmö, kollar jag deras iPhone app så är den i Mölndal... Men oavsett borde den kunna hitta hit idag!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-04-26 08:01

yippie kai yay maddefacka.....

MALMO STURUP, SE 26/04/2010 4:27 AVGÅNGSSKANNING

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2010-04-26 08:11

DUBAI, AE 26/04/2010 19:30 AVGÅNGSSKANNING
CHEK LAP KOK, HK 25/04/2010 19:57 AVGÅNGSSKANNING
INCHEON, KR 25/04/2010 13:28 AVGÅNGSSKANNING

Åh paketet är ute o snurrar i dubai nu, har det vart så för någon annan?
Konstig rutt eller? Shanghai -> Korea - > Hong kong - >

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2010-04-26 08:19
Ursprungligen av broel:

DUBAI, AE 26/04/2010 19:30 AVGÅNGSSKANNING
CHEK LAP KOK, HK 25/04/2010 19:57 AVGÅNGSSKANNING
INCHEON, KR 25/04/2010 13:28 AVGÅNGSSKANNING

Åh paketet är ute o snurrar i dubai nu, har det vart så för någon annan?
Konstig rutt eller? Shanghai -> Korea - > Hong kong - >

Mitt snurrar nog också runt, beställde samma dag som den släpptes och jag har fortfarande ingen info om leverans (mer än det datum som angavs vid köp) :0(

Bromma, se 26/04/2010 6:08 avgångsskanning

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-04-26 11:35
Ursprungligen av shadewind:

Bromma, se 26/04/2010 6:08 avgångsskanning

BROMMA, SE 26/04/2010 5:59 DESTINATIONSKANNING

Tror jag halkat efter

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-26 09:17
Ursprungligen av ntg:

Mitt snurrar nog också runt, beställde samma dag som den släpptes och jag har fortfarande ingen info om leverans (mer än det datum som angavs vid köp) :0(

Det är väl askmolnet som ställt till det. De har väl lager av grejer som ska iväg så man skickar väl det alla tänkbara och icke-tänkbara vägar. Vilka konstiga vägar har MBP:na gått? Korea, Polen, Finland, Hawaii, Dubai, är det någon mer skum ort i tråden? Köln och Nederländerna räknar jag inte som udda, det är ju via de orterna som Apples grejer brukar gå.

Ursprungligen av rk:

Det är väl askmolnet som ställt till det. De har väl lager av grejer som ska iväg så man skickar väl det alla tänkbara och icke-tänkbara vägar. Vilka konstiga vägar har MBP:na gått? Korea, Polen, Finland, Hawaii, Dubai, är det någon mer skum ort i tråden? Köln och Nederländerna räknar jag inte som udda, det är ju via de orterna som Apples grejer brukar gå.

Någons iPad var ju iväg i Anchorage i Alaska... Verkligen udda vägar, ja.

"MOLNDAL, SE 26/04/2010 8:40 UTE FÖR LEVERANS"

Hurra! Jobbar hemma så jag är beredd. Bara den inte kommer klockan 13 då jag är på möte... Då tar det väl en vecka till för att få den.

Ursprungligen av newcastle:

"MOLNDAL, SE 26/04/2010 8:40 UTE FÖR LEVERANS"

Hurra! Jobbar hemma så jag är beredd. Bara den inte kommer klockan 13 då jag är på möte... Då tar det väl en vecka till för att få den.

Sweet!

Jag verkar ligga lite efter dig, men idag är dagen! För mig är det 11.30 - 13 som är den kritiska tiden när ingen är hemma och välkomnar UPS...

MOLNDAL, SE 26/04/2010 8:41 DESTINATIONSKANNING

Ursprungligen av Mr Joakim:

Sweet!

Jag verkar ligga lite efter dig, men idag är dagen! För mig är det 11.30 - 13 som är den kritiska tiden när ingen är hemma och välkomnar UPS...

MOLNDAL, SE 26/04/2010 8:41 DESTINATIONSKANNING

Du får den säkert före mej. Ligger säkert sist i körlistan. Skulle inte förvåna mej alls. Jag bor i Annedal. Var bor du?

Ursprungligen av newcastle:

Du får den säkert före mej. Ligger säkert sist i körlistan. Skulle inte förvåna mej alls. Jag bor i Annedal. Var bor du?

Jag bor vid Svingeln, men min dator verkar ligga kvar i mölndal, din är ju åtminstone i en bil på väg så du vinner nog tyvärr...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-26 10:12

Min skickades i lördags (från Shanghai). Har fått uppskattad leveranstid till 10/5.
Finns det någon chans att den ändå kommer den här veckan, tror ni?
Jag har beställt en fjärrkontroll också (dumt)... Har fortfarande inte fått ta del av någon spårningsinfo..

Ursprungligen av Hallon:

Min skickades i lördags (från Shanghai). Har fått uppskattad leveranstid till 10/5.
Finns det någon chans att den ändå kommer den här veckan, tror ni?
Jag har beställt en fjärrkontroll också (dumt)... Har fortfarande inte fått ta del av någon spårningsinfo..

Ska vi bilda klubb?? hehe.
Ringde apple o frågade o de kunde inte se mer än mig men de trodde att den är i holland där de lägger i "fjurken". De sa iaf att 10-11 maj är överdrivet... förhoppningsvis i slutet av denna vecka trodde de, men de ville säga det med 100% säkerhet.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-26 11:15
Ursprungligen av c-man_blurayking:

Ska vi bilda klubb?? hehe.
Ringde apple o frågade o de kunde inte se mer än mig men de trodde att den är i holland där de lägger i "fjurken". De sa iaf att 10-11 maj är överdrivet... förhoppningsvis i slutet av denna vecka trodde de, men de ville säga det med 100% säkerhet.

Det vore helt fenomenalt om den dök upp innan helgen. Jag skall iväg och skulle verkligen behöva den då!
Frågan är då bara hur jag skall göra med leveransadressen. Hade precis tänkt ringa och ändra så den levereras till jobbet.. men på fredag jobbar jag bara halvdag.. hm hm..

Vasteras, se 26/04/2010 9:50 ute för leverans

  • Oregistrerad
  • 2010-04-26 09:52

La order 14:e April och den har inte ens kommit till holland än (ringde precis) Hur länge ska man behöva vänta innan det kan bli tal om kompensation för sen leverans?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-26 10:48

Jupp, beställde den 14:de och skickades den 17:de. Pengarna drog de minsann samma dag, men jag har fortfarande inte ens fått något spårningsnummer.

beställde du bara dator eller annat oxå? tror att om man beställer mer o de slänger på det i holland ser man det inte förens det lämnat holland...

Statusuppdatering.

Annedal, Göteborg. 11.02. Paketet i mina armar...

HURRA! Lägger upp lite bilder sen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-26 11:10

Fick idag informationen "Skickades den: Apr 26, 2010" och ett mail om detta.. Hur lång tid brukar det dröja innan man får ett tracking number och lite mer information om var paketet befinner sig?

Ursprungligen av Merla:

Fick idag informationen "Skickades den: Apr 26, 2010" och ett mail om detta.. Hur lång tid brukar det dröja innan man får ett tracking number och lite mer information om var paketet befinner sig?

Hehe jag har frågat samma sak två gånger tidigare, men inte fått svar. Kan någon hjälpa oss två med svaret på denna fråga?

Ursprungligen av c-man_blurayking:

Hehe jag har frågat samma sak två gånger tidigare, men inte fått svar. Kan någon hjälpa oss två med svaret på denna fråga?

Trackning nummret finns när du loggar in ditt konto på Apple store och även på mailet som du fick när paketet skickades står "spåra paketet".

Ursprungligen av Unbalanced:

Trackning nummret finns när du loggar in ditt konto på Apple store och även på mailet som du fick när paketet skickades står "spåra paketet".

Så här står det på min infosida:
"På väg till slutlig ort – budfirmans information uppdateras inom kort"

Den skickades i lördags... så jag har inte fått ngt trackingnummer än.

Ursprungligen av newcastle:

Statusuppdatering.

Annedal, Göteborg. 11.02. Paketet i mina armar...

HURRA! Lägger upp lite bilder sen.

Gratulerar, du vann!;)

Men min är åtminstone i en bil på väg hit. Så nära har den aldrig varit...

fett nice!

Grattis! Gärna bilder på datorn då bara inte med webkameran

JAA! Nu har den äntligen anlänt. Den kom i morse vid 9 tiden och jag har en galen sovmorgon = WIN!

Här är några snabba bilder på datorn. 17" i7 med 250Gb/7200rpm och antiglare. Det jag hittills har märkt är den oerhört fina byggkvaliten och den oerhört skarpa och ljusa skärmen. Skärmen är mycket mer blank än min gamla MBP.

Andra konstiga saker på bilden är Wacom Cintiq ritskärm, HP 90 A2-skrivare, Minipod högtalare och Pod gitarreffekt. (Är en en av de få som både har iPod, Pod och Minipod.)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-26 12:29
Ursprungligen av newcastle:

Här är några snabba bilder på datorn. 17" i7 med 250Gb/7200rpm och antiglare. Det jag hittills har märkt är den oerhört fina byggkvaliten och den oerhört skarpa och ljusa skärmen. Skärmen är mycket mer blank än min gamla MBP.

Hur är den? Hur känns responsen? Är det någon wow-känsla?

Väntar och längtar efter min 15". Ska bränna en dvd på den gamla macbooken. Slänger filer... 1.14 GB ledigt... Det är på håret det här. I veckan kommer den hoppas jag.

Bevaka tråden