Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt MacBook Pro (April 2010)

Tråden skapades och har fått 844 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-16 09:08
Ursprungligen av newcastle:

Nu är min skickad...

22/4 här med.

Härligt! Har du testat att spåra sändningen via UPS? Jag tycks ha fått ett felaktigt spårningsnummer

Ursprungligen av makzik:

Härligt! Har du testat att spåra sändningen via UPS? Jag tycks ha fått ett felaktigt spårningsnummer

Spårningsnumret brukar inte funka direkt. Prova igen om en eller några dagar så funkar det nog.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-16 10:00

Phew.

Ursprungligen av newcastle:

Spårningsnumret brukar inte funka direkt. Prova igen om en eller några dagar så funkar det nog.

Jaha, okej! Blev lite rädd där för en sekund.

Ursprungligen av makzik:

Härligt! Har du testat att spåra sändningen via UPS? Jag tycks ha fått ett felaktigt spårningsnummer

Precis som påpekats funkar det inte direkt. I början står det som är Apples egna nummer då de bara beställt upphämtning av UPS. Inte förens UPS har hämtat paketet och registrerat det i deras system kommer det finnas ett nummer som fungerar.

Kan säga att de verkar skeppa landvägen! Mitt paket var i Danmark kl. 12 igår och kom fram till Bromma i natt vid 05:40. Står att de ska leverera det idag, men har inte hänt något sedan 05:40... Sitter som på nålar här hemma!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-04-16 11:10
Ursprungligen av Archangel:

Kan säga att de verkar skeppa landvägen! Mitt paket var i Danmark kl. 12 igår och kom fram till Bromma i natt vid 05:40. Står att de ska leverera det idag, men har inte hänt något sedan 05:40... Sitter som på nålar här hemma!

Hoppas du får den idag, vore passande inför helgen
Själv sitter jag och hoppas att butiken ringer och hör av sig snart!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-04-17 15:58
Ursprungligen av Archangel:

Precis som påpekats funkar det inte direkt. I början står det som är Apples egna nummer då de bara beställt upphämtning av UPS. Inte förens UPS har hämtat paketet och registrerat det i deras system kommer det finnas ett nummer som fungerar.

Kan säga att de verkar skeppa landvägen! Mitt paket var i Danmark kl. 12 igår och kom fram till Bromma i natt vid 05:40. Står att de ska leverera det idag, men har inte hänt något sedan 05:40... Sitter som på nålar här hemma!

Åkte din från Shanghai? Mellanlanda den i tyskland?

Hoppas verkligen på landvägen.

Ursprungligen av trey:

Åkte din från Shanghai? Mellanlanda den i tyskland?

Hoppas verkligen på landvägen.

Eftersom jag beställde vanilla så skickades den från Nederländerna, den mellanlandade ändå i Tyskland iofs.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-04-17 23:56
Ursprungligen av Archangel:

Eftersom jag beställde vanilla så skickades den från Nederländerna, den mellanlandade ändå i Tyskland iofs.

Aha, så på grund av att jag la till en DVI-adapter så blev det en BTO.

Naturkatastrofen är här

Ursprungligen av UPS:

SHANGHAI, CN 18/04/2010 5:55 NATURKATASTROF
SHANGHAI, CN 18/04/2010 5:21 AVGÅNGSSKANNING
KOELN (COLOGNE), DE 17/04/2010 14:45 PAKETDATA BEHANDLADE AV FÖRTULLNING. VÄNTAR PÅ KLARERING
SHANGHAI, CN 17/04/2010 19:32 EXPORTSKANNING
SHANGHAI, CN 16/04/2010 12:23 URSPRUNGSSKANNING
CN 16/04/2010 6:10 FAKTURERINGSINFORMATION MOTTAGEN

Fick en mini-förhoppning där när jag uppdaterade först så kom inte naturkatastrofen med och de hade ändrat min Status till den 19:e igen. Men 30 min senare så är Statusen igen Undantag och loggen visar Naturkatastrofen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-16 09:02

Jag mailade macforum i göteborg för att bekräfta min att dom skrivit upp mig på bokningslistan, fortfarande inget svar, detta gjorde jag i onsdas

Beställde 13" i tisdags, skickades idag

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2010-04-16 10:08

2.66GHz Intel Core i7
4GB 1066MHz DDR3 SDRM - 2x2GB
500GB Serial ATA Drive @ 5400
MBP 15" Hi-Res Antiglare Widescreen

Beställd igår!

Ringde just UPS. Kan meddela andra här i tråden som väntar att även om man rapporterat portkod och mobilnummer till Apple lämnas inte detta vidare. Så har man det borde man ringa till UPS när man ser att de har ens sändning och rapportera det. Jag gjorde just det och de påstod att den är ute för körning och har inte varit förbi ännu. Hon skulle meddela portkod och mobilnummer direkt. Så den borde komma idag, borde...

Så nu sitter jag och håller tummarna rejält här hemma!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-16 11:22
Ursprungligen av Archangel:

Ringde just UPS. Kan meddela andra här i tråden som väntar att även om man rapporterat portkod och mobilnummer till Apple lämnas inte detta vidare. Så har man det borde man ringa till UPS när man ser att de har ens sändning och rapportera det. Jag gjorde just det och de påstod att den är ute för körning och har inte varit förbi ännu. Hon skulle meddela portkod och mobilnummer direkt. Så den borde komma idag, borde...

Så nu sitter jag och håller tummarna rejält här hemma!

Jag har funderat lite på det där - om jag skulle valt annat leveranssätt. Jag är ju på jobbet hela dagarna och kan inte ta emot paket hemma.. eller kan man få dom att dyka upp på kvällstid (efter 17)?

Ursprungligen av Hallon:

Jag har funderat lite på det där - om jag skulle valt annat leveranssätt. Jag är ju på jobbet hela dagarna och kan inte ta emot paket hemma.. eller kan man få dom att dyka upp på kvällstid (efter 17)?

De levererar mellan 9-19 till hemmadresser. MEN! Man kan inte själv bestämma alls när, utan de kommer mellan de tiderna beroende på hur rutten ser ut för den dagen. Sad but true...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-16 11:34
Ursprungligen av Archangel:

De levererar mellan 9-19 till hemmadresser. MEN! Man kan inte själv bestämma alls när, utan de kommer mellan de tiderna beroende på hur rutten ser ut för den dagen. Sad but true...

Ok.. får väll köra hem och ta emot dattan vid tillfället. Är det något man kan anstränga sig lite extra för så är det väl att ta emot sin purfärska MBP

EDIT: Men man får väl åtminstone reda på en tid - så det inte blir "vi kommer någon gång på förmiddagen"?

Ursprungligen av Hallon:

Ok.. får väll köra hem och ta emot dattan vid tillfället. Är det något man kan anstränga sig lite extra för så är det väl att ta emot sin purfärska MBP

EDIT: Men man får väl åtminstone reda på en tid - så det inte blir "vi kommer någon gång på förmiddagen"?

You wish!
Har man tur kan de säga "den ligger i början på rundan, så borde bli på förmiddagen" men inte alltid man ens får det. Jag fick nu inget besked alls om när den skulle kunna komma idag.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-16 11:42
Ursprungligen av Archangel:

You wish!
Har man tur kan de säga "den ligger i början på rundan, så borde bli på förmiddagen" men inte alltid man ens får det. Jag fick nu inget besked alls om när den skulle kunna komma idag.

Det är ju superknepigt..! Skall man behöva ta ledigt en hel dag för att ta emot den??

Ursprungligen av Hallon:

Det är ju superknepigt..! Skall man behöva ta ledigt en hel dag för att ta emot den??

Enligt dem: Ja!

Tror den större delen av deras affärsverksamhet är inriktad mot företag, så de orkar väl inte hålla på och försöka skräddarsy en massa tider för några privatpersoner... Tyvärr!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-04-16 12:26

Ouch, verkar vara baksidan med fri hemkörning
Håller tummarna för att det inte dyker upp jobb lagom till leverans nästa/nästnästa vecka.

Ni som varit med i leken tidigare - vad händer om de inte lyckas leverera ens paket på given dag? Har ju svårt att tro att de skulle skicka tillbaka till Apple på direkten, så blir man placerad i nästa dags runda eller finns någon form av UPS-central där man själv kan kvittera ut ett "missat" paket?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-16 12:33

Om du inte kvitterat ut det kommer den ligga på deras central och du kan åka dit själv och hämta den.

Just av denna anledning jag valde att köpa maskinen i butik istället, jag kan inte avvara en hel dag på jobbet för att sitta hemma och vänta.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-04-16 12:37

Senast jag fick UPS-leverans så sade de att de försökte 3 ggr/dagar, därefter gick det i retur. Det gick inte att få kontakt med chauffören för att bestämma tid, och närmaste UPS-kontor sades vara i Karlskoga (jag bor i Linköping).

Kommer inte att beställa den vägen någonsin mer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-16 12:46

Angående leverans vid beställning från AS så har jag kanske haft tur men varje gång har dom ringt, jag jobbar nära där jag bor så jag har fått grejerna till jobbet eller snabbt tagit mig hem. För 2 månader sen beställde jag ett iPhonefodral och en väska till en bärbar från AS och då var det TNT som leverade.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-16 12:55
Ursprungligen av stile:

Angående leverans vid beställning från AS så har jag kanske haft tur men varje gång har dom ringt, jag jobbar nära där jag bor så jag har fått grejerna till jobbet eller snabbt tagit mig hem. För 2 månader sen beställde jag ett iPhonefodral och en väska till en bärbar från AS och då var det TNT som leverade.

Ja, det vore ju klockrent. Jag bor också nära jobbet. Skulle kunna ta mig hem på 5-7 minuter. Hoppas verkligen det går att lösa det så. Annars får man gå in och ändra leveransadressen till jobbet men då gäller det ju att dom inte kommer på kvällen...

Nu är den här!!!

Sitter nu och installerar SL på min 640GB-disk i ett USB-chassi. ca 35min kvar...

Ursprungligen av Archangel:

Nu är den här!!!

Sitter nu och installerar SL på min 640GB-disk i ett USB-chassi. ca 35min kvar...

Sweet... Grattis!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-16 13:21
Ursprungligen av Archangel:

Nu är den här!!!

Sitter nu och installerar SL på min 640GB-disk i ett USB-chassi. ca 35min kvar...

ÅÅÅÅÅÅH du din j*vla gottegris!!! INTE alls avundsjuk... var sa du att du bodde sa du ?

Ursprungligen av Capeman:

Sweet... Grattis!

Tack! Känns bra. Nu ska man "bara" kitta till den med alla program och liknande (efter att jag bytt disk).

Ursprungligen av NBK:

ÅÅÅÅÅÅH du din j*vla gottegris!!! INTE alls avundsjuk... var sa du att du bodde sa du ?

Vill du komma förbi på fika och kolla på skönheten eller?

Som bonus bjuder jag på en liten bild på vad som händer för tillfället:

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-16 13:33
Ursprungligen av Archangel:

Tack! Känns bra. Nu ska man "bara" kitta till den med alla program och liknande (efter att jag bytt disk).

Vill du komma förbi på fika och kolla på skönheten eller?

Som bonus bjuder jag på en liten bild på vad som händer för tillfället:

Grattis!
Tur det är fredag så man kan supa ner sig å glömma bort väntan för en stund

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-16 13:42
Ursprungligen av Archangel:

Vill du komma förbi på fika och kolla på skönheten eller?

Som bonus bjuder jag på en liten bild på vad som händer för tillfället:

Tänkte snarare kika förbi å låna den tills jag får min!

Skämt åsido, riktigt skoj att du fick den så snabbt! Du får återkomma med en rapport när du provkört henne ett tag!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-04-16 13:28
Ursprungligen av Archangel:

Nu är den här!!!

Gratulerar! Måste väl nästan vara någon form av hastighetsrekord?

Bevaka tråden