Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av andogrando:

Här är min lilla setup!

Specs:
iMac 27'' C2D 4670
ACD 20''
MacBook Unibody 13''

Handlade hem IKEA "Dioder", som jag fäste bakom iMacen och ACD:n. Blev ganska bra.

Fick 27''-aren igår, ersatte min första som hade "gula febern". Tyvärr har även detta exemplar fått en släng av febern, så det blir en tredje dator. Surt sa räven.

Är det iMac'ens "dock" du har på acd'n eller har du ytterligare en Mac gömd någonstans?

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Är det iMac'ens "dock" du har på acd'n eller har du ytterligare en Mac gömd någonstans?

Yes, det är iMacens. Mer spännande än så blir det inte!

MVH Andreas

  • Medlem
  • Härryda
  • 2010-02-20 16:12
Ursprungligen av andogrando:

Här är min lilla setup!

Specs:
iMac 27'' C2D 4670
ACD 20''
MacBook Unibody 13''

Handlade hem IKEA "Dioder", som jag fäste bakom iMacen och ACD:n. Blev ganska bra.

Fick 27''-aren igår, ersatte min första som hade "gula febern". Tyvärr har även detta exemplar fått en släng av febern, så det blir en tredje dator. Surt sa räven.

Riktigt snyggt "ställ" du har till MacBooken, vad är de för något och var har du hittat de?

Senast redigerat 2010-02-20 16:44
Ursprungligen av Nixe:

Riktigt snyggt "ställ" du har till MacBooken, vad är de för något och var har du hittat de?

Det är ett Rain Design mStand, som går att hitta lite överallt, bland annat på Macoteket.
Rain Design mStand ställ för Macbook / Macbook Pro - Ergonomi - Datortillbehör - Macoteket
MVH andogrando

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-01-16 00:34

snygga lysrör, varifrån? blir det inte brännmärken som efter de där julslingorna?

Ursprungligen av thor:

snygga lysrör, varifrån? blir det inte brännmärken som efter de där julslingorna?

De är köpta på IKEA, och heter passande "IKEA Dioder". De blir i princip inte varma alls, skärmen i sig känns betydligt varmare.

MVH Andreas

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-01-17 16:59

Lite väl mycket sidosnack och OT rensast.
/Admin

Många 27 tummare på senaste tiden i den här tråden, blir ju lite sugen. Framförallt sedan min kära g5'a sagt upp sig ytterligare en gång (se ev separat tråd). Jag får använda den här tråden som hjälp i mina fuderingar kring vad det ska bli för inköp nästa gång.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2010-01-27 17:40

Så här ser det ut hemma hos mig. Lite stökigt och dålig bild. Men jag nöjer mig.

@thor: Ingen identitetskris där inte ;D

@kalle94: Jag tror inte de svarta äpplena på muggarna är etiketter, om det inte är så att thor gjort dom själv, utan det är nog muggar med tryck. Väldigt många muggar...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

@kalle94: Jag tror inte de svarta äpplena på muggarna är etiketter, om det inte är så att thor gjort dom själv, utan det är nog muggar med tryck. Väldigt många muggar...

kan stämma. niclaes@mac.se hur har du gjort för att fixa sådana skönheter?

lite bilder på den nya lösningen

Okej det här är inte mitt screenshot på in mac men jag undrar bara nån som vet vilka program det är för den som är emellan airporten och volymen och den blåa där på menynraden? Vilket skin är det till docken? Nån som är bra på Colloguy?

Ursprungligen av iPoduser:

Okej det här är inte mitt screenshot på in mac men jag undrar bara nån som vet vilka program det är för den som är emellan airporten och volymen och den blåa där på menynraden? Vilket skin är det till docken? Nån som är bra på Colloguy?

Det där kan du kanske utveckla lite, och gärna i en egen tråd.
Och IRC-klienten heter Colloquy.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Det där kan du kanske utveckla lite, och gärna i en egen tråd.
Och IRC-klienten heter Colloquy.

ops glömde skicka bilden

Mitt skrivbord är nu redo att ta emot min iMac, som jag inte köpt än ;). Alla kablar har dragits om o överhyllan har fått två lager färg till. Bilder kommer så småningom...

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-02-24 12:11

Flyttade diskussionen kring fel dator från mediamarkt hit:: http://www.99.se/emac-imac/275590-fick-i5-mediamarkt-istaellet-foer-i7-nu.html
/Admin

Senast redigerat 2010-02-24 15:27
  • Medlem
  • Tranemo
  • 2010-03-06 15:46
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-06 15:51

Underbart!

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-03-06 17:28

x-per: Både iMac & Mac Mini?

  • Medlem
  • 2010-03-06 18:15

Dessutom dubbla Mini Server?

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-03-07 12:56

@ x-per, snyggt med två miniservers, jag vet jag skulle använda dem till, men vad använder du dem till? & vad är det för svart blobb i förgrunden?
@ OzcaarL - välkommen till 99. här försöker vi vara trevliga mot allt förutom

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2010-03-23 14:14
Ursprungligen av kainen:

x-per: Både iMac & Mac Mini?

Jadå, används för helt olika områden

Ursprungligen av thor:

@ x-per, snyggt med två miniservers, jag vet jag skulle använda dem till, men vad använder du dem till? & vad är det för svart blobb i förgrunden?

Svart blobb? Musen eller musmattan?

Den översta används som webbserver, hostar några egna sidor +släkt och vänners!

Den nedre är för iCal server, mailserver, webbutveckling, medialagring (kopplad till en FreeNAS server), Push, Print server och annat smått och gott!

Använder iMacen, en MBP och dom 2st Mac Mini Servrarna i ett Qmaster kluster till Compressor, speedar upp enheldel!

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-03-20 23:17

En liten update / städning. Har lite komplex över sladdarna, men kan nog inte göra så mycket annat med dem (måste sluta kolla på såna här trådar!)
Skulle vilja ha BT-tangentbordet istället och en BT-mus. USB-disken borde bli en Firewire istället så kanske man slipper hubbar och skit.

Ursprungligen av ledin:

En liten update / städning. Har lite komplex över sladdarna, men kan nog inte göra så mycket annat med dem (måste sluta kolla på såna här trådar!)
Skulle vilja ha BT-tangentbordet istället och en BT-mus. USB-disken borde bli en Firewire istället så kanske man slipper hubbar och skit.

Vad är det för Dell skärm? Jag gissar på En DELL U2410 eller?

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-03-21 00:02
Ursprungligen av Hunter78:

Vad är det för Dell skärm? Jag gissar på En DELL U2410 eller?

Nope, 2209wa

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-03-20 23:52
Ursprungligen av ledin:

En liten update / städning. Har lite komplex över sladdarna, men kan nog inte göra så mycket annat med dem (måste sluta kolla på såna här trådar!)
Skulle vilja ha BT-tangentbordet istället och en BT-mus. USB-disken borde bli en Firewire istället så kanske man slipper hubbar och skit.

Prydligt och snyggt

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-03-21 15:57

En "dagsljus-update" på kabelhanteringen Som sagt, mindre prylar / mindre strömkablar vore skönt!

Ursprungligen av ledin:

En "dagsljus-update" på kabelhanteringen Som sagt, mindre prylar / mindre strömkablar vore skönt!

Jag köpte en strömdosa med tio uttag på Clas Ohlsson och spände fast den på undersidan av kabelkorgen(samma som du har), återkommer med bilder så småningom

Vet inte om det är snyggare att ha strömdosorna uppe vid skrivbordet istället för att ha dom på golvet.
Vad tycker du själv ledin när du ser dom varje dag där?

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-03-22 18:29
Ursprungligen av Cappachino:

Vet inte om det är snyggare att ha strömdosorna uppe vid skrivbordet istället för att ha dom på golvet.
Vad tycker du själv ledin när du ser dom varje dag där?

Det är ju ett lock till lådan så man ser dom inte Finns fler bilder tidigare i tråden

Bevaka tråden