Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluescreen i Win7, MBPro 13' (Bootcamp)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har nyligen installerat Win7 32bit med hjälp av Bootcamp av diverse skäl och installationen gick bra, inga fel uppstod och allting fungerade som det skulle.

Tills jag halt oväntat får en bluescreen där den klagar på att "Det kan bero på att du nyligen installerat en ny maskinvara. Har du gjort detta nyligen så får du installera om den". Detta har skett vid ett par skeden.

1: När jag har min iPod ansluten och spelar den från iTunes. Då har jag märkt att den garanterat krashar efter en kortare period ikopplad. (Vet inte om man skulle avinstallerat iTunes om det har något med det att göra?)

2: Så har jag fått samma bluescreen när jag har diverse program uppe (främst pokerklienter med ett flertal fönster uppe) och växlar över till Internet Explorer och då märker jag att hela datorn fryser sig och sen kraschar den. Men detta händer extremt sällan. Fortfarande extremt ostabilt.

3: Sedan har min Internet Explorer haft problem då jag får upp en ruta "Internet explorer har oväntat avslutats" men inget fönster avslutas. Detta frammkallar ingen bluescreen men ack så märkligt.

Jag har inte installerat någonting förutom kopplat in min iPod och jag vet att jag installerat klart allt via min MacOSX skiva och slutfört allting.

Har ni några tips vad som kan förhindra detta så skriv gärna!

Kolla om pokerklienterna är windows 7 klara. Öka ramminnet samt kör program som kraschar i xp-mode. Att itunes kraschar är helt normalt då det programmet är ett uselt kodat program i windows. Vad du troligen kör in i är att det miniprogram som alltid är i gång för att hålla koll på att itunes startas när din ipod kopplas in kraschar. Det miniprogrammet är mycket vanligt att det krashar eller får en dålig installation. Testa att avinstallera itunes helt och installera om.

Ursprungligen av pepparkaka:

öka ramminnet samt kör program som krashar i xp-mode.

edit..

Klarar mig utan iTunes faktiskt.. Återstår att se om det hjälper

Läste någonstans att W7 inte funkar på Mac ännu.

Ursprungligen av Örjan Borgström:

Läste någonstans att W7 inte funkar på Mac ännu.

Tack..

-1

Gör man ett enkelt sök ser man att jag hade fel

Efter lite tester fram och tillbaka så efter verkar allt vara bättre nu. Så installera inte iTunes om du vill slippa krascher och installera Firefox

1
Bevaka tråden