Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Steve Jobs tar paus från Apple på grund av hälsoproblem

Tråden skapades och har fått 76 svar. Det senaste inlägget skrevs .

jag hörde att det var cancer han fått på en hemsida från apple eller nått men hoppas han blir bra igen

Ursprungligen av smackbook:

jag hörde att det var cancer han fått på en hemsida från apple

Jobbigt om man kan få cancer av Apples hemsida...

Ursprungligen av Adrian B:

Jobbigt om man kan få cancer av Apples hemsida...

Har man PC får man virus, har man mac får man cancer.

Cancer fick han för fem år sedan och opererades. Hemsidan lär knappast ha varit Apples, enligt Jobs själv har han något hormonproblem. Sen om det är så att cancern kommit tillbaka eller ej, det kan man väl bara spekulera i. Istället för att läsa på random ryktessida kan du ju läsa vad Jobs själv skrev i januari:

http://www.apple.com/pr/library/2009/01/05sjletter.html

hahah så lustiga ni var nu va?

och angående det jag skrev förut. så vart det i macworld tidningen jag läste detta. kom jag på nu så jag rättade mig själv där

Fast då läste du nog fel. Han är inte sjukskriven för cancer nu, det var som jag skrev för fem år sedan. Sen går det ju alltid att spekulera i om hans nuvarande problem är relaterade till cancern eller inte.

Steve Jobs historik - snabb kurs!

Ursprungligen av cubeuser_vol2:

Men varför nu?

Kanske för att han snart (förhoppningsvis) kommer tillbaka från sin sjukledighet.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Kanske för att han snart (förhoppningsvis) kommer tillbaka från sin sjukledighet.

Ja, man passar nog på att summera en bit av en epok och steve jobs betydelse. Det är få personer som tar en paus på denna nivån och kommer tillbaka sannolikt endast för att att de älskar vad de jobbar med. Det kan inte vara av finansiella skäl, så mycket är då klart.

Jag tycker det hade varit intressant med en väsentligt längre video om Steve jobs kanske i flera delar- Egentligen flera delar i kronologisk ordning.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-06-15 22:31

Jag vet inte om vi ska börja disskutera detta i denna tråd men som den ene berättaren säger: Vad händer om Steve Jobs går bort.

Finns där folk på Apple som delar hans visioner och innovationssinne?

Frågan där hör väll mycket ihop med hur mycket Jobs är inblandad i vad som utvecklas eller inte utvecklas...

Ovanstående fyra inlägg har flyttats hit från en annan tråd. Ämnena överlappar varandra, och det känns onödigt med två separata trådar.

/Mod

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-16 00:10
Ursprungligen av Kajan:

Jag vet inte om vi ska börja disskutera detta i denna tråd men som den ene berättaren säger: Vad händer om Steve Jobs går bort.

Finns där folk på Apple som delar hans visioner och innovationssinne?

Frågan där hör väll mycket ihop med hur mycket Jobs är inblandad i vad som utvecklas eller inte utvecklas...

Jag tror inte Steve Jobs längre är den stora innovatören i företaget, utan att han snarare är den som har översiktsbilden och styr processerna i rätt riktning.

Ursprungligen av Kajan:

Jag vet inte om vi ska börja disskutera detta i denna tråd men som den ene berättaren säger: Vad händer om Steve Jobs går bort.

Finns där folk på Apple som delar hans visioner och innovationssinne?

Frågan där hör väll mycket ihop med hur mycket Jobs är inblandad i vad som utvecklas eller inte utvecklas...

Det finns en övertro på Steve Jobs, men inte bland Apple-fansen, utan bland Apple-kritikerna. När rubrikerna om Jobs sjukdom stod som spön i backen var det många utifrån som var snabba med att räkna ut Apple för de verkar på allvar tro att Jobs är den där ensamme hjälten som bär hela företaget på sina axlar. Fansen vet vilken otroligt viktig roll Jobs haft för Apple, men blandar inte ihop den med Apples förmåga att fortsätta även utan honom. Det blir inte samma sak, men det går inte käpprätt åt skogen heller.

Man ska förstås inte underskatta var Jobs betytt för Apple, men hans roll numera är inte så viktig som tidigare. Han har byggt upp en organisation och en anda som gör Apple till ett innovativt och framgångsrikt företag även utan hans dagliga medverkan.

Det finns flera starka namn. Ta t.ex. Tim Cook som i praktiken driver Apples dagliga arbete och Jonathan Ive som står för mycket designtänkandet. Och sen har vi personer som Phil Schiller och Scott Forstall som är väldigt bra på att stå på scen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-06-16 07:16

Ja man får ju hoppas på att det fungerar ändå. Och det e nog som du säger att dom människorna har iallafall andan till att fortsätta på samma linje.

Man har ju fått känslan av att Jobs synar varenda produkt i sömmarna innan dem går ut men det jobbet hade nog blivit för stort.

För den som ev. missat det så verkar det som om Steve besökt operationsbordet igen under sin frånvaro från Apple. Denna gång har han transplanterat levern: http://www.macdailynews.com/index.php/weblog/comments/apple_ceo_steve_jobs_had_liver_transplant_on_track_to_return_to_work_at_mon/

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

För den som ev. missat det så verkar det som om Steve besökt operationsbordet igen under sin frånvaro från Apple. Denna gång har han transplanterat levern

Det finns redan en egen tråd om detta. Fortsätt gärna den diskussionen där.

http://www.99.se/aktuella-rykten/266225-steve-jobs-har-fatt-lever.html

/Mod

Bevaka tråden