Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det största hotet mot Apple någonsin

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-05-29 19:30

Funkar Zune HD med världens största onlinemusikköptjänst?

Ursprungligen av Jetwash:

Funkar Zune HD med världens största onlinemusikköptjänst?

Typ? All musik är ju DRM-fri, då borde det ju funka på Zune, det är bara synkroniseringen som inte funkar så bra.

Zune HD verkar bli grym, om man bara jämför själva OS:en så vinner ju självklar iTouch, men jag tycker att iPhone OS ser ganska blek ut om man ska jämföra.

Det har ju sett likadant ut nu i några år, det skulle behövas en uppfräschning.

Ursprungligen av Patrik D:

Typ? All musik är ju DRM-fri, då borde det ju funka på Zune, det är bara synkroniseringen som inte funkar så bra.

Zune HD verkar bli grym, om man bara jämför själva OS:en så vinner ju självklar iTouch, men jag tycker att iPhone OS ser ganska blek ut om man ska jämföra.

Det har ju sett likadant ut nu i några år, det skulle behövas en uppfräschning.

Märkligt inlägg.

Först vinner iTouch os men sen jämför du med iPhone os.

Det Zune HD har som inte iTouch har är oled skärm och radio än så länge.

Så vad är så häpnadsväckande med detta.

Det ändå som jag spontant kan bli avundsjuk på är att den verkar rappare, men o andra sidan så verkar inte granssnittet lika grafik krävande.

Senast redigerat 2009-05-29 20:39

Finns det någon som helst anledning att köpa en Zune när det finns iPod ?!

Ursprungligen av LCR:

Finns det någon som helst anledning att köpa en Zune när det finns iPod ?!

Jo, andra personer kanske inte dras till en iPod på samma sätt, så anledningar finns nog

Ursprungligen av Patrik D:

Jo, andra personer kanske inte dras till en iPod på samma sätt, så anledningar finns nog

Ingen dras till min iPod Touch... ?!

Inser att jag misstolkade ditt inlägg.

Senast redigerat 2009-05-30 10:03
Ursprungligen av LCR:

Ingen dras till min iPod Touch... ?!

Kanske det kommer med nästa gen. touch. Om den får magnet(ometer).

Senast redigerat 2009-05-30 08:42
Ursprungligen av Patrik D:

Jo, andra personer kanske inte dras till en iPod på samma sätt, så anledningar finns nog

Det var liksom det jag syftade på, VAD är det som Zune har som gör
att man INTE köper en iPod ?!? Förutom total avsaknad av stil...

De som absolut vill ha radio då ( som bara fräser, tappar ena kanalen och sänder skit dagarna i ända)
Möjligen de som äger en pc och älskar Ballmers grejer och hatar Steves...

Bills ungar var ju självskrivna att ha en med. .... Hot om indragen veckopeng eller nåt

Ursprungligen av Goflorp:

De som absolut vill ha radio då ( som bara fräser, tappar ena kanalen och sänder skit dagarna i ända)

Ah, att jag inte tänkte på det...

Lyssnar bara på P1 i verkstan ibland, är inte så hip vd gäller
Rix FM o sånt viktigt...

Snart kan alla med en Zune köpa filmer och TV-serier i Sverige, kommer Microsoft hinna föra Apple? Känns konstigt.

Men samtidigt känns det som att det är nära för iTunes nu, pågår nog mycket jobb bakom kulisserna.

http://www.idg.se/2.1085/1.233218/sverige-far-strommad-hd-film-i-xbox-360

vet inte riktigt om någon mp3 spelare kan vara ett hot mot ipod eftersom det är välkänt att iPods är en status grej för de flesta ..

såg simpson tillsammans med barnen och festmön igår skrattade när jag såg att de hadde Mapple store i springfield .. http://www.youtube.com/watch?v=7L2fsubA2-c

När vi ändå talar om "hot" mot iPod/iPhone så börjar även Sony Ericsson med filmer:
http://www.mobil.se/artikel/60_langfilmer_ska_inga_mob_090601095846-835.html

Tycker att Zune'n är lite snygg men det som väl stör de flesta är hur uselt de verkar ha tänkt kring storleken på texten i huvudmenyn - ordet "Marketplace" får inte riktigt plats. Sedan kan man ju fråga sig om det är särksilt bra att rörelsesensorn är känsligare än på Touch och iPhone...

Bevaka tråden