Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone OS 3.0 presenteras 17 mars!

Tråden skapades och har fått 552 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av snällpåriktigt:

Meeen , hahaha visste att det var någonting jag glömt idag, ja bara för de blev ja tvungen att ta en öl ur kylskåpet nu!

Men åter till min mms fråga någon?

Det är väl nästan helt omöjligt att svara på? Vi fick höra talas om MMS-funktionen för första gången för en timma sen ungefär...

ja men förlåt. som du märker på mkt ja skriver är jag trött av en dag av aktiviteter, men jag skriver om det till. Jag hoppas att allting skall flyta på bra, samt att det ska gå att öppna ett mms, sedan fota direkt inne i mms:et!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-17 20:52

Ser ut som en väldigt trevlig uppgradering (och ett Äpple i munnen på de flesta som gapar idag )

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2009-03-17 21:11

Mycket trevliga nyheter men jag gillar inte riktigt dom nya "in software" betaluppgraderingar möjligheterna... A big bag of hurt... Men visst jag kan ju välja själv vilka program jag köper Jag vill ha hela program, med hela features för ett givet pris.

//Daniel

Ursprungligen av danielj:

Mycket trevliga nyheter men jag gillar inte riktigt dom nya "in software" betaluppgraderingar möjligheterna... A big bag of hurt... Men visst jag kan ju välja själv vilka program jag köper Jag vill ha hela program, med hela features för ett givet pris.

//Daniel

Jag tror eller hoppas att detta inte är så farligt som det låter.

Man kan se det så här.

Du köper idag ett spel gratis - en lite version med två banor. Du gillar spelet men måste då istället köpa det riktiga spelet och spela om samma banor.

Som det är nu laddar du ner en gratis version och efter 2 levels frågar den om du vill tex köpa spelet eller köpa fler banor.

Man kan se det som ett plus för dig som användare men självklart också ett stort plus för säljaren så klart.

Sedan tror jag precis som alltid när marknadsekonomi råder att de som kör ocker varianter kommer sorteras ut.

Men tiden får utvisa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-18 11:21
Ursprungligen av draags:

Jag tror eller hoppas att detta inte är så farligt som det låter.

Man kan se det så här.

Du köper idag ett spel gratis - en lite version med två banor. Du gillar spelet men måste då istället köpa det riktiga spelet och spela om samma banor.

Som det är nu laddar du ner en gratis version och efter 2 levels frågar den om du vill tex köpa spelet eller köpa fler banor.

Man kan se det som ett plus för dig som användare men självklart också ett stort plus för säljaren så klart.

Sedan tror jag precis som alltid när marknadsekonomi råder att de som kör ocker varianter kommer sorteras ut.

Men tiden får utvisa.

Program som är gratis kan inte ta betalt för saker, om jag förstod det rätt "free apps remain free".

Ursprungligen av danielj:

Mycket trevliga nyheter men jag gillar inte riktigt dom nya "in software" betaluppgraderingar möjligheterna...

Vad syftar du på där?

Ursprungligen av danielj:

Mycket trevliga nyheter men jag gillar inte riktigt dom nya "in software" betaluppgraderingar möjligheterna... A big bag of hurt... Men visst jag kan ju välja själv vilka program jag köper Jag vill ha hela program, med hela features för ett givet pris.

Jag tror jag förstår hur du menar och det kan nog missbrukas av giriga företag, men för en viss typ av program tror jag det kan vara väldigt användbart och till nytta även för användaren.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-17 21:14

Största problemet nu känns som Telia.

Hur de kommer erbjuda uppgradering till den nya modellen, vilket säkert lär kosta en del om jag känner Telia rätt för de vill antagligen mest ha nya kunder.

Ursprungligen av zappee:

Största problemet nu känns som Telia.

Hur de kommer erbjuda uppgradering till den nya modellen, vilket säkert lär kosta en del om jag känner Telia rätt för de vill antagligen mest ha nya kunder.

Telia har inget med uppdateringarna att göra, dom kostar inget om du använder dig av Telia, eller någon annan operatör för den delen.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-19 20:21
Ursprungligen av Patrik D:

Telia har inget med uppdateringarna att göra, dom kostar inget om du använder dig av Telia, eller någon annan operatör för den delen.

Doh, menar ju givetvis när den nya modellen kommer med uppgraderad hårdvara (som troligen kommer samtidigt som 3.0)

När det gäller Telia kan man ju undra om vi någonsin skall få Visual Voicemail...

Ursprungligen av Capeman:

När det gäller Telia kan man ju undra om vi någonsin skall få Visual Voicemail...

Kanske blir Telenor som blir först med den

Ursprungligen av Helmot:

Kanske blir Telenor som blir först med den

Haha, ja vem vet!

Suveräna nyheter! Vissa saker är ju defintivt sådan som Apple faktiskt borde haft med från början som MMS och A2DP. Men bättre sent än aldrig och totalt sett så tror jag Apples fina plattform rycker ifrån ytterligare med alla dessa förbättringar.

Och kul förstås min magkänsla stämde, även det om datum för när det släpps, messerschmidt som jag är...

Men lite svamlar Apple i alla fall

Jason Chen:

Q: Is there a physical hardware problem on the first-gen iPhone that prevents it from doing MMS.
A: It’s a different radio, so it is a physical issue.

Om det där är sant, så borde inte Swirly fungera på första generationens iPhones...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-17 22:32

Vågar man hoppas på en ny iphone-modell i samband med 3.0 releasen?

Ursprungligen av Luken:

Vågar man hoppas på en ny iphone-modell i samband med 3.0 releasen?

Det skulle jag tro. Kommer det inte exakt samma dag så kommer det nog i närheten av varandra, kanske ny iPhone i juli t.ex.

MMS går bara över 3G på iPhone 3.0.

Annars brukar man ju skicka MMS via GPRS, och det är säkert så Swirly gör.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

MMS går bara över 3G på iPhone 3.0.

Såg just det, klar besvikelse faktiskt...

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2009-03-17 22:59
Ursprungligen av marcushedenstrom:

MMS går bara över 3G på iPhone 3.0.

Annars brukar man ju skicka MMS via GPRS, och det är säkert så Swirly gör.

Detta är snudd på märkligt , det som är lite intressant är att apple verkar komma skicka locations som MMS, kan snarare ha med det att göra (ingen GPS i 1 gen iPhone) (vild spekulation..)

MMS som sådant har inte den hårda kopplingen till viken bärare, rent toretisk skulle du kunna skickadet på vilken IP bärare som helst, men opratörenas nät gör att UMTS / GPRS är där det går över...

//Daniel

Mitt bland all uppståndelse av MMS, Spotify och dyligt. Uppfattade jag helt fel att det skulle finnas radio då också?

Ursprungligen av snällpåriktigt:

Mitt bland all uppståndelse av MMS, Spotify och dyligt. Uppfattade jag helt fel att det skulle finnas radio då också?

Öhm, varken radio eller Spotify...

Ursprungligen av snällpåriktigt:

Mitt bland all uppståndelse av MMS, Spotify och dyligt. Uppfattade jag helt fel att det skulle finnas radio då också?

De visade ett tillbehör som var en FM radio och som kunde kontrolleras av iPhonen. Osäker på om det var ett verkligt tillbehör eller bara ett exempel

Ursprungligen av BlackSmp:

De visade ett tillbehör som var en FM radio och som kunde kontrolleras av iPhonen. Osäker på om det var ett verkligt tillbehör eller bara ett exempel

Det var inte en FM-radio, det var en FM-sändare.

Ursprungligen av Capeman:

Det var inte en FM-radio, det var en FM-sändare.

Det har du rätt i... det hände så mycket igår...:cool:

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Tackar!

  • Medlem
  • Göteborg, Sweden
  • 2009-03-17 23:26

Vet någon om man får 3.0 beta firmwaren till iPhonen om man går med i utvecklarprogrammet eller får man bara SDK:n och simulatorn?

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Jag har precis sett hela presentationen, klart sevärt. Lite seg där när olika företag presenterade sina nya program, men missa inte Fantomen på Operan, drog största applåderna för hela tillställningen.

En annan sak som slog mig var att det tog en stund innan jag ens kom på att det brukade vara Jobs som stod där framme. Jobs är fortfarande unik, men Apple har verkligen ett gäng av andra bra killar (och förhoppningvis tjejer också, även om de hittills inte synts) som hålla en presentation the "the Apple way" nästan i klass med Jobs.

Scott är dessutom riktigt rolig, "I don't dance like Elaine."

Bevaka tråden