Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur hittar jag Microsoft exchange?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-18 18:46

Hej,
har hittat ett sätt att synca google kalender med ipod touch. Men detta kräver Microsoft exchange.Enl sidan som beskriver detta, skall MS Exchange finnas i

Citat:

Inställningar/Mail/lägg till konto

Men jag hittar tyvärr inte detta allternativ:confused::confused:

Vet ni hur jag hittar MS Exchange

Tack för ordet
//Peter

På en iPhone med programvara 2.2 finns inställningarna för Exchange precis där du säger.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-18 19:05
Ursprungligen av Mattias Hedman:

På en iPhone med programvara 2.2 finns inställningarna för Exchange precis där du säger.

men var hittar jag det på en iPod Touch?

Det finns under Inställningar - E-post, kontakter, kalender... - Lägg till konto...

Bif bild av detta.

På exakt samma plats, men du måste ha betalat för 2.* uppdateringen, ifall du köpte en iPod Touch före den ingick. Versions nummer ser du i iTunes.

/Adam

  • Oregistrerad
  • 2009-01-18 22:20
Ursprungligen av adamsen87:

På exakt samma plats, men du måste ha betalat för 2.* uppdateringen, ifall du köpte en iPod Touch före den ingick. Versions nummer ser du i iTunes.

/Adam

Precis, har du inte 2.0+ så måste du köpa det. Det gör du i iTUNES. Om du använder din toch med itunes för sync så borde du fått upp frågan en sådär 2 miljoner gånger varje gång du syncar...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-20 17:28

Nu har jag betalt, uppdaterat och igår fungerade allt bra, när jag var trådlöst ansluten.
Idag har jag under dagen inte haft möjlighet till wifi, och nu när jag kommit hem, kan jag inte synka med ändringarna jag gjorde under dagen

  • Oregistrerad
  • 2009-01-21 11:55

Vad får du för fel då? Har du pratat med din IT-avdelning.

Att säga att något inte fungerar är ju inte till så mycket hjälp för oss här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-21 12:03

Uräkta studiox, men jag föstår inte din fråga:confused::confused::

Ursprungligen av studiox:

Vad får du för fel då? Har du pratat med din IT-avdelning.

Att säga att något inte fungerar är ju inte till så mycket hjälp för oss här.

Jag skrev ju vad felet är = att jaginte kan hämta hem de nya tillägg jag har gjort i gKalender under dagen.
Är privat person, och har ingen IT-avdelning

//P

  • Oregistrerad
  • 2009-01-21 15:04
Ursprungligen av lelkes:

Uräkta studiox, men jag föstår inte din fråga:confused::confused::

Jag skrev ju vad felet är = att jaginte kan hämta hem de nya tillägg jag har gjort i gKalender under dagen.
Är privat person, och har ingen IT-avdelning

//P

Om du är privatperson och använder Exchange så kan jag inte hjälpa dig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-21 12:08

Aha, Microsoft exchange är ett stort och ganksa dyrt system som man inte kan hitta någonstans på nätet. Det innebär att du måste köpa någon typ av Hosted Exchange av ett företag och betala för det.

Sitter du med en Mac kan du (tror jag) synka Google Calender med iCal i Macen och synca det den vägen. Jag vet inte om det kanske går att synca Google Calender med mobileme som är en tjänst från Apple.

Mao du kan inte "hitta" Exchange någonstans - utan det måste köpas.

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-21 12:28
Ursprungligen av Tangen:

Aha, Microsoft exchange är ett stort och ganksa dyrt system som man inte kan hitta någonstans på nätet. Det innebär att du måste köpa någon typ av Hosted Exchange av ett företag och betala för det.

Sitter du med en Mac kan du (tror jag) synka Google Calender med iCal i Macen och synca det den vägen. Jag vet inte om det kanske går att synca Google Calender med mobileme som är en tjänst från Apple.

Mao du kan inte "hitta" Exchange någonstans - utan det måste köpas.

/Tangen

verkar inte som jag har lyckats förklara mitt problem:
1) Sitter jag hemma och uppkopplad mot wifi - så synkas ändringar i google kalender mellan online-kalender och kalendern i iPod Touch med push metoden
2) Jag är inte uppkopplad under dagen
3) Gör öndringar i Google kalender online
4) kopplar upp med på kvällen
5) kan inte få med de nya i kalendern på iPod Touch


//Peter

P.S sitter med pc

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-21 12:31

Men då är det ett synkroniseringsproblem, inte ett problem med att få igång Exchange?
Exchange behöver du inte enligt mig. Då kan du inte använda Google Calender längre

Eller?, jag tar gärna en skopa ovett från någon som har ett bättre svar.

/Tangen

1
Bevaka tråden