Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka mot iCal - fel färger :(

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-11-04 23:34

Det verkar som att inte färgerna på de olika kalendrarna hänger med ordentligt vid synkning till iCal. Jag kan få det som jag vill om jag synkar mina kalendrar en och en, i följande "ordning" som de ligger i iCal.
2, 1, 3, 4 , 5, 6. Gör jag på något annat sätt så får jag med alla kalendrar med rätt innehåll, men färgerna blir fel. Om jag gör en till kalender så får jag ingen ny färg, utan den börjar om med röd som jag tror är "första" färgen. Det verkar bara finnas 6 fasta färger i poddens kalender och de har alltid en fast ordning. Har någon haft samma problem / upptäckt , eller är det bara fel hos mig?

Det är inte bara du, det är typ alla!
Detta fel introducerades med update 2.1 tydligen. Folk med iPhones har samma problem. Finns (som jag hittat efter massa googlande i alla fall) ingen lösning på problemet om man inte syncar kalendrarna genom Mobile Me.
Dock har ju folk rapporterat detta på Apples supportforum, så man kan ju hoppas att de gör något åt det till 2.2. Borde ju inte vara ett så svårt problem att lösa (kan man tycka).

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-11-05 19:51

Ok tack, då krånglar jag inte mer med att försöka gå runt problemet utan väntar på att det fixas till nästa uppdatering.
Om det funkade fint innan 2.1 så borde det ju inte vara svårt att fixa kan man tycka.

Vad är de för tomte förresten som bestämt att man inte ska se veckonummer i iCal? Det är ju inte direkt något "endast svenskt" heller utan används väl i hela världen vad jag vet?
Kör med nåt gratisprogg nu för att i allafall kunna kolla aktuell vecka, men skulle ju helst vilja ha det inbyggt i iCal

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-01-20 22:55

Hmm, nfiken på om ni fortfarande har problem med att ipoden & ical inte visar samma fäger? På min verkar det helt vara slumpen som avgör Totalt värdelöst!!! Väntar otåligt på att dom fixar till detta snart O:-)

1
Bevaka tråden