Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Addera datum synligt i bild

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon vet programvara som kan addera datum synligt i bild från EXIF-info?

Ni vet, de där röda eller orangea siffrorna i nedre högra hörnet. Har nämligen en farsgubbe som prompt måste ha dessa på sina bilder för att veta när de togs och därför har det påslaget i kameran. (Nämnde jag att han är omnipotent 40-talist?) Det duger nämligen inte att informationen finns i filen på flera ställen. Min irritation är mest att han hellre försöker retuschera bort datumet från varje bild han skickar till mig, vilket fick sitt klimax med ett oskarp rosa område på frugans vita bröllopsklänning i den stora inramade bilden.

menar du att du vill ha en programvara som visar exif - info i datorn så att din far kan stänga av funktionen i kameran som lägger in datum i bilden?

Applescript + Graphic Converter kan göra det tex. Kan du Applescript?

Detta script för Photoshop kan lägga till en liten ram på ett foto med massa Exif-data, slutartid mm, inkl datum och tid.

PrintEXIF Script v3.0 | Joe Colson Photography

Det där ska väl gå om man har Adobe Lightroom med.. Fick lära mig det för någon dag sedan i denna tråden!

1
Bevaka tråden