Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ordnar man på bästa sätt sina serier i mappar?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad skall man ändra på i infon för att alla skall lägga sig i samma mapp?

Exempel: Jag har 22 avsnitt av the family guy. Går jag in och ändrar till "säsong 2" och avsnittsnumret på vart och ett så får jag 22 st. mappar med samma namn som filen samt endast den aktuella filen i mappen...

Måset man skapa en ny mapp eller är det inte så enkelt som jag tycker det borde vara? Att gå in och ändra med högerklick-> visa info på allihop och ändra något där?

Tycker att iTunes är ett mycket märkligt och begränsat program. Men jag hade inte kunnat göra det bättre själv (kanske om jag kunnat programera) så därför skall jag vara tyst. Men svara gärna på min fråga!

Tack för mig,

Magnus

  • Medlem
  • 2008-12-21 23:02

kolla i dina inställningar om "ordna mappar själv" kan va ikryssat

Om du inte vill att iTunes ordnar din media kan du ändra det i inställningar>avancerat.
Då får du göra det själv.

iTunes har lätt att skapa ny mapp för minsta lilla skillnad i filernas info (jag antar att det är metadata)

Jag orkar inte bry mig längre hur iTunes ordnar allt, det är så petigt och många gånger känns det att det är iTunes som strular. Det viktigaste är att den hittar i sin egna djungel.

Återigen

Först av allt så tror jag inte att jag hittat rätt ruta att bocka i/bocka av... Men jag skall åter gräva mig in i inställningarna.

När man sedan har gjort det då?

Hur skall man på bästa sätt i INFON till filerna få dem att hamna i samma mapp?

Räcker det att man markerar alla (ex-vis) scrubs-avsnitten och väljer "visa info" "ja, vill visa info på samtliga filer" och sedan väljer rätt "season" för dem? Eller måste man göra det fil för fil? Det var nämligen på ovan nämnda sätt jag gjorde som det istället skapades 22 mappar, en per avsnitt och avsnittet med samma namn som mappen låg i... Weird...

Tacksam för vidare svar!

Magnoose

Öppna iTunes, tryck på Inställningar under iTunes (längst upp till vänster), tryck på Avancerat och där finns en ruta du kan avbocka om du vill ordna dina filer själv.

Vågar mig inte på att svara på din andra fråga eftersom jag inte ordnar själv. Vi får hoppas någon annan kan.

1
Bevaka tråden