Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sälja iMac 3.06GHz - hur mycket kan jag få för den?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Sugen på att sälja min Imac 3,06GHz med 4Gb minne,vad kan ja få för den??

  • Medlem
  • 2008-12-25 13:08

Du kan få min iMac alu. Första generationen med 24", 2,4Ghz och 4 GB RAM! Om du är intresserad av att byta menar jag! *ironi*

Sä här säger mac2sell.net/

Din dator är en
iMac 24 tum Intel Core 2 Duo 3,06 GHz 4096 / 500 Gt / SuperDrive
Mac2Sell beräknad pris för din dator är:
SEK 17 000 inkl moms.

Fast sajten räknar oftast i överkant.
En ny i dag kostar 18 555 kr med 2 GB RAM, så jag tror att det blir svårt att få 17 000 kronor för din dator.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-12-25 21:00

CA: 15 000 Skulle jag säga...:)

vad blir det istället då?

Ursprungligen av Cappachino:

vad blir det istället då?

blir nog en ny mac mini om det kommer någon ny,tycker tyvärr att imacen låter för mycket,jobbar oftast på natten när allt är tyst utom min imac

Ursprungligen av iceman11:

blir nog en ny mac mini om det kommer någon ny,tycker tyvärr att imacen låter för mycket,jobbar oftast på natten när allt är tyst utom min imac

Funderat på att låta en servicetekniker titta på det där? Välfungerande alu-iMacar ska vara nästan kusligt tysta...

Ursprungligen av iceman11:

blir nog en ny mac mini om det kommer någon ny,tycker tyvärr att imacen låter för mycket,jobbar oftast på natten när allt är tyst utom min imac

Öh? 10 personer tittade på min iMac när jag hade den, alla frågade var "burken" var någonstans, ingen sa att den hördes....

Bett ngn annan iMac-ägare provlyssna?

Sedan ÄR det ett problem, du skall hitta en KÖPARE till burken. Inte många som köper just nu när folk blir av med jobbet i tusental, banken vill ha in pengar för sina lån och allmän röra råder. Väldigt många avvaktar med köpa ny dator.

Sålde själv min för 16000 med 1TB disk

Så 14.500 mer är den nog inte värd, dock kan man ju alltid prova

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-12-26 11:33

Vad är det som låter? Jag har en likadan och det enda jag hör från den är knattret från hårddisken.

Samma här har en likadan inte så mycket minne dock. Men min är också knäpp tyst. Hör mer av min externa hårddisk än datorn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-27 00:09

min iMac 2.4 har vart inne på service 2 ggr för att jag tycker att den låter. De hittade dock inget fel och sa att den lät lika mycket som en 24" som stod brevid.

Är väl lite överkänslig mot ljud eller något...

Det enda som hörs är min externa hårddisk som ligger brevid datron

1
Bevaka tråden